Spider-Man Unlimited

Spider-Man Unlimited

Superhrdinské překvapení
6

Pro Gameloft musí být Spider-Man tím nejoblíbenějším superhrdinou. Her s ním v čele vydali už opravdu mnoho, a proto bychom mohli být skeptičtí. Ostatně u Gameloftu je skepse vždy na místě. Tentokrát vás však musím uklidnit. Spider-Man Unlimited je skutečně povedeným překvapením.

Gameloft ve spolupráci s Marvelem právě vydal další hru se slavným superhrdinou v čele. Tentokrát jím bude Spide-Man. Když Gameloft naposledy připravoval hru s tímto hrdinou (The Amazing Spider-Man 2), tak to příliš slavně nedopadlo. Dnes je ale situace jiná a Unlimited nedělá doprovod k filmu. A to je vždy lepší začátek. Jestli to bude stačit, teprve uvidíme. Pochyby jsou ale na místě. Zrovna u Gameloftu si nemůžete být jisti vůbec ničím.

Spider-Man Unlimited – videorecenze

V pavučině zamotán

Další běhač? Jen to ne (s povzdechem). Spider-Man Unlimited skutečně staví na hratelnosti endless-run her. Co to znamená? Ovládáte postavu, která nezastavitelně běží dopředu. Vaším základním pohybem je přeskakování mezi třemi drahami. To děláte z důvodu vyhýbání se překážkám a sbírání bodů, mincí, šroubků, houbiček… prostě čeho se vývojářům zrovna zachce. Určitě to znáte, většinou nechybí ani skákání nebo klouzání.

Kdo doběhne nejdál je král! Úspěch těchto her se většinou odvíjí od dostatečné motivace hrát a zároveň jednoduchého a přístupného ovládání. To ovládání pro Spider-Mana neplatí. Kromě tradičního pohybu zde ještě najedete bojování (proti každému nepříteli platí jiný útok), ničení prostředí, bojování s bossem a hlavně hraní různých dalších miniher, které mají vlastní ovládání. Je to na škodu? V tomto případě nikoliv.

Hektická akce

Dostanete běhací hru, která je ale mnohem složitější a hlavně komplexnější než jsou běžní běhači. Jednak je to ovládání a pak sama náplň. Chvíli běžíte po střeše, vyhýbáte se překážkám, sbíráte ISO-8 (co taky jiného ve světě od Marvelu), sem tam zlikvidujete nepřítele a pak přijde změna. Miniher je několik – jednou se třeba proletíte městem, jindy zase vyletíte na nepřátelskou vesmírnou loď a zničíte ji zevnitř.

Zajímavá minihra je také lezení, která po vás ale chce naklánět telefonem. Nejprve lezete nahoru, vyhýbáte se padajícím objektům, pak zase padáte dolů a snažíte se nenarazit. Neustále sbíráte body a rychlost hry se zvyšuje. Také přibývá překážek, takže se hra po chvíli stane velmi těžko ovladatelnou. Neustále budete muset skákat, útočit a podklouzávat. A hrozně snadno se vám tak stane, že si spletete gesto.

Když jeden nestačí

Nekonečný mód ale není tím hlavním. Hra nabízí příběh. A přísahám, že nejsem podplacen, když říkám, že třeba dialogy mě bavily. Děj je poměrně nezajímavý – na New York útočí armáda Goblinů z různých dimenzí a Spidey je musí zastavit. Povolá ho sám Nick Fury. A musí se nechat, že dialogy mají šťávu a hlavně vtip. V kampani tak na vás čekají různé úkoly. Ty ale vyžadují určitý level, který budete muset dohánět právě v nekonečném módu.

Spider-Man Unlimited

Aby na to náš hrdina nebyl sám, tak si také povolá alternativní verze sebe sama. A zde už se do hry začínají vkládat free-to-play prvky. Další postavy si totiž kupujete. A pokud chcete lepší hrdiny, tak musíte platit prémiovou měnou. Samozřejmě nechybí ani otravná energie, která dochází velmi rychle – pět her a musíte čekat. Dále to je záchrana po smrti nebo jednorázové bonusy. Můžete platit, nemusíte.

Spider-Man Unlimited je pro mě příjemným překvapením. Na svůj žánr je velmi komplexní a nabízí rozličnou hratelnost, která vás dokáže udržet poměrně dlouhou dobu. Kromě mikrotransakcí a free-to-play prvků ale také trpí pár neduhy. Velmi nepříjemný je třeba ten, že čas od času hra nerozezná gesto, což většinou znamená konec hry. Užijete si ale spoustu alternativních Spider-Manů, vtipné dialogy a hlavně rychlou hratelnost.

Stáhnout Spider-Man Unlimited

Google Play (zdarma) App Store (zdarma) Microsoft Store (zdarma)

80%