Rozmilý pejsek Mimpi měl zásadní problém. Byl tak roztomilý, že se hra zalíbila hlavně děvčatům a hráčům s méně zkušenostmi. A to je trochu problém, když se tvůrci snažili vytvořit hardcore plošinovku, která bude pro mnohé skutečnou výzvou. Ono se jim to nakonec povedlo, akorát svým veselým vzhledem hra budila úplně jiný dojem. Nenechte se zmást – hra vypadá skvěle, jak jsme chválili i v recenzi, ale tak úplně nejde dohromady s hratelností. Toho si je vědom i Martin Vaňo, který na akci Game Dev Hub v Praze nabídl zajímavý zpětný pohled na vývoj.
Mimpi vznikl z nějakého velmi zajímavého uměleckého záměru, ale výsledek může být z mnoha důvodů rozpačitý. Hra je tedy příliš těžká (já poslušně hlásím, že jsem ji zvládl dohrát, ale lehké to vůbec nebylo) a ačkoliv se jí prodalo poměrně hodně, tak na některých trzích zklamala. Zatímco v obchodu Samsung Apps se hra příliš neprodávala, tak v Gamestick se neprodávala vůbec. Dnes to tvůrci říkají s úsměvem a dodávají, že v tomto obchodu viděli potenciál, protože tam v začátku bylo velmi málo vývojářů. Hned ale dodávají, že tam je úplně stejně hráčů – žádní. Naopak překvapivě dobře se prý hře dařilo v Mac App Store.
Druhý život se tvůrci hře snažili vdechnout odstraněním cenovky, takže si ještě dnes můžete Mimpiho stáhnout zdarma, pokud jste ho nikdy nehráli. Vývojáři využili obtížnosti hry a připravili systém nápověd, které si při záseku můžete kupovat. Dnes tohoto rozhodnutí prý litují, protože mikrotransakcí tolik neprobíhá a hře by se možná dařilo lépe, kdyby zůstala prémiovou. Přeci jen to stále prémiová hra ve svém jádru je. Dvojka bude od základu jiná. Ale zdarma nebude.
„Není to Mimpi dvojka, je to Mimpi Dreams. Ale jo, je to dvojka.“
O mnoho chytřejší se v Silicon Jelly pustili do tvorby druhého dílu, který se jmenuje Mimpi Dreams. Je to vlastně dvojka? Martin Vaňo na tuto otázku dává velmi nejasnou odpověď: „Není to Mimpi dvojka, je to Mimpi Dreams. Ale jo, je to dvojka.“ Můžeme to chápat tak, že je i není. V něčem navazuje a v něčem se snaží být jiná. Mimpi v indonéštině znamená sen, což výrazně souviselo s příběhem prvního dílu a dvojka na tom staví také. Ono „Dreams“ je v tomto případě sloveso, takže se nám tvůrci snaží říci, že Mimpi sní. A zdají se mu různé sny, ve kterých musí řešit problémy a někoho zachraňovat. Třeba princezny před drakem.
První věc, kterou se druhý díl odliší, je obtížnost. Podle slov Martina Vaňa bude dvojka pro zkušené hráče primitivní a mohou ji dohrát za dvě hodiny. Stále ale nabídne zajímavý snový svět, který má být tentokrát přehlednější a přívětivější pro hráče. Už si tak nespletete plošinku s dekorací. Grafický styl také doznal řady změn. Tak třeba je plošší a vypadá moderně. Pejsek je však stále roztomilý, a pokud si hru teď stáhnou nějací příležitostní hráči (třeba právě děvčata), tak už by s hraním neměli mít problém. V rámci zjednodušování padl návrh nechat Mimpiho jen bílého a místo očí udělat průhledné díry. Výsledek byl ale velmi děsivý.
Hra se nyní nachází ve fázi „soft launch“, kdy je omezena na náš region, a dostane se tak k velmi malému počtu hráčů. To aby si tvůrci ozkoušeli publikum, než hru vydají do světa. Také aby odchytali všechny chyby. Díky tomu je dočasně zdarma. Pokud máte iOS, tak si hru můžete nyní stáhnout a nic vás to nebude stát. Pokud budete otálet a počkáte si na oficiální vydání, tak už bude zpoplatněna. Free-to-play model se u jedničky evidentně tolik neosvědčil a třeba já jsem za to rád.
První díl vyšel na všechny myslitelné platformy a můžeme doufat, že druhý díl na tom bude podobně. Možná kromě Gamestick a Samsung Apps.