Angry Birds Go!

Angry Birds Go!

Opeřenci za volantem
39

Velmi očekávaný spin-off k oblíbené sérii s naštvanými ptáky nás vezme na závodní dráhu. Umí ptáci řídit stejně dobře jako létat? Jak si povedou v 3D prostoru? A možná nejzásadnější otázkou je, jak si autoři poradili s freemium modelem, kdy je hra ke stažení zdarma, ale za každý bonus musíte platit? Je vyvážený nebo hru kazí?

Toto je docela jednoduchá rovnice. Představte si, že máte nějakou herní značku, která je skutečně úspěšná, a tak chcete co nejrychleji prodat co nejvíc možných dílů a verzí, dokud je hra stále v kurzu. Uděláte pár pokračování, ale pak vám to začne být hloupé, taháte totiž z lidí stále víc a víc peněz a nedáváte jim za to nic nového. Stejně tak se může jednoduše stát, že pohár trpělivosti přeteče a zájem rychle opadne. A tak uděláte závodní hru na motivy hry původní. Že to tak funguje nám mohou dosvědčit třeba hry LittleBigPlanet Karting, Mario Karts nebo Crash Team Racing. No a dnes tu máme Angry Birds Go! – závodní hru ze světa Angry Birds, tak pojďme na to.

Angry Birds Go! – videorecenze

Zas ti ptáci

Už dávno jsou pryč doby, kdy jsme zlým prasatům nemohli přijít na jméno. Ve spin-offu Bad Piggies jsme za ně dokonce hráli a druhý díl AB Star Wars se chlubil tím, že se můžete na jejich stranu přidat. Vidění světa už tedy není tak černobílé a z nenávisti se stala spíš rivalita. V této hře opět hrajete za ptáky, ale vaše stroje spravují a ladí prasata mechanici. No řekněte, vlezli byste někdy dříve do stroje, který stvořilo takové zelené monstrum?

Ale nechme žabomyší války stranou. Dále tu prasata stojí proti vám v závodech. Co to vlastně znamená, že jezdíte závody? Hra je rozdělena na kapitoly. Kapitola znamená jednu třídu vozů. Logicky začnete u těch nejslabších a projezdíte se až k pořádným závoďákům. V kapitole vždy najdete několik tratí a na každé z nich vás čekají čtyři druhy závodů – časovka, závod proti více jezdcům, sbírání ovoce a zeleniny, výzva (1vs1) a také hlavní souboj s jedním z ptáků (což je vlastně stále výzva).

S větrem o závod

První možností je závod proti soupeřům. Ještě je důležité zmínit, že titul není jen další závodní hrou, ale stále drží některé prvky, které dobře znáte z ostatních Angry Birds titulů. Třeba místo startu zde najdete veliký prak, kterým se odpálíte. V závodu se pak s ostatními jezdci můžete přetlačovat, kromě prvenství se snažíte ukrást také co nejvíc mincí a každý pták má také speciální schopnosti. Ty jsou velmi podobné jako v ostatních hrách, třeba černý pták může vybouchnout.

Při hraní budete dělat vlastně kolečka, protože pokud odjedete závod, tak postoupí na další úroveň a bude těžší, takže si raději dejte časovku, která není jen o precizní jízdě, ale hlavně o vyhýbání se překážkám. Pak se pusťte do sbírání ovoce, kde do konce závodu musíte nasbírat požadovaný počet pochutiny. Celé kolečko zakončete výzvou, nejprve proti lehkému soupeři. Pak investujte do vylepšení auta a pusťte se do toho znovu.

Přemáhá tě únava, chce se ti spát…

Hraní je ohromná zábava, alespoň zprvu, ale po pár kolech si začnete říkat, jestli by už nemohla přijít jiná trať, jestli těch módů taky není trochu málo a jestli vylepšování vozidla není až příliš drahé. Po chvilce vás to asi začne unavovat. Ale co hůř, začne to unavovat i vaše jezdce, takže si musí odpočinout. Na jeden závod je to asi půlhodina spánku. Inu, to je dlouhá doba. Trochu to zachraňuje fakt, že po každé dokončené trati získáte nového jezdce (cca 12 závodů). I tak je ale doba čekání dlouhá, naštěstí můžete energii zaplatit gemy (prémiová měna). Nutno podotknout, že těch dostáváte za hraní docela dost.

Angry Birds Go!

Jak už jsem ale zmiňoval, hra je postupně stále méně přístupná, vylepšování se neúměrně zdražuje a i když máte podle ukazatele dostatečně vylepšené vozidlo, tak závod ne a ne vyhrát. Hraní vás tak může úplně otrávit a odradit. Přesto má ale slušně našlápnuto. Škoda také je, že si v každé kategorii můžete vybrat jen ze tří vozů, ostatní jsou buď za gemy, nebo rovnou za peníze. Každé auto jde ale několikrát předělat tím, že vylepšíte všechny jeho aspekty a ono se posune na novou úroveň a kompletně se přestaví.

Angry Birds Go! je hezkým pokusem přesunout ptáky na úplně jiné hřiště. Stále je však zachována ta původní esence. Hra nás může potěšit tím, že je vlastně dost zábavná, ježdění je povedené a nápad převést speciální schopnosti z her původních i sem je sice hezký, ale velmi omezující. Kdo sbíral bedničky s bonusy v jiných závodních hrách, tak ví, o čem mluvím. Mohu tedy s klidným svědomím říci, že je to dobrá hra. Není však skvělá, jak se původně doufalo. V mnoha směrech působí omezeně, neúplně a hlavní překážkou je freemium model, který se tak úplně nepovedl.

Aktualizace: Ptáte se nás, zda hra na vašich telefonech poběží. Pro pohodlné hraní potřebujete alespoň 1 GB paměti RAM, přestože hra jde stáhnout i na slabší telefony. Pravděpodobně se vám tak může kousat. Pokud například máte iPhone 4, tak hra nepoběží plynule. Ale i výkonnější stroje mají občas problém, například na telefonech BlackBerry Z30 nebo HTC One se rovněž zasekává. Naštěstí je ale hra zdarma a zda vám poběží můžete snadno vyzkoušet, aniž byste museli cokoliv platit. Klidně nám do komentářů napište, jak vám hra běží.

Stáhnout Angry Birds Go!

75%
  • Atmosféra Angry Birds