Road to be King

Road to be King

Cesta je cílem

Hry z nás dělají zlodějíčky, válečníky, hrdiny, zachránce i ničitele. Dnes se staneme králem, který se musí vydat svým královstvím a vyčistit ho od proradných nepřátel. Ačkoliv obrázky a popis nabízejí epické dobrodružství, tak budete nakonec překvapeni, jak jednoduché to je. To ale také znamená rychlé, hravé a veskrze zábavné.

Od vydavatele Noodlecake Studios, který má na svědomí mimo jiné rychlou hříčku Mmm Fingers, přichází novinka, která se jí na první pohled nepodobá v ničem. Na druhou stranu jde o jednu a tu samou hru, která se liší především v zasazení a detailech. To nemusí být vůbec žádný problém. Podle prezentace však člověk získá určitá očekávání – RPG prvky, vylepšování a skutečnou cestu za slávou. Tak se na ni pojďme vydat.

Road to be King – videorecenze

Troufalé RPG?

A na jakou cestu se to vlastně vydáváte? Vždyť už králem jste – alespoň to tvrdí koruna na vaší hlavě. Království však máte zamořené všelijakou havětí a překážkami. Pokud chcete něco znamenat, tak budete muset všechnu verbež vymýtit a ještě u toho krapet zbohatnout. To nebude takový problém, když se všude po zemi válí diamanty. A přestože jste statečná modrá žába s dřevěným mečíkem, tak si zdaleka netroufnete na všechny nepřátele.

Cesta, království, meč… to zní jako zajímavá RPG hra. Jenže to byste byli na omylu. Pamatujete si ještě na Mmm Fingers? Ano, tu hru, kde jste jezdili prstem po displeji a snažili jste se vyhnout nebezpečným překážkám. Tam by RPG asi nikdo nehledal. A přesto jde o téměř stejné hry. Akorát nyní se hra tváří jako něco výrazně jiného. A skutečně toho má k nabídnutí o mnoho více, ale i tak může v jistém ohledu zklamávat.

Prstíky pozor

Ve své podstatě je to nekonečná běhačka, která akorát porovnává kdo doběhne nejdál. Na to má vliv hned několik faktorů. Jednak vaše šikovnost, která i přes řadu vylepšení zůstává tím nejdůležitějším. Při zvyšující se rychlosti musíte rychle reagovat, vyhýbat se bodlinám, sbírat herní měnu, zabíjet slabší nepřátele, ale utíkat od těch silnějších. Do toho se ovšem zapojí vylepšení a bonusy. To je právě to místo, kde má hra potenciál překročit k RPG.

Jenže všechna vylepšení se týkají různých bonusů a ne přímo vaší postavy. Nedejte se zmást, jsou to vylepšení důležitá, ale tak úplně neodrážejí tu cestu za slávou, kterou jsem od hry čekal. Není v tom úplný vývoj postavy. Jenže pokud jako hnací motor hry berete porovnávání skóre, tak vylepšení vám mohou zásadně pomoci. Po určité vzdálenosti totiž doběhnete do obchodu, kde dostanete možnost koupit jedno ze dvou náhodných vylepšení.

Něco navíc

Mezi bonusy nechybí obnovení životů, čímž si cestu můžete značně prodloužit, nějaké bonusy s proměňováním nepřátel v krystaly a třeba také zvýšení bodů za zabíjení protivníků. Za sebrání těchto bonusů musíte platit herní měnou, ale otevřeně říkám, že se to vyplatí, pokud se chcete zajímavě umístit nebo plnit výzvy, za které získáváte prémiovou měnu, a také si odemykáte pár dalších vylepšení. Za tu se pak oživujete po smrti. Vedle toho tu narazíte i na reklamu.

Road to be King

Největší potíž je s ovládáním, které se při vyšších rychlostech stává problémové. Budete chtít využít každý pixel displeje pro únik před nebezpečím nebo možností získat krystaly. Jenže kvůli tomu si často hru shodíte, vytáhnete systémovou lištu nebo na Androidu spustíte vyhledávání Google. Také jsem si všiml, že se mi při rychlých pohybech postava nejednou na okamžik zasekla, což občas může vést k nepříjemné ztrátě života.

Ačkoliv je Road to be King zábavnou hříčkou, tak nezapře svou předlohu a v jistém ohledu zklamává, protože nenabízí více RPG prvků. Bonusy a jejich vylepšování sice hrají svou roli při získávání více bodů, ale rozhodující bude stejně vaše šikovnost. Grafika i hudba jsou vynikající, ale to nezahladí ten největší problém – po nějaké době vás hra prostě omrzí a není pochyb o tom, že ji rychle zapomenete. Přestože krátkou chvíli by vás bavit mohla.

Stáhnout Road to be King

70%
  • při vyšší rychlosti ovládání