Spirit Lords

Spirit Lords

Diablovka plná barev

Vydejte se s námi do světa, který je na pokraji zkázy. Zoufalé situace si žádají zoufalé činy, a když jsou ukradeny duše všech předků, tak začíná jít skutečně do tuhého. Monstra se začínají organizovat a lidstvu nezbude než svěřit svůj osud do rukou několika odvážných hrdinů. Dostojí tato hra slibům nebo ji zabijí free-to-play prvky?

Vycházející hry nabízejí nové příběhy a dobrodružství, snaží se prosadit ve světě, ale jen málokdy přicházejí s něčím skutečně vlastním. Jsou hry a hry. Jedny nastavují standardy a druhé je následují. Je populární říkat: „Vše už bylo objeveno,“ což se nám pomalu aplikuje i na hry a je pravda, že drtivá většina nových her jen kompiluje a znovu přeskupuje už vymyšlené koncepty, příběhy a systémy. Nejinak tomu bude v tomu případě této hry, kde snad ke každému prvku najdeme nějaký odkaz. To však nebude vadit, pokud je hra namíchána s citem… a tudíž se dobře hraje.

Spirit Lords – videorecenze

Přenosný dungeon

Pokud si položíme otázku, jak by vypadalo mobilní Diablo, tak nám obchod s hrami nabídne velkou spoustu odpovědí. Tato by mohla být jednou z nich, přestože svým zpracováním odkazuje spíše k Torchlight, které také samozřejmě z Diabla vychází. Máme tu líbivou pastelovou grafiku, jednoduché ovládání gesty, spoustu monster, multiplayer a dokonce i nějaký ten příběh, který nám řekne proč se máme těmi dungeony prohánět.

Příběh vypráví o zničeném světě, kde jen poslední město odolává. I to má ale na kahánku a velkou ránu dostane ve chvíli, když obyvatelé přijdou o duše svých předků. Spoustě hráčům to asi nedojde, ale tato zápletka není špatná. Všechny tradiční společnosti stály na odkazu k předkům, celá naše společnost na tom vyrostla, akorát dnešní svět se tomu vzdaluje. A důležitost tohoto úkolu je tak zjevná. Vypátrat urny s dušemi předků je přesně úkol pro nebojácného hrdinu.

Síla předků

Monstra duše požírají a získávají tím větší sílu a lepší schopnosti. Také tu vyvstává otázka, jak je možné, že jsou jejich útoky najednou organizované. Příběhový výkop prostě není špatný. S urnami má hra ale větší plány. Nebaží po nich jen nepřátelé, ale hráč sám. On také získává větší sílu tím, že duše sbírá a nechá je do sebe vstupovat (hra vás upozorňuje, že to je dobrovolné a vy je tak nepožíráte). V tuto chvíli ovšem nedává smysl, že pro zlepšování sebraných duší je spojujete s jinými. Tím je fakticky likvidujete a příběh si s tím hlavu nedělá.

Tento systém je v podstatě převzat z karetních her. Předci se také dělí na elementy a každý vám dá jinou schopnost. Dělí se také na typy schopností – podle toho je aplikujete do různých slotů, což souvisí s ovládáním. To je poměrně intuitivní a rychle ho ovládnete. Kromě klasického útoku můžete táhnout prstem a využít schopnosti magického projektilu, dvojklikem skočíte nebo třeba můžete umístit totem, který vás bude chránit.

Neztratit se v davu

Na výběr máte na začátku ze dvou tříd – bojovníka a mága. Svou postavu si také můžete lehce upravit, což sestává hlavně z nastavení barev a vlasů. Velký výběr to není, ale lepší než v případě Dungeon Hunter 5. Když pak budete mezi misemi běhat po mapě, tak budete potkávat další hráče. Tam také můžete sledovat chat, který je ale velmi pomalý a tradičně chaotický. Pokud nebudete moci zdolat level, tak si můžete zavolat na pomoc až tři další parťáky – přátele nebo náhodné hráče.

Spirit Lords

Kvůli tomu samozřejmě musíte být neustále online. Na to už jsme si dnes u her poměrně zvykli, ale osobně mi stále vadí, že nemohu hrát offline, když se stejně k nikomu nechci napojovat a mnohem raději bych si zahrál třeba v autobuse. Dále hra obsahuje energii a možnost rychle získávat silné duchy předků, do čehož se samozřejmě pouštět nemusíte, ale už brzy zjistíte, že bez lepšího vybavení bude postup hrou dost těžký.

Bál jsem se, že to bude horší – tak nějak bych mohl tuto hru oznámkovat. Kabam mě v minulosti moc nepřesvědčil, ale zde se aspoň snaží dělat slušnou práci s ovládáním gesty a povedeným příběhem. Ten trochu ztrácí význam ve chvíli, kdy se s předky hraje jako s kartami a placení znamená rychlý postup. Sice musíte být online a je tu systém energie, ale ta se často doplňuje a tak vás zase tolik neomezuje.

Stáhnout Spirit Lords

75%
  • povedený příběh