Na konferenci F8, která probíhala 25. a 26. března, Facebook představil kromě jiného i budoucnost své chatovací aplikace Messenger. Tu čeká zásadní krok kupředu, který se nazývá Messenger Platform. Druhou novinkou, která se této aplikace také týká, je představení Businesses on Messenger.
Messenger Platform
Asi jste si zvykli, že si můžete stahovat nejrůznější aplikace do svého telefonu nebo tabletu. S aplikacemi dnes pracují také třeba televize nebo hodinky. V budoucnu nás zřejmě čekají aplikace, které budete instalovat do svých aplikací. Taková budoucnost čeká tuto neustále rostoucí síť, která už čítá přes 600 milionů uživatelů. Dosud se museli spokojit s konvenčními nástroji, jako je sdílení obrázků, videí nebo hlasových zpráv.
Nejnovějším přírůstkem do možností Messengeru byly nálepky, které se snažily nahradit (či doplnit) starší emotikony. Ty jsou zajímavé z toho pohledu, že stojí na podobném principu jako představený Platform. Vy sami si totiž své nálepky vybíráte v obchodě a můžete je posílat i lidem, kteří vybranou sadu nainstalovanou nemají. Jednoduchým ťuknutím si ji ale nainstalovat mohou. V případě nálepek ale zůstáváme jen u obrázků a případně animací.
Messenger Platform udělá ten krok navíc, že otevře dveře vývojářům, kteří mohou přijít s vlastními nápady, jak sociální komunikaci obohatit. Jako uživatel si budete moci do Messengeru stáhnout speciální aplikace a používat je pro komunikaci. Příkladem je představený nástroj GIPHY, ve kterém si můžete vybrat z nezměrné databáze animovaných GIFů a poslat je. Kontakt na druhé straně přitom nemusí mít aplikaci nainstalovanou.
Vývojáři se nemusí omezovat na animované kočičky a mohou přijít s aplikacemi, ve kterých si například snadno a rychle upravíte fotografie, smícháte video nebo připojíte kartu s informacemi o počasí. Facebook spolupracuje s tvůrci mobilních aplikací, aby do svých produktů spojení s Messengerem zahrnuli. Teprve až budoucnost ukáže, zda je možné v rámci soukromé komunikace přijít s něčím skutečně revolučním. Facebook tomu otevřel dveře, do cíle ale musí dojít až vývojáři.
Businesses on Messenger
Odesílat informace o stavu objednávky přes email nebo dokonce SMS je podle Facebooku zastaralé. Odpovědí je Businesses on Messenger, který slouží především pro komunikaci obchodu se zákazníkem. Z pohledu prodávajícího bude možné odesílat informace o stavu objednávky, shrnutí vyúčtování nebo informace o tom, že je objednávka připravena k vyzvednutí.
Tím to ovšem nekončí, protože je konverzace obousměrná. Zapomenout můžete na styl „no-reply“. Facebook na příkladu partnerského obchodu Everlane dokládá, že můžete na objednávku odpovědět, že se vám vybraný svetr opravdu líbí a chtěli byste ještě jeden. A to vše v rámci Messengeru. Díky provázanosti služeb nebudete muset zadávat nové příkazy a o nic se starat. Všechny potřebné informace vám dorazí přímo do Messengeru.
V tuto chvíli se službou Businesses počítají obchody Everlane a zuzily. Další nepochybně budou následovat. A nemusíme se omezovat na oblečení. Facebook vám tímto způsobem může odeslat vše, co dosud zvládal třeba email.
Zdroje: developers.facebook.com, messenger.com, messenger.com
Odesláno ze smartphonu se systémem BlackBerry 10