Největší český mobilní operátor Telefónica O2 prostřednictvím krátké tiskové zprávy média i zákazníky ujistil, že i přes velmi vysoký provoz pracovaly všechny jeho systémy spolehlivě a bez jakýchkoli technických problémů.
Volání
Během letošního posledního dne zákazníci O2 uskutečnili 19,2 milionu hlasových hovorů, což představuje zhruba 17 procentní pokles oproti loňsku. V prvních pěti hodinách Nového roku ovšem zákazníci uskutečnili dalších bezmála pět milionů hovorů. Absolutní špička byla v první hodině po půlnoci, kdy bylo spojeno 3,27 milionu hovorů, což je nepatrně více, než loni. Ani v průběhu prvních ranních hodin Nového roku volání neustalo. Například mezi 4. a 5. hodinou ranní bylo spojeno téměř 200 000 hovorů, což je stejné množství, jako před rokem.
MMS
V průběhu Silvestra odeslali zákazníci O2 153 000 MMS zpráv, což je o 4,5 procenta méně, než tomu bylo v loňském rekordním roce. Zajímavostí je, že Vodafone i T-Mobile naopak zaznamenali nárůst počtu odeslaných MMS zpráv. Špička byla zaznamenána v poslední hodině před půlnocí, kdy bylo odesláno více než 13 000 MMS zpráv. Během nejvytíženější minuty (23:01) lidé odeslali 355 MMS zpráv.
SMS
Zákazníci O2 odeslali během Silvestra roku 2011 a v prvních hodinách roku 2012 zhruba 14 milionů textových zpráv, což je o milion méně něž loni. V čase nejsilnějšího provozu, který byl zaznamenán v poslední hodině nového roku, odbavila SMS centra O2 téměř 1,7 milionu textových zpráv. V průběhu nejzatíženější minuty přesně o půlnoci bylo zpracováno 35 039 SMS zpráv.
Typ komunikace | Počet | Meziroční změna |
---|---|---|
Volání | 19 200 000 | -17% |
SMS | 14 000 000 | - 1 000 000 |
MMS | 153 000 | -4,5% |