Podle něj jsou samořiditelná auta v dlouhodobém horizontu o 27 % bezpečnější než auta řízená lidmi. Řečí absolutních čísel to znamená o jednu nehodu na milión mil méně. Zatímco automobily řízené lidskými bytostmi mají v USA průměrně 4,2 nehody na milión mil (1,6 miliónů kilometrů), ta od Googlu 3,2.
To nevypadá špatně, v rámci rétoriky „kdyby to zachránilo byť jen jeden lidský život“, bychom se mohli dožadovat okamžitého zavedení samořiditelných aut do praxe. Avšak jak řekl jeden moudrý muž, nevěří žádné statistice, kterou si před tím sám nezfalšoval.
Takže zatímco auta od Googlu se testují jenom ve vybraných státech, kde mohou být lepší podmínky (provoz, klima), než jaké mají řidiči v celých USA. Z podstaty testovacího provozu pak vyplývají i další omezení, například rychlost nesmí být vyšší než 40 km/h. A do třetice – autonomní vozidla najednou ve srovnání s řidiči jen malou porci kilometrů. Až se čísla srovnají, může celý poměr počtu nehod vypadat úplně jinak.
Zdroje: reuters.com