Všechny události ale zastínily útoky v Paříži, na které se Googlu ptalo bezmála 900 miliónů lidí. První dotazy padly už pár minut po zahájení střelby a dále se štěpily na související témata jako „co je to Pray for Paris“, „co je ISIS“ nebo „jaká kapela hrála v Paříži“. Podobné nárůsty, i když v menším měřítku, lze sledovat po každé větší střelbě, kterých se letos v USA odehrálo více než dost.
Mezi osobnostmi pak silná pozice patří britské královně Alžbětě II. Jak se přiblížilo 62. výročí její vlády, lidé se nejčastěji ptali Googlu, proč slaví dvoje narozeniny, anebo jaká je vůbec její náplň práce. Mezi fiktivními postavami na sebe strhl nejvíce pozornosti Darth Vader, stejně jako mnoho dalších postav z nových Hvězdných válek.
Google zavedl nový algoritmus pro počítání zájmu o určitou událost. Stejně jako v jeho ostatních aplikacích, i zde se snaží chápat věci v kontextu a spojuje tak jednotlivé události do jedné, i když jejich vyhledávací fráze znějí zcela jinak. Kupříkladu pod uprchlickou krizi spadají dotazy jako „jak můžu adoptovat syrského sirotka“ i „odkud se berou uprchlíci“. Jaký zájem vzbudily jednotlivé události si můžete prohlédnout na tomto interaktivním grafu.
Zdroje: googleblog.blogspot.jp, google.com
A není divu, že pod videem jsou zablokované komentáře. Ikdyž, ono stačí vidět ty palce.