Nepřehlédněte:
- SAZKAmobil od 1. července zlevní roaming v EU až o 64 %
- SAZKAmobil má více než 50 000 zákazníků, přidává další výhodu
- Za dobití 300 Kč u SAZKAmobil získáte datový balíček s 300 MB
Virtuální operátor SAZKAmobil spustil své služby za účasti celebrit teprve v polovině února letošního roku, přesto se během pár měsíců dostal na výsluní. A to i přesto, že konkurence je v této oblasti opravdu velká. Mohou za to nabízené výhody, spojení jména s gigantem nebo jen masivní mediální kampaň, která vše odstartovala? My jsme se ptali toho nejpovolanějšího, pana Jana Schmiedhammera, ředitele SAZKAmobilu.
TIP: Srovnání roamingové nabídky virtuálů: volání, zprávy a data v EU
Strohá otázka na začátek, kolika zákazníkům v současné době virtuální operátor SAZKAmobil poskytuje služby?
Od února 2014 si naši Šťastnou SIMku pořídilo více než 70 000 zákazníků, takže jsme se během pár měsíců stali největším MVNO v síti Vodafone.
Virtuální operátor SAZKAmobil překvapil již při svém vstupu, kdy zahajovací ceremoniál doprovázela přítomnost hned několika celebrit, celkově stála marketingová propagace několik desítek miliónů korun. Vyplácí se zvolený způsob propagace nebo budete volit do budoucna jinou cestu?
Vyplácí. Můžete mít sice nejširší prodejní síť a sebelepší nabídku, ale pokud se o tom vaši potenciální zákazníci nedozvědí, nemůžete očekávat velké výsledky.
SAZKAmobil často nabízí různé akce a přidává odměny za dobití, jaká z nich patří v současné době k nejoblíbenějším?
Největší skupina preferuje jednoduchou odměnu za dobití ve formě levného volání za 1,50 Kč/min a SMS za 1,30 Kč. Jde zároveň o benefit, který nabízíme nejdéle. Nicméně skupina, která preferuje odměnu za dobití Mobilní internet ZDARMA, roste rychleji, než jsme čekali.
Jedním z nejzajímavějších bonusů je SAZKAmobil šance, hra, ve které mohou zákazníci soutěžit i o jackpot ve výši 250 000 Kč. Prozradíte celkovou částku, která se již mezi zákazníky rozdělila?
Po 6 losováních jsme vylosovali už více než 15 000 výher v celkové hodnotě 1 000 000 Kč. Dokonce už jednou padl i jackpot 250 000 Kč, který shodou okolností pomohl vylosovat Jaromír Jágr.
Přenesení čísla k SAZKAmobilu je zdarma. Znáte procentuální poměr zákazníků, kteří k vám přešli od konkurence? A od jakého operátora zákazníci nejčastěji přecházejí?
Samozřejmě známe přesný počet přenosů. Ty odpovídají podílům jednotlivých operátorů na našem trhu. Český trh je penetrován na 140v%, je tedy jasné, že většina zákazníků má již nějaké zkušenosti s mobilním operátorem.
Volné jednotky (případně megabajty) z odměn za dobití se do dalšího měsíce nepřevádí. Přemýšlíte o změně tohoto přístupu? Minimálně u 1 000 volných minut do sítě SAZKAmobil by šlo o zajímavou nabídku...
Logika měsíční platnosti odměn za dobití vychází z předpokladu, že aktivní uživatel dobíjí jednou měsíčně a tím pádem dostane každý měsíc novou odměnu. Záleží pouze na něm, kterou si vybere. Zároveň jsme chtěli zachovat jednoduchou nabídku. Myslíme si, že je důležité, aby zákazník nemusel řešit, kterou minutu spotřebovává jako první apod.
Odměna za dobití se automaticky aktivuje při dobití alespoň 300 Kč, nepřemýšlíte o snížení této cenové hranice?
My odměňujeme zákazníka hned dvakrát. Když si dobije 200 Kč, tak za každých uhrazených 200 Kč má možnost vsadit si 20 Kč do SAZKAmobil šance. Když si navíc dobije 300 Kč, tak si může vybrat i jednu z odměn za dobití – Levné volání a SMS, Mobilní internet ZDARMA nebo Volání do sítě SAZKAmobil ZDARMA.
V současné době existuje na tuzemském trhu více než 50 virtuálních operátorů, většina z nich zvýhodňuje služby provozované ve vlastní síti. SAZKAmobil s podobnou možností nepočítal?
Počítáme, a proto si zákazník může vybrat jako jednu z odměn za dobití Volání v síti SAZKAmobil ZDARMA, kdy získává 1 000 volných minut volání do naší sítě na jeden měsíc od dobití. V ostatních případech (tarify, balíčky, …) jsou ceny do všech sítí stejné.
