Výsledky tak výrazně předčily předpovědi analytiků, kteří původně očekávali v posledním čtvrtletí příjmy pouze 12,3 miliard dolarů. Ve zprávě za čtvrté čtvrtletí již přitom nejsou zahrnuty výsledky divize Motorola Home, kterou v současnosti Google prodává skupině Arris za 2,35 miliard dolarů v akciích a v hotovosti. Pokud jí však započítáme, vydělal Google v posledních třech měsících loňského roku dokonce 15,24 miliard dolarů. Čistý zisk Googlu za poslední čtvrtletí pak činil 2,89 miliard dolarů.
"Ukončili jsme rok 2012 silným čtvrtletím. Tržby vzrostly meziročně o 36 procent a meziměsíčně o 8 procent. Loni jsme poprvé prorazili hranici tržeb 50 miliard dolarů, což není špatný výsledek po dekádě a půl," řekl šéf a jeden ze zakladatelů Googlu Larry Page.
Googlu vydělává hlavně internetová reklama
Hlavním zdrojem příjmů zůstává i nadále pro Google internetová reklama na vlastních webech a vyhledávač, který se na celkových tržbách podílí 67 procenty. Dalších 27 procent pak generuje reklama Googlu na partnerských webech. Počet prokliků z reklam přitom i nadále rychle roste (meziročně až o 24 procent), jejich průměrná cena však meziročně klesla o šest procent. Tento trend se však zřejmě Googlu podařilo v posledních měsících zvrátit a jejich cena opět roste. Na jiné aktivity včetně zisků z Androidu a Google Play pak připadá pouze šest procent tržeb.
Zajímavý je pohled na geografické rozdělení zisků z reklamy. Na americké servery v roce 2012 připadalo 46 procent tržeb a neamerické 54 procent. To je obdobný výsledek jako v roce 2011, kdy se zahraniční tržby podílely na celkových tržbách 53 procenty.
Na konci roku 2012 zaměstnával Google po celém světě na plný úvazek 53 861 lidí, z čehož 11 113 připadá na Motorola Mobile a 5 204 na v současnosti prodávanou divizi Motorola Home. V hotovosti měl Google na svých účtech na konci roku našetřeno 48,1 miliard dolarů.
Zdroje: gsmarena.com, techcrunch.com, investor.google.com
Navíc Android samozřejmě Googlu vydělává mnohem více peněz nepřímo tím, že lidé více používají web a především jeho služby, kde může nabízet reklamu (což je a bude jeho core business), případně získávat více informací o uživateli a tím pádem nabízet lépe zacílenou reklamu. To také odráží očekávaný fakt, že výdělky z reklam na mobilních zařízeních se také zvyšovaly.