Služby BlackBerry postihl masivní třídenní výpadek (aktualizováno)

12

Nepříjemnost čekala na uživatele BlackBerry na začátku tohoto týdne. V pondělí totiž nastal totální kolaps služeb BlackBerry v regionu EMEA a uživatelé tak nemohou služby BlackBerry využívat. Problémy se týkají všech datových přenosů skrze síť BlackBerry.

Aktualizováno 13.10. 6:50

Tak zdá se, že služba konečně běží. Oficiální stanovisko RIMu se dozvíte během dne, pokud jste nedočkaví a umíte anglicky tak si ho můžete přečíst zde http://www.rim.com/newsroom/service-update.shtml

Problém byl SNAD zažehnán a nám nyní nezbývá než doufat, že výpadek nadělal co nejméně škod jak u uživatelů tak u RIM. Přeji vám příjemný den a užívejte si BBM... :D

Aktualizováno 12.10. 22:00

Mnoho uživatelů volá po kompenzaci za nefunkční služby BlackBerry. První pozitivní zpráva je, že Telefonica O2 plánuje kompenzaci výpadku služby. Zatím není jasné o jakou kompenzaci se bude jednat, její výše se však bude odvíjet od délky výpadku služby. Zjišťujeme detaily u ostatních operátorů.

Aktualizováno 12.10. 10:45

Další informace hovoří o tom, že pracovníci by měli zvládnout vyřešit problém během dnešní noci. Kolem 8-mé hodiny ranní by mělo být vše v provozu.

Aktualizováno 12.10.2011 10:00

Podle posledních zpráv to vypadá, že zpoždění se začíná projevovat také v USA, v Kanadě a v Mexiku. Výpadek se buď rozšiřuje nebo na sebe začínají kanadské servery nabírat provoz zbytku světa a nestíhají.

Původní informace z 12.10.2011 00:01

V pondělí po poledni si mnoho uživatelů začalo říkat, že je ten den nějak klid. Žádné emaily, žádné zprávy na BlackBerry Messengeru...zkrátka nic. Když se však začali pídit, proč je vlastně takový klid, vysvětlení bylo překvapivé. Chyba totiž nebyla na straně uživatelů, nýbrž na straně firmy Research In Motion, výrobce smartphonů BlackBerry.

Zařízení BlackBerry jsou úzce vázána na služby BlackBerry - BlackBerry Internet Service (BIS) pro jednotlivce nebo BlackBerry Enterprise Server (BES) pro firmy. Tyto služby prakticky tvoří speciální síť BlackBerry, na které zařízení komunikují. Komunikace je šifrovaná a silně komprimovaná z čehož vyplývají hlavní výhody tohoto řešení - nízká datová náročnost a vysoká bezpečnost. Taková sít však musí být někým obsluhována a RIM ji spravuje skrze vlastní servery v Kanadě a ve Velké Británii.

BlackBerry Bold 9900 - stěžejní model RIM

A bohužel právě ve Velké Británii nastal zmíněný problém. Servery z ničeho nic přestaly pracovat a zhruba 50 % uživatelů v Evropě, na Středním východě, v Africe, Indii, Argentině, Brazílii a v Chile je tak odříznuto od služeb BlackBerry nebo jim fungují se značným spožděním. Týká se to především prohlížení internetu, BlackBery Messengeru a dalších služeb, jejichž datové toky jdou přes síť BlackBerry. RIM již vydal oficiální vyjádření k tomuto problému:

Zpoždění zpráv a prohlížení internetu, se kterým se setkávají uživatele BlackBerry v Evropě, na Středním Východě, v Africe, Indii, Brazílii, Chile a v Argentině byla způsobena selháním hlavního přepínače v rámci infrastruktury RIM. Ačkoli je systém navržen tak, aby se přepnul na záložní přepínač, ten navzdory všem testům nefungoval. Výsledkem je velké zpoždení generovaných dat a my nyní usilovně pracujeme na vyřešení problému a snažíme se obnovit standardní provoz co nejdříve. Omlouváme se za případné komplikace a budeme Vás nadále průběžně informovat.

TIP! Exkluzivně: první dojmy a video BlackBerry Torch 9860

Výpadek způsobuje značné potíže všem uživatelům BlackBerry, zejména pak společnostem, které jsou na BlackBerry přímo závislé. Těm tak mohou vzniknout také značné škody spojené s nefungující infrastrukturou a RIM si tak zadělal na pořádné problémy. Uživatelé jsou velmi pobouřeni a fakt, že výpadek již trvá třetí den je skutečně zarážející. O vývoji vás budeme průběžně informovat.

Diskuze ke článku
Radek
1. den jsem skousl zuby, dnes již jen nevěřícně sleduji co se to děje. Samozřejmě technický problém může postihnout kohokoliv, ale že PRÁVĚ --> RIM nemá 100% záložní řešení, které evidentně není prověřeno protože nefunguje, mě udivuje a silně štve. (volím slušná slova). Tohle zavání amatérismem a RIM to silně poškodí u stávajících zákazníků. O soudních dohrách nemluvě. Já sám mám soukromě BB již třetím rokem, naše firma "na BB jede" v počtu několikaset BlackBerry přístrojů. Jak říkám, finále bude pro RIM více než nemilé..... :-(
Ant
Docela sranda. Ja si moje prvni BB koupil minuly ctvrtek a takhle prosim zacala moje 'BB Experience'... :-D
MAge
A to se smali Applu kdyz na iOS nesel 2x budik =D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze