Defend Your Life!

Defend Your Life!

Bacily útočí
2

Přece byste se nebáli chřipky. Lidské tělo je neustále pod útokem virů, bacilů a všemožných nemocí, kterým se musí bránit. To ale není tak samozřejmé, jak byste si mohli myslet. Někdo se o to musí postarat. V této hře ten někdo budete vy. A možná budete překvapení, ale tuto povedenou věžovku mají na starost čeští tvůrci.

Již minulý rok vyšla česká hra Defend Your Life! od tvůrčího celku Alda Games. Kvůli dotaci od Microsoftu ovšem hra vyšla nejprve pro Windows Phone s časovou exkluzivitou a až nyní se dostává i na platformy iOS a Android. A to je nejlepší příležitost pro recenzi, protože celý projekt působil opravdu slibně od samého začátku. A myšlenka využití lidského těla pro tower defense hru se mi taky líbí. Hned jsem si vzpomněl na seriál Byl jednou jeden… život.

Defend Your Life! – videorecenze

Biologie

Vývojáři z Alda Games nás nejvíce překvapili svým vstupem na herní scénu. Pokud si dobře vzpomínáte, tak šlo o hru Zachraň šneka, která byla překvapivě povedená. Jejich další hra Sýrový svět nebyla bez chyb, ale stále šlo o příjemnou adventuru. A jak jsme na tom nyní? Dnes se podíváme do lidského těla. Hned mě napadlo, že to bude hra s edukativními prvky a moc se mi ta myšlenka líbila. A přestože je učení mučení, tak hry jsou v tomto velmi silné.

To je však hned první zklamání. Pohybujete se sice v lidském těle a snažíte se ho bránit před viry a chorobami, ale vše tu slouží jen jako kulisa. Hra nikdy nepřekročí ten rámec, že se okolo povalují krvinky a protivníci se jmenují Chřipka nebo Angína. Toto se mi líbí, protože úrovně vypadají hezky, detaily jsou roztomilé a celé pojetí úrovní je zvládnuté dobře. Nikdy však hra nejde dál a zůstává neuvěřitelně povrchní, což je veliká škoda.

Kulometem proti chřipce

Nakonec zjistíte, že nejsilnější zbraní proti chřipce je kulomet, případně raketové silo. Hra se nedostane k tomu, jak vás chřipka může nakazit, nezapojí do toho aktivně práci krvinek, které se mohou úžasně dělit na různé druhy. Čím víc vylepšujete, tím dál se vzdalujete od nějakého vzdělávacího potenciálu. Je to škoda, ale stále se tu potýkáme s dobrou věžovkou a hned vám řeknu proč.

Hra na vás nevyklopí vše najednou, což je dobré obzvláště pro ty, kteří nemají s věžovkami příliš zkušeností. K dispozici máte čtveřici věží, které jdou dále vylepšovat na různé druhy (často s naprosto odlišným účinkem). Kromě věží zde najdete i továrnu na kyslík (za který si stavíte budovy), podpůrnou budovu nebo stanici pro pěší jednotky (krevní destičky). Nejvíce se mi zde opět osvědčila kombinace pěších jednotek s palnou věží, třeba i dělem.

Freemium

Kromě věží hra pracuje i s hrdiny nebo bonusy. Bonusy jsou dvojího druhu – jedny si dokupujete za herní měnu, jiné se nabíjejí a můžete je využívat stále dokola. Ty dokoupitelné jsou ale skutečně jen pro ulehčení a pro hraní je nepotřebujete. Musím však uznat, že se mi freemium model této hry zamlouval. První dobrou zprávou je absence energie, takže vás nic nezdržuje od hraní, a jediná herní měna. Na čem hra vydělává?

Defend Your Life!

Postupem času se úrovně stanou těžšími. A tak máte různé možnosti. Tou první je pustit se do již projitých úrovní a pokusit se je zvládnout na těžší obtížnost, čímž získáte body pro vylepšení navíc. Druhou možností je zaplatit si bonusy a s ničím se nezdržovat. Můžete, nemusíte. Hra je v tomto ohledu férová. U vracení se zpět mi ale vadí jedna věc. Hrajete na těžší obtížnost, ale stále máte jen základní věže, zamčená vylepšení a schopnosti. Akorát hrdina se vám sem přesune. To mi přijde ale jako veliká škoda a kvůli tomu jsem staré úrovně příliš opakovat nechtěl.

Čeští vývojáři mi udělali radost. Opět je vidět kvalitativní posun. Grafika je hezká a vybrané prostředí se mi taktéž zamlouvá. Snad mě jen mrzí, že hra promrhala edukativní potenciál a zůstává jen u kulis. Hraní samo je zábavné, obsahu je habaděj a pokud nejste v žánru věžovek úplně zběhlí, tak se to jistě díky této hře naučíte, protože vše dávkuje postupně. A povedl se i nenásilný freemium model. Jsou tu chybky, jako nedůsledný český překlad (tlačítka budou stále anglicky), nekonzistentní postup hrou při opakování úrovní a podobně. Rozhodně ale dávám palec nahoru. Sám jsem u hraní vydržel překvapivě dlouho.

Stáhnout Defend Your Life!

Google Play (zdarma) App Store (zdarma) Microsoft Store (zdarma)

80%