Jaguar neplánuje autonomní vozidlo, přednost dává chytrým systémům

1

Honba za spolehlivým autonomním vozem pokračuje každým dnem. Snad každá automobilky pracuje na své technologii, jak toho dosáhnout. Výjimkou bude nejspíše Jaguar, který nepovažuje lidi za náklad a neplánuje vývoj autonomního vozu. Přednost mají dostat systémy pomáhající k větší bezpečnosti na silnicích.

TIP: Jaguar plánuje monitorování dechu a dalších životních funkcí

Většina automobilových společností se předhání na cestě za autonomním vozidlem. Velmi zdárně jim sekunduje i technologická gigant Google, který svuj prototyp již testuje. Představa je výborná, ráno sednete do auta a po cestě do práce si v klidu přečtete noviny nebo vyřídíte pracovní maily. Jenže ne všichni vidí budoucnost stejně. Což potvrzuje i Jaguar.
Jaguar monitorující systém řidiče

Jaguar odmítá, že lidé jsou „náklad“, který se chce nechat převést z bodu A do bodu B. I to je důvod, proč automobilka údajně nebude vyvíjet technologie potřebné k autonomnímu vozu. To potvrdil i šéf vývoje a výzkumu Wolfgang Epple. „Nepovažujeme zákazníky za náklad. Nechceme postavit robota, který náklad přepraví z bodu A do bodu B,“ řekl novinářům na akci v Anglii.

Automobilky Jaguar a Land Rover přitom vyvíjejí par velmi zajímavých technologií. Zmínit můžeme detekční systém, který vyvíjí se společností Intel. Jedná se o systém monitorující oči a pohyby v obličeji. To celé by mělo snížit nehodovost z důvodu únavy řidiče. Tento systém byl k vidění již na veletrhu CES v letošním roce. Dalším zajímavým systémem je monitorování dechu a životně důležitých funkcí člověka. Původní informace zněla, že automobil by měl sám poznat, kdy řidič není ve stoprocentní kondici, a tudíž je lepší, aby se vozidlo řídilo autonomně a z řidiče udělalo pouze druhého spolujezdce. Po zveřejnění informace, že Jaguar neplánuje autonomní vozidla se vše mění.

Jako poslední zmíníme systém, kdy můžete vozidlo ovládat pomocí svého chytrého telefonu. Jistě znáte situaci, kdy vedle vás zaparkuje někdo tak blízko, že do auta nemůžete nastoupit, a to už vůbec nemluvíme například o umístění dětské sedačky. V blízké budoucnosti v této situaci vytáhnete chytrý telefon a s automobilem si vyjedete. Využití tento systém bude mít i při případné jízdě náročným terénem, kdy si nejste jisti, zda daný výmol přejedete či nikoli. Dočkat bychom se mohli už v roce 2020.

Wolfgang Epple upřednostňuje autonomní funkce, které pomáhají řidičům v řízení a jsou schopny řízení zcela převzít například při parkování. Budoucnost v čistě autonomních vozech však nevidí.

Zdroje: slashgear.com, autonews.com