Bezpečnost provozu je již delší dobu velkým tématem ve světě automobilového průmyslu. Nespočet bezpečnostních prvků, samořídicích režimu, které dokáží v případě nereagování řidiče vozidlo samo zastavit. Na jednom systému, který by v budoucnu měl přinést větší bezpečnost na silnice, pracovala i společnost Google.
TIP: Potkáme Google Auto na silnici už v roce 2020?
Doba, kdy budeme na silnicích potkávat autonomní vozidla se nezadržitelně blíží. Konkrétně Google slibuje, že jejich autonomní vůz budeme potkávat již v roce 2020. Jenže každá mince má dvě strany, a to platí i pro automobily, která dokážou jezdit bez naší pomoci. Problému je zde hned několik. Například nevyřešené právní otázky, nedostatečná legislativa pro autonomní vozy a v poslední řadě také bezpečnostní prvky samořídicích automobilů.
Google sice říká, že jeho samořídící vozidla jsou bezpečnější než člověk, který jede na jízdním kole. I přes toto tvrzení ale přemýšlí, jak zvýšit bezpečnost při neočekávané havárii vozu a člověka. Jedním z těchto opatření by měl být vnější airbag, který by chránil postiženou osobu při případném čelním nárazu. Podobný systém již samozřejmě nabízejí automobilky, jako je například švédské Volvo. Jejich tehdejší výzkum tvrdil, že velké procento osob je zraněno či usmrceno z důvodu srážky s čelním sklem. Z tohoto důvodu vozy Volvo při srážce s překážkou „vystřelí“ přední kapotu v zadní části o pár centimetrů výše, aby mezi čelním oknem a kapotou byl co nejmenší úhel. Ze vzniklého prostoru je poté vystřelen airbag, který má zmírnit následky srážky.
Google by v tomto bezpečnostním systému chtěl jít ještě o kousek dále. Jednou z variant je možnost využití paměťové pěny, která by snížila riziko odhození postižené osoby od vozu a tím zamezila dalším zraněním po dopadu na vozovku či chodník. Jak celý systém bude vypadat a fungovat v praxi, si musíme ještě chviličku počkat.
Zdroje: phandroid.com, ibtimes.com
Odesláno ze smartphonu se systémem BlackBerry 10
Gestern von meinem blackberry 10 smartphone