CES 2016: Audi ukazuje zakřivený displej od Samsungu v autě

2

Veletrh CES, který se koná v Las Vegas už pár let, není pouze o mobilních telefonech, noteboocích a tabletech, ale každoročně zde přibývá počet automobilů, které ukazují své propracované infotainment systémy, autonomní řízení či různé koncepty. Mezi velké vystavovatele patří i německá automobilka Audi. Co vše můžete na jejím stánku vidět?

Expozice Audi na CES se zaměřuje na tři budoucí trendy v automobilovém průmyslu. Jedná se o elektrifikaci, digitalizaci a autonomní řízení. Všechny zmíněné inovace v sobě nesou koncept modelu, který Audi vystavuje. Jedná se o model Audi e-tron quattro. Návštěvnicí si mohou vyzkoušel například nový ovládací a zobrazovací koncept na modelu interiéru. Modernizací prošel také systém Audi connect a osvětlovací technika.

TIP: Auta a mobily: Audi Connect v Audi A7 dostalo nové funkce

Automobilka Audi na veletrhu představila nové rozšíření systému MMI. Jedná se o koncept rozhraní mezi přístrojem a uživatelem (HMI – Human-Machine Interface). Jde o zakřivený OLED displej, který je umístěn v zorném poli řidiče. Využívání technologií AMOLED. Nechybí ani dva displeje systému Audi MMI. Nejdůležitější funkce lze ovládat i hlasem. Oba displeje využívají nový způsob rozeznávání dotyku, jenž nese označení Audi MM touch response. Vybrané funkce jsou aktivovány jemným, ale definovaným tlakem na displej, což umožňuje bezpečné ovládání systému s minimálním rozptylováním pozornosti řidiče za jízdy.

Audi e-tron koncept

Nový koncept vychází z nejnovější platformy MIB2+, která přináší ještě vyšší výpočetní výkon, který umožňuje do systému zapojit několik displejů s vysokým rozlišením. Platforma je připravena na nejnovější standard v bezdrátové komunikaci. Stahování dat do vozu může probíhat maximální rychlostí 300 Mbit/s. LTE Advance umožňuje bezdrátové telefonování metodou VoLTE (Voice over LTE).

Audi connect

Systém Audi connect prošel i naším testem a určitě se jedná o jeden z nejlepších systémů na trhu. Audi connect propojuje vůz Audi s majitelem, internetem a infrastrukturou. K dispozici je připojení k internetu, které zajišťuje modul LTE/UMTS. Rychlost stahování dat je až 100 Mbit/s. Cestující mohou využít připojení na integrovaný Wi-Fi hotspot až na osmi zařízeních. Řidič naopak může využívat dopravní zpravodajství online, využít Google Earth či Google Street View. Dále pak informace o parkovištích, vlakových spojích a letenkách.

Nechybí ani sledování ceny paliv. Automobilka plánuje poskytnuté služby brzy rozšířit – a to jak v USA, tak i v Evropě. Majitelé nových vozů Audi A4 a Q7 mohou díky bezplatné aplikaci Audi MMI connect využít dálkový přistup k vozidlu. Konkrétně půjde pomocí chytrého telefonu vozidlo uzamknout a zamknout. Ovládat nezávislé topení nebo si nechat zobrazit polohu zaparkovaného vozu a dobu parkovaní, což přijde vhod, pokud patříte mezi řidiče, kteří často platí pokuty za parkování. V případě modelů e-tron zjistíte i stav nabití akumulátoru. Většinu funkcí můžete využít i na chytrých hodinách a začátkem roku 2016 i na čtvrté generaci Apple TV.

Auta a mobily: Audi Connect – videopohled

V nejbližších měsících se nové modely Audi A4 a Q7 dočkají Audi connect SIM. Jedná se o trvale vloženou SIM kartu, která do vozu přináší služby Audi connect v celé Evropě. Služba povoluje roaming po celé EU a v případě potřeby lze SIM kartu nastavit na poskytovatele v dané zemi. Majitele si mohou zvolit i doplňkové datové balíčky pro Audi connect SIM, aby mohli využívat Wi-Fi hotspot. Při přejetí hranic vše pokračuje za fixní cenu i v případě změny poskytovatele.

