Mortal Kombat X

Mortal Kombat X

Bojovka bez bojování
4

Vítejte v krutém světe Mortal Kombat, kde lidský život nemá přílišnou cenu. Kde je svoboda vykoupená smrtí a kde se nejtvrdší bojovníci potkávají v aréně, ze které ale není úniku. Spolu s vydáním konzolové verze hry přichází také mobilní doprovod, který jde ve šlépějích titulů Injustice nebo Immortals.

Warner Bros. pro nás má další bojovku. Pro někoho radostná zpráva, pro někoho spíše opatrnost. Dost možná jste zaznamenali vydání hry Mortal Kombat X, která navazuje na dlouhou tradici populární série v prostředí současné generace konzolí a počítačů. K tomu vychází také mobilní hra, které ale není portem hry větší. Jde o naprosto samostatný produkt, který sdílí jednak název, ale také postavy a prostředí.

Mortal Kombat X – videorecenze

Bojovka

Nemá smysl nic předstírat. Pokud jste hráli Injustice nebo Immortals, které jsou od stejných autorů, tak tady budete jako doma. Tedy téměř – pár změn se zde najde, ale nejsou vyloženě zásadní. Pokud jste tento koncept měli rádi, tak se vám jistě bude líbit i Mortal Kombat X. Do souboje jdete s týmem tří bojovníků, které střídáte a snažíte se odrovnat trojici nepřátel. Za to dostanete nějakou herní měnu, zkušenosti a jdete dál.

Je to trochu paradox, ale v této bojovce není bojování na prvním místě, což by jednoho mohlo zaskočit. Stejně jako v případě dvou zmiňovaných her, a zde ještě silněji, hrají souboje podružný význam. Mnohem zásadnější je zde sbírání karet a jejich vylepšování. To je ten největší rozdíl oproti konzolové verzi hry. Nemůžete si dát plnohodnotný souboj jen tak pro radost. Je to o soustředěném hraní a postupném odemykání základních herních principů. Prostě toho, co chcete od bojovky hned na začátku – třeba komba.

Pomalu a nejistě

A pokud to u předchozích her nebylo tak patrné, tak se autoři rozhodli ještě zjednodušit bojový systém. Už ani neovládáte sílu útoků různými gesty, ale jednoduše ťukáte na displej a postava bojuje sama. Alespoň zde ještě zůstalo bránění přiložením dvou prstů. To ale neznamená, že jsou souboje snadné – ale obtížnost dost kolísá. Jednou narazíte na souboj, přes který se nemůžete dlouho dostat, a pak dalších deset kol projdete hravě.

Jestli vás něco bude zabíjet, tak jsou to hlavně speciální schopnosti protivníků, které vás mnohdy úplně vyřídí. Adekvátní odpovědí jsou tak silnější postavy. A to je právě ono sbírání, které bude skutečně zdlouhavé. Pomoci vám ale může také náhodný hráč – před soubojem si vyberete jednoho spoluhráče, kterého budete moci jednou povolat. A občas se ve výběru objeví někdo opravdu silný, který dovede protivníka kompletně odrovnat. Je to tak dosti o náhodě.

Robustní free-to-play

Po Injustice a Immortals tu máme další stejnou hru, která opět trochu mění svůj systém free-to-play. Zatímco Injustice se dalo poměrně dobře projít opakováním soubojů a rychlým vyděláváním, tak zde je systém o něco vyváženější v neprospěch hráčů. Je tu trojice měn – nejslabší jsou alianční body, za které si koupíte jen bonusové karty (třeba na zvýšení úrovně). Pak jsou tu zlaté Koins, které získáte za každý souboj, ale bude jich žalostně málo.

MORTAL KOMBAT X

Za Koins si můžete kupovat konkrétní hrdiny nebo karetní balíčky. Ceny se pohybují v desetitisících a postupovat budete maximálně po stovkách, takže žádná závratná rychlost. Hlavní jsou Souls, které ale není možné získat opakovaným hraním, ale za které získáte přístup k tomu nejlepšímu. Možnosti jsou dvě – nekonečná trpělivost nebo mikrotransakce. Ceny jsou ale dost vysoko a nezdají se fér, jak už u Warner Bros. bývá zvykem.

Mortal Kombat X je prostě další Injustice, akorát zasazené do jiného světa a s jinými postavami. V tuto chvíli hra nemá plnou podporu online funkcí, což se ale časem změní. Má ale docela slušný základní balíček karet, které jde sbírat. Každou postavu je nutné vylepšovat a kupovat jí předměty. Více než bojování se tu prosazuje sběratelství. A možná právě proto vás hra dovede udržet na dlouhé hodiny, navíc systém energie je docela spravedlivý. To se nedá říci o měnách. Sečteno a podtrženo, Mortal Kombat X je jistým zklamáním. Své fandy si ale najde.

Stáhnout MORTAL KOMBAT X

70%
  • grafika a animace