Nejnovější report z dílny Ericsson ConsumerLab „Sdílení informací – vzestup vlivu spotřebitele“ se zaměřil na stále diskutovanější téma sdílení osobních informací online, ke kterému přistupuje z hlediska jednotlivců, ale i firem a institucí. V mobilní éře internetu se totiž stále častěji potýkáme s otázkou, jak společnosti, autority a další organizace nakládají s našimi osobními údaji a citlivými informacemi.
- Přes 70 % uživatelů smartphonů pravidelně sdílí osobní fotografie. 69 % uživatelů chytrých telefonů si prohlíží a sdílí mnohem více osobního obsahu než před dvěma lety.
- 37 % uživatelů smartphonů věří, že on-line sdílení informací o korupčním jednání určité organizace má mnohem větší vliv než nahlášení na policii.
- 53 % uživatelů se domnívá, že mají kontrolu nad informacemi, které sdílí.
Internet umožňuje uživatelům sdílení zajímavých zkušeností se všemi známými. Naše zvědavost ale vzrůstá a stále častěji vyhledáváme informace nejen o lidech, které známe a s nimiž jsme v interakci, ale i o těch, které osobně neznáme. Více než polovina dotázaných věří, že díky sdílení informací on-line jsou schopni lépe prosazovat svůj názor a přímo tak ovlivňovat společnosti a značky.
34 % zákazníků připouští, že pokud má negativní zkušenost spojenou s nějakou společností, podělí se o ni on-line. 12 % uživatelů potom pravidelně na týdenní bázi sdílí informace týkající se značek.
Rebecka Cedering Ångström působící jako poradkyně v ConsumerLab, říká: “Více než polovina dotázaných uživatelů se domnívá, že internet zvýšil možnosti k oznámení korupčního nebo nezákonného chování ze strany společností a organizací, což je považováno za pozitivní. 64 % uživatelů by však rádo zastavilo on-line šíření negativních informací o jejich osobě a 46 % uživatelů by uvítalo verifikační službu, která by ověřila autentičnost sdíleného příspěvku.“ Uživatelé také chtějí, aby byla ochrana osobních informací prioritou politických debat.
Report vychází z průzkumu, který probíhal mezi 5 000 uživateli smartphonů ve věku mezi 15 a 69 lety z celého světa.
Zdroje: Tisková zpráva