Ještě v loňském roce představovaly zisky Applu 65procentní podíl ze všech prodaných smartphonů. Prodej iPhonu je ale stále větší a za první kvartál 2015 se kalifornská společnost dostala na 92procentní podíl zisků. V mobilním průmyslu funguje okolo jednoho tisíce firem vyrábějících smartphony a výsledek Applu je tak ještě více neuvěřitelný.
Rozhodně toho nebylo dosaženo vysokým počtem prodaných kusů, ale spíše jejich samotnou cenou. Cupertinský gigant totiž představuje méně, než pětinu všech prodaných smartphonů. K obřímu zisku mu dopomáhá nasazená cenová politika. iPhony jsou velmi drahým zbožím a například iPhone 6 s 16GB vnitřní pamětí se prodává v České republice za cenu okolo 19 000 Kč, a to jistě není málo. Průměrná cena telefonu s operačním systémem Android se pohybuje okolo 5 400 Kč.
Nutno dodat, že The Wall Street Journal nezohlednil ve výsledku prodejní data ze soukromých firem, jako je Xiaomi nebo Micromax. Nicméně neočekává se, že by jejich prodejní výkonnost výrazně změnila obří zisk Applu.
Do budoucna se dá očekávat, že Apple si svou pozici bude držet, protože již nyní se údajně připravuje na rekordní start dalšího iPhonu s 85 až 90 miliony předpokládaných kusů pro dodavatele.
Zdroje: gsmarena.com, wsj.com
4jádra atd. Každý ušetřený dolar na výrobě dělá při prodejích 200 mil ks za rok miliardy USD zisku navíc.
Microsoft - stale velmi dulezity vyvojar softwaru
Sony, Samsung, Sharp, Panasonic, LG, Toshiba, Intel, ARM atd. - duleziti vyvojari hardwaru
Apple - vynikajici marketingova spolecnost.