T-Mobile: mobilní reklama a počet surfařů raketově roste

Zájem o mobilní reklamu roste. Na vzestupu však není jen klasické oslovení zákazníků prostřednictvím SMS a MMS zpráv, stále populárnější je i propagace prostřednictvím bannerů na internetu v mobilu. V loňském roce byla tímto způsobem realizována desetina ze všech kampaní. Inzerenti tak mohou oslovit více než 800 tisíc uživatelů internetu v mobilu od T-Mobile.

T-Mobile logo

"Rostoucí zájem inzerentů jde ruku v ruce se zvyšujícím se počtem mobilních surfařů. Jen za poslední čtvrtletí roku 2010 se jejich počet zvýšil o sto tisíc, což je nejen pro firmy zajímavé číslo," říká Petr Slavík, manažer prodeje reklamních služeb T-Mobile, a doplňuje: "Rozhodli jsme se proto pravidelně zveřejňovat tyto údaje, abychom poskytli reklamnímu trhu potřebné informace o velmi zajímavém komunikačním prostředku."

Počet uživatelů mobilního internetu přibývá stále rychleji
Tip: přečtěte si také článek - T-mobile pokrývá 3G další města a zrychluje HSPA+

T-Mobile v loňském roce realizoval celkem 193 kampaní mobilní reklamy. Desetina z nich se týkala právě cílených bannerů na internetu v mobilu. Na rozdíl od klasické internetové podoby, vykazuje její mobilní sestra až dvanáctkrát vyšší účinnost. Novinku v loňském roce úspěšně využily firmy k propagaci značek jako Ford, Peugeot, BMW, Fanta, ČEZ či ČSOB.

Příklady některých prohlížečů pro mobilní telefony
Čtěte: T-mobile v březnu: nové BlackBerry a Samsung Star za 1999 Kč

Inzerenti z řad velkých, ale i menších společností mají k dispozici stále větší skupinu uživatelů internetu v mobilu. Na konci roku 2010 jej používalo více než 824 tisíc zákazníků T-Mobile. Největší část z nich surfuje v Moravskoslezském kraji (15 %). O pomyslné druhé a třetí místo se dělí uživatelé v Praze a Středočeském kraji (13 %). Na opačném konci žebříčku pak stojí zákazníci z Jihočeského (3 %) a Karlovarského kraje (2 %).

Přehled podle krajů:

(konec roku 2010)

Region Podíl z celkového počtu uživatelů internetu v mobilu
Moravskoslezský kraj 15 %
Praha 13 %
Středočeský kraj 13 %
Jihomoravský kraj 10 %
Zlínský kraj 7 %
Královéhradecký kraj 6 %
Olomoucký kraj 6 %
Ústecký kraj 6 %
Pardubický kraj 5 %
Plzeňský kraj 5 %
Kraj Vysočina 4 %
Liberecký kraj 4 %
Jihočeský kraj 3 %
Karlovarský kraj 2 %

Statistiky T-Mobile dále jasně ukazují, že internet v mobilu je doménou především mladých – 30 % uživatelů je ve věku 18–29 let, 32 % patří do skupiny 30 až 39 let, přičemž lehce převažují muži nad ženami (54 vs. 46 %). Pozitivně se na nárůstu zájmu o mobilní internet projevuje i dostupnost tzv. chytrých mobilních telefonů – již čtvrtina surfařů je používá k brouzdání po webu. A téměř dvě třetiny klientů T-Mobile si internet v mobilu zapínají pravidelně, tedy více než čtyřikrát do měsíce.

Zdroje: TZ T-Mobile

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze