Velká zpověď virtuálních operátorů: výherní virtuál SAZKAmobil

1

V dalším pokračování naší velké zpovědi virtuálních operátorů jsme zamířili k SAZKAmobilu, který se od svého vstupu na tuzemský trh chlubí poměrně zajímavými statistikami. Tak předně, SAZKAmobil je jediný virtuál, u kterého mohou jeho zákazníci vyhrát až 250 000 Kč v rámci slosování. Tomu také odpovídá počet zákazníků, který je zhruba 150 000.

SAZKAmobil

Virtuální operátor SAZKAmobil vstoupil na tuzemský trh v únoru minulého roku, a to za velké účasti celebrit a dalších významných lidí. Tenkrát ještě nebylo zcela jasné, jestli účast celebrit virtuálnímu operátorovi pomůže, dnes již víme, že by jejich účast nebyla ani potřeba. SAZKAmobil totiž nabízí (jako jediný) i zajímavý bonus navíc, respektive možnost účastnit se slosování o 250 000 Kč. A to každý měsíc. Čtvrtý díl po stopách největších virtuálních operátorů tedy může začít.

Na naše dotazy odpovídal Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobil

Nepřehlédněte:

SAZKAmobil – profil

Ještě než se pustíme do otázek, povíme si něco málo o SAZKAmobilu jako takovém:

  • Spuštěn dne: 13. února 2014
  • Funguje v síti: Vodafone
  • Aktuální počet zákazníků zhruba 150 000

Rozhovor

1) Kolik zákazníků momentálně máte?

Aktuálně máme 150 000 aktivních zákazníků.

2) V případě, že máte takové informace, jaké je věkové složení vašich zákazníků?

Na základě telefonického průzkumu v síti SAZKAmobil víme, že se stávající předplacenou kartou, která nabízí levné volání už od 1,50 Kč, oslovujeme primárně zákazníky ve věku 40+. Díky naší další odměně za dobití (data zdarma) oslovujeme i mladší CS, která aktuálně tvoří cca 1/3 našich zákazníků.

3) Nabízíte nyní ve své síti LTE? Pokud ne, z jakého důvodu? Jak hodnotíte přístup operátora k zpoplatněnému LTE. Není poplatek podle vás příliš vysoký?

LTE zatím nenabízíme. O zpřístupnění LTE nabídky intenzivně jednáme s naším hostujícím operátorem Vodafone a předmětem jednání jsou samozřejmě i cenové podmínky. LTE přináší zákazníkům nejen rychlejší přístup k internetu, ale rovněž zkvalitňuje pokrytí mobilním signálem, a proto se snažíme jej co nejrychleji zařadit do naší nabídky.

SAZKAmobil

4) Hodláte svým zákazníkům LTE přesto nabídnout? Pokud ano, kdy a v jakém rozsahu?

Viz předcházející odpověď.

5) Jak se nyní díváte na trh s virtuálními operátory. Nepřišlo po velkém boomu vystřízlivění? Co na trhu nyní pozorujete za trendy této oblasti?

Souhlasím s Vámi, že na trhu virtuálních operátorů se komerčně dokázalo prosadit 5 virtuálních operátorů, kteří získali více než 50 000 zákazníků. Na trhu existuje mnoho subjektů, které zvažují, zda za aktuálních podmínek má pro ně smysl nadále působit. Proto se dá předpokládat, že v několika následujících měsících a letech dojde ke konsolidaci trhu, případně některé značky zcela zaniknou.

6) Kolik virtuálních operátorů se podle vás může v Česku uživit? A co musí nabídnout, aby přežili?

Díky tomu, že náš trh je poměrně malý a vysoce saturovaný (140 % +), tak zde existuje prostor pro maximálně 10 subjektů, které můžou provozovat virtuálního operátora jako svůj hlavní předmět podnikání. Vedle toho budou samozřejmě fungovat i společnosti, které budou virtuální operátory provozovat jako vedlejší činnost za účelem zvýšení loajality jejich zákazníků. Z naší zkušenosti víme, že je důležité nabídnout něco navíc, co odlišuje nabídku od konkurence. U nás je to SAZKAmobil šance, ve které zákazník může vyhrát každý měsíc 250 000 Kč.

