Pobíhat po barcelonském výstavišti a zkoušet jeden úžasný telefon či tablet za druhým. Sen každého fanouška mobilních technologií, který se však každoročně splní jen několika lidem, v drtivé většině případů z řad novinářů a dalších médií.
Proč tomu tak je? Mobile World Congress totiž není žádný sraz geeků, podobně jako třeba známá Campus Party. Je to akce, na které se primárně každý z výrobců vytasí se svými novinkami, a potřebuje je dostat do širokého povědomí. Proto jsme my, redaktoři různých tištěných i on-line médií na MWC, vždy vítání s otevřenou náručí. Běžný zapálený geek-nepsavec totiž těžko osloví masy potencionálních zákazníků.
To, že pořadatelé a hlavně vystavovatelé na MWC potřebují především co největší publicitu, ještě neznamená, že by se tam kterýkoliv běžný návštěvník nemohl dostat. Stačí se jen zaregistrovat na oficiálním webu MobileWorldCongress.com. Vstupné pro běžné návštěvníky je rozděleno do čtyř passů. Zde se už ale dostáváme k důvodu, proč MWC nikdy nenavštíví příliš lidí, které tam pořadatelé nechtějí vidět. Základní EVP (Exhibition Visitor Pass) totiž stojí 699 euro, tedy necelých 18 tisíc korun. S visačkou EVP máte přístup pouze na výstavní stánky a několik reklamních akcí partnerů MWC. Pro běžného technologického nadšence je to ovšem ideální, jelikož si všechny ty mobily může v klidu patřičně vyzkoušet.
Další tři passy již postupně otevírají další dveře výstaviště, včetně například možnosti účasti na interview s největšími osobnostmi, kam se obvykle dostane jen několik vybraných novinářů z nejprestižnějších médií a tak dále. Nebudeme vám zde rozepisovat přesný seznam toho, co ten který pass přesně umožňuje. Ostatně ten si můžete prohlédnout na odkazu výše. Místo toho vám jen ukážeme jednoduché převedené ceny. Silver Pass, který následuje po EVP, stojí 2199 euro, tedy v přepočtu 56 tisíc korun. A dál je to ještě zajímavější Gold Pass, jehož benefity v podstatě korespondují se standardním rozsahem možností novinářů, vás přijde na 2699 euro, tedy zhruba 68 tisíc. Potom je tu ještě vrcholný Platinum Pass, který otevírá přístup prakticky téměř kamkoliv. Tomu ale odpovídá i cena 4999 euro, tedy cca. 138 tisíc korun českých.
Jak tedy můžete vidět, účast na MWC pro běžného člověka rozhodně není levná záležitost. Na druhou stranu můžeme z několikanásobné zkušenosti potvrdit, že je zde kromě desítek nových mobilů a tabletů každoročně odprezentováno i opravdu velké množství velmi zajímavých moderních technologií a trendů, a není moc akcí, kde je všechny uvidíte pod jednou střechou. Pokud se tedy rozhodnete na MWC 2014, či některé další ročníky i přes vysoké ceny vyjet, držíme vám palce. Snad se tam s vámi také potkáme.