Audi pracuje také na spolupráci svých vozů na silnicích. V letošním roce se tak dočkáme technologie „Car-to-X“. Nové modely budou v rámci této služby informovány o omezeních rychlosti jízdy, nebezpečných místech, o místech poruchy jiných vozidel nebo výskytu namrzlé vozovky. Tyto data se budou sdílet prostřednictvím bezdrátové telefonní sítě serveru v cloudu. Server všechna data zpracovává a poté je poskytuje ostatním řidičům s příslušnou výbavou.

Audi e-tron quattro

Koncepční studie Audi e-tron quattro vystavená na veletrhu CES je sportovní SUV s výhradně elektrickým pohonem. O pohon se starají tři elektromotory s celkovým výkonem 370 kW, které jsou součástí systému quattro. Akumulátor má kapacitu 95 kWh a je uložen mezi nápravami, což sebou přináší i výborné těžiště. Na jedno nabití má koncept urazit až 500 kilometrů. Na trh bude model uveden v roce 2018.

Audi e-tron koncept

Autonomní cestování

Audi e-tron quattro je vybaven technologiemi, které zvládají autonomní jízdu. Tu chce Audi do sériových vozů uvést v blízké budoucnosti. Hlavním prvkem autonomního řízení je centrální řídící jednota zFAS. Ta průběžně získává informace ze všech senzorů vozidla a následně je zpracovává. Jde o informace získané z 3D kamer, laserových skenerů a dále radarových a ultrazvukových senzorů. Vysoký výkon jednotky umožní průběžné porovnávání dat senzorů vozidla s modelem situace na silnici.

Automobilka Audi využívá mapové podklady HERE, jejíchž licenci Audi získalo společně s BMW Group a Daimler AG v prosinci roku 2015. Autonomní vozidla potřebují propracované mapové podklady, což HERE díky získávání dat v reálném čase splňují. Senzory vozidla vysílají v reálném čase anonymní zprávy zpět do cloudu. Konkrétně informace o stavu vozovky, objížďkách a jiných událostech.

Vlastní virtuální realita

Audi se jako první automobilka věnuje vývoji vlastního softwaru a hardwaru pro aplikace v oblasti virtuální reality s názvem Audi VR experience. V budoucnu by potenciální zákazník mohl na prodejně dostat brýle s virtuální realitou pro lepší seznámení se s vozem, ať už by se jednalo o jeho detaily, panoramatické pohledy nebo zobrazení v rozsahu 360°.

Audi virtuální realita

Audi Fit Driver

Velkou výzvou je vytvořit vozidlo, ve kterém byste si v průběhu náročné cesty odpočali. Právě projekt Audi Fit Driver se zaměřuje na tělesnou pohodu řidiče. Vize automobilky Audi je, že v cíli řidič vystoupí daleko odpočatější, než když do vozu nastupoval. Využít by Audi mohlo i nositelná zařízení, která dokáží monitorovat tepovou frekvenci nebo teplotu kůže.

O doplnění se postarají senzory vozu, jež budou shromažďovat informace o jízdním stylu, dechové frekvenci nebo dopravních informacích. Systém poté vše analyzuje a posoudí váš aktuální stav. Systémy vozidla poté následně přejdou do režimu činnosti, která zajistí váš odpočinek.

V dalším vývoji bude Audi Fit Driver zahrnovat asistenční, bezpečnostní systémy a systémy pro autonomní jízdu.

Zdroje: Tisková zpráva

Diskuze ke článku
Josef
Jsem jediný, který na obrázku žádné zakřivení displeje nevidí?
Rendy
By mě zajímalo kolik lidí bude tyhle zbytečnosti využívat, hlavně že máme v autě možnost psát a měnit statusy na FB ...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze