Angry Birds Stella

Angry Birds Stella

Jedině růžová to může být
3

Po spin-offech Epic a Go! se Angry Birds vrací na své zajeté koleje s novou ptačí partou. Za tradiční prak usednou dámy. Ale pozor, nejde o žádné slečinky. Se zlovolnými prasaty umí velmi rychle zatočit. Stella přináší hlavně nový styl, postavy a speciální schopnosti. Pojďme se raději na novinku rovnou podívat.

Že se vám poslední recenzované hry příliš nezamlouvaly? Dnes to zkusím napravit. Připravil jsem si pro vás skutečnou a neotřelou pecku! Připravil jsem si pro vás hru, která vám rozproudí krev v žilách a okamžitě rozechvěje vaši peněženku. O čem je řeč? No přece o novém dílu Angry Birds! Ano, to je ta dávno ohraná značka, které klesají zisky, ale dalších rozšíření vychází čím dál více. To dnešní slibuje něco nového. Tak uvidíme.

Angry Birds Stella – videorecenze

Nová parta

S rostoucím počtem hráček roste také tlak na vývojáře, aby opustili svou „sexistickou“ tvorbu a začali zobrazovat něžné pohlaví i v jiných pozicích než jako válečnice v podprsence nebo vedlejší postavy, se kterými se má hlavní hrdina vyspat. Spousta her se také výhradně zaměřuje na mužské obsazení hlavních postav. Někde je to opodstatněné (historické téma, adaptace a podobně), jinde to už je horší. Angry Birds je toho hezkým příkladem.

Jak hratelnost, tak příběhové zasazení nenahrává tomu, aby obsazení bylo nutně mužské. Ale od prvního dílu pravidelně vídáme partičku, která se až na jednu výjimku skládá z mužských postav. Osobně s tím žádný problém nemám, ale dovedu pochopit, že to některé hráčky zamrzí. A i to by mohl být jeden z důvodů, proč nyní vyšla hra Angry Birds Stella. Její obsazení je až na jednu výjimku ženského pohlaví. A mě tak napadá, zda by nebylo po všech směrech lepší mít postavy vyvážené.

Hurá na prak

Pokud jsou pro nás postavy naprostou novinkou, tak v hratelnosti jsme opět na zemi. Celý herní koncept je totiž naprosto stejný jako u předchozích dílů série. Na pravé straně obrazu naleznete „pevnost“ ze dřevěných, kamenných nebo třeba skleněných bloků a v ní budou rozmístěna prasata (mužského pohlaví). Pro úspěšné dokončení úrovně je potřeba sestřelit všechna prasata. A to pokud možno s co nejmenším počtem ptáků.

Na konci jste odměňováni hvězdičkami. Pokud chcete získat všechny tři, tak budete potřebovat nahrát dostatečné skóre. Výhodou je, že už během hraní vidíte, kolik máte a kolik vám zbývá, nevýhodou je, že ne vždy je cílem zlikvidovat nepřátele pouhým jedním ptákem. Musíte třeba zničit schovanou truhlu, za kterou dostanete velký počet bodů. Občas tak odpadá snaha o co nejlepší střelu a zacílení.

Loupeživá prasata

Stella není jen název hry, ale jmenuje se tak i hlavní hrdinka. Je růžová a pěkně naštvaná, protože ji prasata pod vedením zlé ptačí královny Gale oloupí. A celý příběh vypadá tak, že zlá královna utíká na svém plavidle a cestou provokuje další z ptačí party. Důležitější než příběh jsou však nové postavy a jejich schopnosti. Například Stella umí po ťuknutí vyrazit raketovou rychlostí kupředu, ale na rozdíl od Chucka se zvládne odrážet od různých materiálů. Díky tomu se snadno dostane například za roh.

Angry Birds Stella

Poppy připomíná Matildu. Ale místo pouštění vejce se sama roztočí a jako vývrtka se pustí do nepřátel a zvládne se provrtat i přes několik pater. Další zajímavé schopnosti jsou třeba teleport, roztočení nebo křik, který rozbije veškeré skleněné materiály v cestě. Na aktivaci máte čas a schopnosti můžete i mířit. Postavy jsou minimálně zajímavé. Horší je to s kampaní. Jelikož je hra zdarma, tak obsahuje určitá omezení. Když dohrajete kapitolu, tak si musíte buď několik hodin počkat na otevření další, nebo zaplatit herní měnou. Na tu první si vyděláte, u dalších už budete platit nebo čekat. A nechybí ani reklama.

Angry Birds Stella bude zklamáním, pokud jste čekali nějakou inovaci. Pokud jste naopak po Epic a Go! chtěli zpět starou ověřenou hratelnost, tak budete potěšeni novými postavami. Hra je sice zdarma, ale najdete v ní poměrně málo prostředí a po každé kapitole na vás ještě čeká časová (nebo peněžní) překážka. Celé zasazení pak naprosto očividně míří na děvčata, ale hratelnost si můžete užít bez rozdílu pohlaví. Příště bych se přimlouval za něco vyváženějšího pro všechny.

Stáhnout Angry Birds Stella

70%
  • noví hrdinové