TIP: Virtuál, se kterým můžete vyhrát: vyzkoušeli jsme SAZKAmobil
Nabídka SAZKAmobil zastřešuje pouze předplacené služby a doplňkové balíčky. Přemýšlíte do budoucna také nad tarify? Například zajímavá nabídka flat tarifu by mohla zaujmout další zákazníky.
O dalších možnostech rozvoje SAZKAmobilu samozřejmě uvažujeme, aktuálně se ale soustředíme na nabídku předplacených služeb. Snažíme se, aby si každý zákazník mohl Šťastnou SIMku koupit a dobít ve své oblíbené trafice. Aktuálně je to možné na více než 7 000 místech, ale vždy je co zlepšovat.
K předchozí otázce tarifů se váže také nabídka dotovaných či jinak zvýhodněných telefonů. Plánuje SAZKAmobil změny i v této oblasti?
Vlastní prodej telefonů prozatím neplánujeme.
SAZKAmobil zlevnil ceny v roamingu (Zóna 1) podstatně více, než nařizovala Evropská unie. Projevilo se toto snížení cen zvýšeným zájmem o roamingové služby?
Ano, projevilo. Logicky jde o kombinaci výrazného snížení ceny, probíhajících prázdnin a zahraničních dovolených.
Mobilní aplikace SAZKAmobil je v současné době dostupná pro Android a iOS, plánujete také verzi pro stále se rozšiřující platformu Windows Phone? A pokud ano, v jakém časovém horizontu?
Zvažovali jsme to, ale zatím jsme od realizace ustoupili. Jakmile bude počet zařízení s tímto operačním systémem zajímavý, tak jsme připraveni aplikaci našim zákazníkům nabídnout.
Stáhnout SAZKAmobil
Jako jeden z mála virtuálních operátorů se SAZKAmobil pyšní vlastním call centrem a zázemím celkově, od Vodafone si pronajímáte pouze síť. Hodnotíte tuto strategii s odstupem času jako výhodnou nebo by, pokud se na to podíváte zpětně, stačilo jít cestou tzv. branded resellera?
Naše strategie, udržet si jistou míru nezávislosti a soběstačnosti, se vyplácí. Nechtěli jsme být pouhý „obarvený tarif“ u velkého operátora a spoléhat na jeho velkorysost. Díky tomu, že fungujeme jako service provider, jsme mohli v rámci naší nabídky propojit svět telekomunikací a loterií.
Uvědomujeme si, že dobrá zákaznická zkušenost není jen o tom, že doručíme SMS, ale že v situacích, kdy zákazník potřebuje radu a pomoc, se na nás může vždy obrátit. Proto máme internetovou samoobsluhu, mobilní aplikaci a již zmíněnou zákaznickou linku *11, která funguje nonstop 24/7 a na kterou se zákazník dovolá ZDARMA.
Volba call centra byla jednoduchá. V rámci skupiny KKCG využíváme Informační linky s.r.o., které mají s poskytováním těchto služeb dlouholeté zkušenosti. Tím máme zaručenu vysokou kvalitu služeb poskytovaných našim zákazníkům i flexibilitu z hlediska velikosti týmu, který se přímo úměrně zvětšuje společně s rostoucím počtem zákazníků a příchozích hovorů. Zpětnou vazbu mimo jiné získáváme prostřednictvím SMS.
Naši zákazníci kvalitu oceňují. Vidíme to i na výsledku SMS hodnocení, kde známkují spokojenost s právě uskutečněným hovorem na zákaznické lince.
Kolik lidí je v call centrech virtuálního operátora SAZKAmobil zaměstnáno a kde je jeho hlavní ústředí?
Pro SAZKAmobil využíváme vlastně dvě call centra. Pro podporu zákazníků jsou to již zmíněné Informační linky, jejichž call centrum sídlí v Kolíně. Pro podporu našich prodejních míst a terminálů využíváme interní call centrum Sazky, které sídlí v Praze přímo v budově SAZKY, stejně jako celý tým SAZKAmobilu.
Masivní mediální kampaň je u konce, zájem zákazníků mohl poklesnout, čekají nás v tomto ohledu nějaké novinky, například pro předvánoční období?
Na novinky se můžete těšit už brzy. Nenecháváme nic náhodě. Vzhledem k tomu, že jsme poměrně nová značka, tak si uvědomujeme nutnost kontinuální komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky. Detaily si zatím ale nechám pro sebe.
Děkujeme za rozhovor
nad rámec tarifu 2,00 Kč/min. (1+1), 1,00 Kč/SMS, 400 MB za 200,00 Kč, 700 MB za 350,00 Kč, 2 GB za 500,00 Kč.
Call centrum ma skoro kazdy virtual