Google je bezesporu jeden z nejrozšířenějších vyhledávacích serverů na světě. Je tedy logické, že chce své služby zdokonalovat tak, aby co nejvíce vyhověly požadavkům dnešní doby. A ty jsou jasné. S rozmachem mobilních technologií mají uživatelé tendence tyto technologie více využívat, a tak často použijí například mobilní telefony či tablety k vyhledání potřebných informací.
Ve statistikách se objevilo deset zemí, kde je vyhledávání na těchto zařízeních četnější, než na samotném desktopu. Největšími z těchto zemí jsou USA a Japonsko, které jsou hlavními kolébkami mobilního trhu, a je jasné, že zde budou mobilní technologie nejvíce využívány. Ostatní země si Google nechává pro sebe.
Vzhledem k tomuto průlomu se Google rozhodl, že více přizpůsobí své vyhledávací služby mobilním zařízením, které jsou momentálně pro toto použití trochu krkolomné. V budoucnu plánuje algoritmus vyhledávání podstatně zjednodušit a uživateli mobilního vyhledávače nabídne jednoduchou matici, kde nebude muset složitě zadávat, co vyhledává, ale pouze se přenese do aplikace, kde po pár kliknutích nalezne požadovanou informaci. Vylepšena by měla být i galerie obrázků.
Mimo tohoto zjednodušení bychom se měli dočkat i nového formátu reklamy, lépe přizpůsobenému pro mobilní zařízení.
Zdroje: talkandroid.com, adwords.blogspot.cz