Angry Birds Star Wars II

Angry Birds Star Wars II

Přidej se na temnou stranu
6

Permanentně naštvaní ptáci jsou zase tady a už podruhé zaskakují za postavy ze Star Wars. Tentokrát se však vydají do dob, kdy ještě republice vládla ta dobrá strana síly a zapletou se do příběhu novější trilogie. Nově však můžete hrát i za temnou stranu prasečí. Budete věrní, nebo se necháte zlákat vidinou moci a temné síly?

Na konci minulého roku jsme v recenzi pochválili první díl Angry Birds Star Wars, který si od nás vysloužil plný počet bodů a jasné doporučení. Minulý čtvrtek vyšel druhý díl, který je stejně jako druhá filmová trilogie prequelem. Pro někoho je klasika nepřekonatelná, jiný zase ocení povedené zpracování nové trilogie. Vyprávěním se jedná o dva téměř jiné vesmíry, za což bezpochyby mohou technická omezení dříve a otevřené možnosti nyní. Kam nás posune nová trilogie pod vedením Disney se teprve uvidí. Dnes nás však zajímají ptáci. Ti naštvaní. A taky prasata.

Angry Birds Star Wars II – videorecenze

Kdysi dávno v předaleké…

První levely se odehrávají na Naboo, kde musíte vysvobodit princeznu Amidalu. Už zde ale přichází novinka, hrát totiž můžete za obě strany. Ano, tedy i za prasata. Pod vedením kancléře Palpatina se pokusíte zlikvidovat obránce republiky. Nejprve si vyberete jednu stranu a po odehrání několika levelů se vám odemkne i strana druhá. Za dobrou stranu síly (tedy za ptáky) začínáte s Obi-Wanem a Qui-Gonem. Za tu zlou vás na začátku čekají bojoví prasodroidi.

Přestože se hra zaměřuje na druhou… tedy časově první… kdo se v tom má vyznat. Prostě a jednoduše tu naleznete i postavy ze staré trilogie. Stejně jako v dalších Angry Birds hrách, i zde, si můžete za herní měnu dokupovat postavy a libovolně je používat i v úrovních, které je jinak nenabízejí. Pomůže vám tak Han Solo, Luke a další.

Zase ptáci

K herní složce nemám téměř co říci. Jsou to prostě další Angry Birds. Přesně ti, které jste hráli už tolikrát. Přesně ti, kteří pravidelně okupují vaše zařízení ve všech možných variacích. Seasons, Rio, Friends nebo Space. Všechno se to hraje stejně. Tedy až na Space, který si začal více zahrávat s gravitací. Abych byl spravedlivý, tak každý díl vždy přidal nějaké ty nové prvky do úrovní a pozměnil nabídku ptáků.

Angry Birds Star Wars II si bere to nejlepší ze všech her. Ať už je to klasická hratelnost v normální atmosféře nebo i vesmírné souboje okolo planet. Ve hře tak narazíte na různé úrovně. Nejprve začnete na zemi, pak se přesunete do vesmíru, kde pronásledování pokračuje. Vy nevíte, jak se to hraje? Natáhnete prak a vypálíte, vaším cílem je zničit všechny nepřátele. Co víc chcete vědět?

Jsem tvůj otec

Přestože hra láká na možnost hrát za temnou stranu prasečí, tak na staré dobré ptactvo nezapomíná. Ve skutečnosti obě strany nabízejí podobné možnosti, ke každé postavě existuje ekvivalent, který funguje velmi podobně. Anakin z první epizody letí letí na vznášedlu a tapnutím se dá otočit třeba do oblouku, takže smete vše okolo. Za temnou stranu zase můžete mít Biker Scouta, který dělá to samé.

A jsou tu samozřejmě ti hlavní aktéři, od Jango Fetta, přes generála Grievouse až po Darth Vadera. Na druhé straně nechybí Yoda, Padme nebo Anakin. Celkem je tu 33 hratelných postav. Kromě příběhové linky, která nyní čítá invazi na Naboo a útěk na Tatooine (po 20 úrovních za každou stranu + 2 bonusové) a do budoucna se bude dále rozšiřovat v updatech, si můžete zahrát také speciální hrdinské kapitoly. Když s postavou dosáhnete určitého počtu bodů, tak se vám zpřístupní v této kapitole. Tyto speciální levely se odehrávají v podvodním světě, kde žijí Gungani.

Postavy

Ve hře si nemusíte nic kupovat. Nikdo vás do toho netlačí. Občas jsou levely docela náročné a vám se nedaří s přidělenou postavou zlikvidovat všechny nepřátele. A tak ji můžete vyměnit za jinou. Kdykoliv během hry. Na začátku jich pár dostanete k dispozici zdarma, další si už musíte dokupovat. Herní měnu ale nezískáváte jen za skutečné peníze, nýbrž i za plnění úkolů. Pomalu si tak na pár vlastních balíků můžete vydělat. Postavy se prodávají po kusech. Jeden kus = jedno použití.

Za slušnou sumu si můžete postavu odemknout natrvalo. Ale to už chce vážně rozmyslet. Za splnění některých úkolů vás nečeká jen herní měna, ale třeba balík postav. Občas také dostanete dárek, ve kterém čekají náhodné postavy. Musím se přiznat, že jsem se stejně snažil hrát s tím, co jsem měl dáno od hry.

Angry Birds Star Wars II mě překvapil. Stále jde o ty stejné ptáky, ale hraní za temnou stranu prasečí (to je jak do voleb) je fajn alternativa. Navíc jsem fanouškem filmů (a kdo není ať jde do kouta). Velmi mě potěšilo zpracování, které je jako vždy mimořádné. I když se stále jedná pouze o jednoduchý 2D koncept, tak je zvládnutý skvěle. Nové postavy a prvky v úrovních tak nějak dorovnávají fakt, že se toho příliš nezměnilo. Když se ale pustíte do hraní a slyšíte tu epickou hudbu… tak jde hned vše stranou.

Stáhnout Angry Birds Star Wars II

85%
  • Temná strana