7) Jaký je váš názor na opravdu malé virtuální operátory se stovkami zákazníků? Mají šanci přežít? Plánujete případně v tomto směru akvizice?

Částečně jsem na tuto otázku odpověděl již v předcházejícím dotazu. Pokud se nejedná o značku, která má jinou hlavní činnost (energetika, finanční služby, …), tak má jen velmi malou šanci na přežití.

8) Jaký tarif, případně služba jako taková ve vaší nabídce zvýhodňuje podle vašeho názoru právě vašeho virtuálního operátora oproti konkurenci?

Kromě výhodných cen, které u nás zákazník má na předplacené kartě i u tarifu, je u nás hlavní výhodou SAZKAmobil šance. U nás vyhrává každý pátý. Co se týká tarifu, tak je příliš brzo na hodnocení (Šťastný tarif jsme spustili 1. května 2015).

9) Častěji k vám zákazníci přecházejí od jiného operátora nebo si u vás zřizují nové číslo?

U předplacené karty máme 90 % nových zákazníků.

SAZKAmobil

10) Od jakého operátora k vám zákazníci nejčastěji přecházejí?

Rozložení odpovídá podílu jednotlivých operátorů na našem trhu.

11) Jaké procento vašich klientů aktivně využívá jakýkoliv datový balíček. Respektive, jaké procento zákazníků stále nevyužívá datové služby?

Pokud si zákazník SAZKAmobilu vybere jiný benefit než je naše základní odměna Levné volání a SMS, tak si v 90 % vybere data.

12) Jaký je váš názor na flatové (neomezené) tarify? Mají i u virtuálních operátorů smysl nebo je vaše cílová skupina odlišná?

Když jsme vytvářeli tarifní nabídku, tak jsme se zaměřili na zákazníky, kteří měsíčně utrácí v rozmezí 300 až 400 Kč. Nabídka 1 000 volných minut bohatě převyšuje potřebu těchto zákazníků a vnímají ji téměř jako neomezenou.

13) Proč většina virtuálních ani běžných operátorů nedokáže podle vašeho názoru nabídnout převádění volných jednotek na další období?

Určitě se nejedná o technický problém, ale jde o konstrukci cenových plánů u jednotlivých operátorů. U nás má zákazník na výběr, zda platí po jednotkách nebo si pořídí tarif s 1 000 volnými minutami.

14) Jaké marketingové kampaně na potenciální i vaše současné zákazníky nejvíce zabírají? Jaká je pro vás nejúčinnější forma reklamy?

Za SAZKAmobil jsme si ověřili, že nejúčinnější je kombinace TV a online reklamy, přímé komunikace se zákazníkem prostřednictvím SMS a emailu a prezentace na POS (prodejních místech).

SAZKAmobil

15) Nabízíte zákazníkům také premium (snadno zapamatovatelná, líbivá) čísla? A jaké jsou v takovém případě ceny?

GOLD čísla aktuálně v nabídce nemáme.

16) Jaké jsou u vás sankce za nedodržení, respektive předčasné ukončení, smlouvy?

Věříme, že žádná smlouva dlouhodobě neudrží nespokojeného zákazníka, proto je Šťastný tarif od SAZKAmobilu bez závazku. Pokud se zákazník rozhodne od nás odejít, tak zaplatí pouze za poslední vyúčtování a může přejít jinam.

17) V jaké oblasti nabízených služeb vidíte mezeru, kterou virtuální operátoři ještě vyplnit?

Monitorujeme všechny příležitosti trhu. Pokud se nám podaří nějakou skulinu najít, tak doufám, že budeme první, kteří s inovací přijdou.

18) Plánujete v dohledné době nějakou novinku, o které byste chtěli zákazníky informovat, případně je na ni navnadit?

Ve spolupráci s našimi zákazníky neustále pracujeme na vylepšení služeb. O všech novinkách se dozvíte prostřednictvím našich stránek a nebo na našem Facebooku.

Děkujeme za rozhovor!