Mimpi

Mimpi

Hledání ve snech
3

Mimpi je pejsek, kterému se ztratil páníček, a tak mu nezbývá nic jiného než se vydat do světa hledat. V této plošinovce narazíte na spoustu logických hádanek, překážek a zvláštních stvoření. Hra vypráví příběh bez jediného slova a vizuál je doslova kouzelný. Hru pro vás navíc připravilo české studio.

Český tým Siliconjelly má už pár her za sebou a jejich poslední si dnes zrecenzujeme. O hře Mimpi jsme už možná slyšeli, a to hlavně proto, že se tvůrci snažili vybrat 10 000 dolarů na vývoj skrz kickstartový web Indiegogo. Komunitu ale neoslovili a požadované částky nedosáhli. To je sice škoda, protože by projekt mohl být třeba ještě lepší, ale i tak hra vyšla. Zatím na iOS a do měsíce se dočká i Android. Později se plánuje i verze pro Windows Phone 8.

Mimpi – videorecenze

Snový svět

Hlavním hrdinou Mimpi je pejsek a jmenuje se po hře. Tedy, možná se hra spíš jmenuje po něm. Je to Mimpi a stala se mu hrozná věc. Jeho páníček zmizel a on zůstal úplně sám, ztracen ve světě. Snovém světě. A to je ono, základní nastavení je takto jednoduché, ale o to více prostoru zbývá pro vaše uvažování, pro vaši reflexi, pro váš vlastní příběh o ztracené duši ve světě, který je nepřátelský a neodpovídá ničemu, co byste si představovali.

Vydáte se do osmi různých světů. Některé jsou si trochu podobné a jiné jsou zase úplně odlišné. Třeba svět podmořský, kde cestujete v bublině. Ten na vás klade úplně jiné nároky. Ale o tom později. V základu je Mimpi totiž plošinovkou, ve které vás čekají různorodé úkoly a překážky. Od každého kousek. Na začátku možná budete mít problém s ovládáním, které je z nějakého důvodu neobratné, pokud se to tak dá říci.

Nakrm rybu

Neobratným ovládáním myslím to, jak se postava pohybuje ve světě, jak skáče přes překážky a balancuje na úzkých plošinkách. Je těžké to konkretizovat, ale obzvláště na začátku jsem měl problém se trefit třeba na hlavu ryby nebo na mráček. Buď jsem skočil málo, nebo hodně. Ovládání mi proto nepřijde z nejlepších. Stejně tak nemůžu pochválit za krkolomné natahování lana.

Není to ale jen o skákání, musíte se vypořádat s dalšími překážkami a těžkostmi. A některé nápady jsou skvělé. Většinou nejde o nic přílišně složitého, stačí sledovat svět okolo sebe. Hned na začátku třeba potkáte ryby, které stačí nakrmit a stane se z nich most přes vodu. Nebo si za pomoci lana a pár háčků přitáhnete celý ostrov. Tu a tam potkáte úkol na paměť, třeba přeskupování barevných perel podle manuálu, který najdete o chvíli dříve.

Překážky a další nebezpečenství

Někdy je to hodně o šikovnosti, obzvláště ve světě pod vodou. Vaše bublina je křehká a musíte si dávat pozor na kontakt se zemí, rybami a okolními objekty. Vše je potenciální nebezpečí, a tak se musíte opatrně prosmýkat mezi točícími se hvězdami nebo utíkat před ježatými překážkami (které často jezdí sem a tam). Některé úkoly chtějí třeba jen minimální interakci, tapnete na škebli a ona se zavře a otevře vám cestu.

Jednou za čas ale narazíte na úkol, který vás potrápí, ale je jich v každém levelu jen pár. A jak jsem už říkal, klíč často leží o trochu dál. Když na nic nebudete moci přijít, tak se zkuste trochu vrátit a třeba vás to napadne. Nebo si všimnete něčeho, co vám pomůže. Občas se můžete nejen zaseknout, ale třeba i umřít – spadnete do jámy a podobně. Nic se neděje, protože se hra obnoví u posledního záchytného bodu. Tím je třeba počůraný hydrant. Když dohrajete úroveň, tak se před vámi vyjeví minihra, ve které musíte hledat požadované objekty. Ty jsou samozřejmě skryty.

Z grafické stránky nelze snad nic vytknout. Mimpi vypadá velmi hezky, snový svět je barevný, patřičně zjednodušený a ačkoliv se často skládá z různých stylů, tak nepůsobí přeplácaně, ale má spíš uklidňující účinek. U hry si hezky zarelaxujete, nedohrajete ji během chvíle a ty hlavní úkoly se často neopakují. Takové to tahání lanem, zavírání mušlí nebo přesouvání mráčků se využívá stále, ale občas pro trochu něco jiného. Škoda trochu nepovedeného pohybu (s gamepadem to možná bude lepší), Mimpi je fantastickou hrou, která vás vtáhne.

Stáhnout Mimpi

Google Play (zdarma) App Store (zdarma) Microsoft Store (zdarma)

90%