Český statistický úřad vydal v tomto roce výsledky průzkumu využívání informačních technologií mezi českou populací, ze kterého vyplývá, že 84 % českých důchodců aktivně využívá služeb mobilních operátorů. Před deseti lety používala mobilní telefony pouze pětina seniorů, dnes je využívá 8 z 10.
Senioři se mohou projevit jako náruživější telefonisté než náctiletí. Může to souviset i se zvýšenou potřebou jistoty a starostí o blízké rodinné příslušníky: „Moji rodiče ve věku přes šedesát let mi volají i několikrát denně a řeší se mnou po telefonu věci, které by vydržely až na osobní setkání. Nejčastěji ale chtějí vědět, zda jsem já i rodina v pořádku,“ popisuje svou zkušenost právnička Monika Čírtková z Kolína. „Díky mobilnímu telefonu jsem s rodiči paradoxně v intenzivnějším kontaktu, než když jsem jako studentka žila ještě u nich,“ dodává.
Na takový vývoj zareagovali nově příchozí virtuální operátoři. Jedním z nich je i LAMA MOBILE, která bude využívat synergii se sesterskou energetickou společností LAMA ENERGY. Nabídku tarifů hodlá odhalit ve čtvrtém kvartálu tohoto roku.
Z průzkumů Českého statistického úřadu a Českého telekomunikačního úřadu o informačních technologiích vyplývá, že čeští senioři si ve většině přejí od svého operátora výhodné volání a SMS do pár stovek korun. To vede nově příchozí operátory, ale i ty stávající, k vytváření tarifů na míru koncovým zákazníkům s takovou potřebou. V následujícím období se dá očekávat prudký nárůst zájmu operátorů o skupinu obyvatel, která bude chtít utrácet za telefonování a SMS od dvou do osmi set korun měsíčně, a tudíž i rozšíření a zkvalitnění služeb pro tuto cílovou skupinu nejenom v oblasti telekomunikací.
Zdroj: TZ ČSÚ