Angry Birds 2

Angry Birds 2

Plnohodnotný návrat opeřenců
11

Od vydání prvního dílu uplynulo více než pět let. Ne snad, že by Rovio hry s naštvanými ptáky nevydávalo, ale až nyní se dočkáváme skutečně věrného pokračování. To pracuje s tradiční hratelností, ale přináší také řadu novinek a vylepšení. Jedno vám ale potvrdím už nyní. Ptáci jsou stále naštvaní a prasata slintají při pomyšlení na omeletu.

Dovede vyjmenovat všechny hry ze série Angry Birds? Já bych to asi nezvládl, těch titulů totiž vzniklo opravdu hodně. Jsou tu Star Wars, Epic, Go!, Transformers, Stella... Některé tituly držely tu tradiční hratelnost s prakem a rozbíjením konstrukcí, zatímco jiné se vydaly vlastní cestou. Měli jsme tu závodní hru, RPG a několik casual titulů. Dnes na to však můžeme zapomenout, dnes se totiž vrátíme k samým kořenům.

Angry Birds 2 – videorecenze

Kdyby nic nebylo

Dvojka se tak trochu tváří, jako by nic jiného ze série nikdy nevyšlo a směle navazuje na první díl, který Rovio vystřelil k vývojářským výšinám. To znamená nejen nové úrovně, ale také řadu inovací. Některé jsou fajn, jiné o trochu méně. Zpět jsou ale známí hrdinové. V hlavní roli je opět Červeňák, nechybí ani Chuck, Matilda, Modří, Bomb a Terence. Nově do party přichází Silver, která má skvělou vlastnost, kdy se obratně vyřítí střemhlav dolů. Její paličatá hlava přitom prorazí i kámen.

Příběh je ovšem stále stejný. Prasata ukradla vejce a mají zálusk na omeletu. Vás tak čeká veledlouhá cesta za jejich osvobozením. U prvního dílu mě tento vtípek bavil. Dnes už si říkám, že by ho skoro mohli nějak aktualizovat. V úrovni na vás čekají prasata ukrytá v nejrůznějších konstrukcích. Velký důraz je opět kladen na materiály. A vy budete muset počítat s tím, že každý pták lépe prorazí jiný materiál. U tohoto titulu jsem si to uvědomoval ještě víc, než kdy dřív.

Novinky

Ptáci jsou nyní představováni kartami. Do každého kola dostanete pár karet s vybranými opeřenci. Výhodou je, že mezi nimi můžete vybírat. Problém je, že se zamíchají náhodně, a pokud jich máte více než tři, tak se zbývající schovají, než přijdou na řadu. To je problém, když potřebujete zrovna použít Chucka, ale on se prostě dal až na konec balíčku, a vy tak máte smůlu. Takovéto detaily často znamenají, že kolo neuděláte. A je škoda, že si nevyužité karty nemůžete nést do dalších her (to je jako když vám operátor nepřenese volné minuty). Využít ale můžete bonusové karty, které třeba přemění celý level ve sklo.

S destrukcí se vám načítají body k další kartě. Pokud dosáhnete daného počtu, tak se vám do ruky přidá náhodná karta. Spousta úrovní s tím počítá, a pokud nebudete řádně demolovat, tak se daleko nedostanete. Za zmínku stojí i to, že každá úroveň se nyní skládá z několika obrazovek, ale karty dostanete jen jedny, takže musíte hrát tak, abyste s nimi vyšli. Zajímavé je, že když budete úroveň opakovat, tak můžou konstrukce vypadat úplně jinak. Proč to tak je, když postupujete po úrovních, opravdu nechápu. Stejně tak fyzika nefunguje vždy stejně a při použití třeba výbušného bonusu narazíte na odlišné výsledky hru od hry.

Free-to-play

Jednou z nejdůležitějších otázek je, jak se tvůrci poprali s free-to-play modelem. A musím říci, že asi nejlépe v celé sérii (počítaje jen jejich f2p hry). Není tu klasická energie a čekání příliš často neuvidíte. Místo toho tu jsou životy (10), o které přicházíte po nepovedené hře, a které se obnovují časem. Také je tu herní měna, která slouží předně v případě, že vám dojdou karty, ale chcete ještě pokračovat. Také si za ni budete kupovat vstupenky do kompetitivního módu. Využít můžete i sledování reklamy pro jednu záchrannou kartu.

Angry Birds 2

V aréně na vás čeká nekonečná úroveň, ve které se snažíte dojít co nejdál a získat co nejvíc bodů. Na různých úrovních se postavíte dalším hráčům. Ti nejlepší pak budou odměněni ptačím peřím, které slouží pro postup do dalších lig a vylepšení ptáků (vizuální). Hrát můžete jednou za několik hodin, pokud si vstup nezaplatíte. Rozhodně je to zajímavé zpestření, když se třeba zaseknete v kampani na těžkém souboji s bossem.

Angry Birds 2 jdou rozhodně lepším směrem než některé předchozí díly série. Hrají se stále stejně, akorát se do všeho zamíchaly free-to-play prvky. Abych se přiznal, tak jsem je čekal horší a agresivnější. Takhle ale můžete hrát poměrně v klidu, dokud nenarazíte na nějaký opravdu náročný level, kde to bez dokoupení karet téměř nepůjde. Úrovní je ale 240, takže by vám hra chvíli vydržet mohla. Graficky je perfektní a povedly se také nové animace, kdy třeba prase letí přímo proti vám.

Stáhnout Angry Birds 2

75%
  • výborná grafika