Angry Birds Blast

Angry Birds Blast

Stále naštvaní a v novém žánru
2

Naštvaní ptáci mají vlastní film a vedle původní série vychází i spousta menších her, které se snaží prosadit v jiných žánrech. Jednou to jsou závody, jindy třeba tahové RPG. A dnes se Červeňák s kamarády podívá do rychlé arkády, která vychází z žánru spoj-tři. Očekávat však můžete perfektní zpracování, hezkou grafiku i humorné animace.

Nikdy by mě nenapadlo, jak dlouho tu s námi značka Angry Birds bude. Chytré telefony vzala útokem a prvním dílem překonala veškerou konkurenci. To především díky jednoduché, ale zábavné mechanice, humorné grafice a roztomilým hrdinům. Příběh však nikdy nebyl silnou stránkou a jednotlivé postavy rovněž nejsou příliš detailně vykreslené. I přesto jsme se již dočkali filmu a nespočtu her v různých žánrech.

Angry Birds Blast – videorecenze

Chyceni v balónu

Blast posílá naštvané ptáky do dalšího žánru, který dosud zůstával neokupován. Bezpečně ho můžeme označit jako spoj-tři, i když jde již o jeho variaci. Místo přesouvání žetonů máte za úkol pouze odpalovat balónky, ve kterých jsou ptáci uvězněni. Vždy potřebujete alespoň dva od stejné barvy vedle sebe. Samozřejmě platí, že čím delší spojení odpálíte, tím více bodů získáte. Při pěti a více balóncích najednou vás pak čeká bonus v podobě různých výbušnin.

Cíl se pro každé kolo liší. Obzvláště na začátku si vystačíte se zachraňováním vybraných ptáků (tedy praskáním konkrétních barev). Postupem kampaní se do hry přidají další prvky, jako jsou překážky, prasata nebo vajíčka. S tím se rovněž mění váš cíl. I když se využití těchto prvků neliší od jiných her stejného žánru, zpracování náramně připomíná původní Angry Birds, což je potěšující. Prasata se schovávají ve svých pevnostech ze dřeva, skla nebo kamene a třesou se strachy.

Zábavný mix

Herní obchod je plný podobných her a kdyby tato nenesla značku AB, ani bychom si jí nevšimli. I díky tomu, že se má od čeho odrazit, se jí daří držet perfektní tempo. Neustále do hry přibývají nové prvky, ať už to jsou překážky, cíle nebo třeba bonusy. Přestože ani jeden z prvků není originální, ve výsledku jde o zábavný mix, který se nezačne opakovat. Na druhou stranu v žádném případě nejde o logickou hru. Pokud odmítáte kupovat pomocné bonusy, do cesty se vám postaví náhoda.

Až velmi často se vám stane, že se jeden poslední cílový žeton zasekne v rohu a vy ho ani na deset tahů nedovedete odstranit, protože vám tam prostě neustále přichází špatné barvy balónků. Tyto situace řeší různé dokoupitelné bonusy, jako je prak, raketa nebo zamíchání barev. Hra s nimi až příliš počítá, což je u free-to-play titulu pochopitelné. Začátek je vůči hráčům dost vlídný, čím dál se ovšem dostanete, tím zákeřnější pasti pro vás autoři vymysleli.

Jdi na to s raketou

U několika misí jsem se přistihl, že skutečně taktizuji. Potěšilo mě obzvláště posouvání vajíčka do inkubátoru, ale ani boj s prasaty není špatný. Problém je, když hra až příliš začne omezovat herní pole, čímž víc a víc začnete záviset na užití některého z bonusů. Problémem je i počet tahů, který později téměř nutně musíte navyšovat. Výhodou je, že pokud začnete bonusy kupovat až v nouzi, můžete si vystačit s herní měnou, kterou si vyděláte hraním.

Angry Birds Blast

Pokud si však začnete ulehčovat každou úroveň nebo se nikdy nespokojíte s prohrou, herní měna vám nevystačí a neobejdete se bez dokupování za skutečné peníze. Dokonce tu narazíte i na energii v podobě životů, o které přicházíte po neúspěšném pokusu zdolat úroveň. V tomto směru je těžké Blast doporučit, jelikož se po delší době hraní snadno stane frustrujícím. Na druhou stranu je grafické zpracování tradičně povedené a vše funguje naprosto bezchybně.

Angry Birds to s titulem Blast zkouší v dalším žánru a ani tentokrát vás neoslní vlastními nápady nebo originální hratelností. Zatímco si půjčuje od jiných her to nejlepší, přidává k tomu skvělé zpracování s líbivými animacemi a grafikou. Na druhou stranu velmi rychle odhalí svou odvrácenou stranu, kdy sice neustále přidává nové prvky, ale rostoucí obtížnost vyžaduje časté využívání bonusů, kterých bez placení bude nedostatek.

Stáhnout Angry Birds Blast

65%
  • kvalitní zpracování