Společnost Interbrand sestavuje žebříček nejcennějších značek pravidelně již od roku 2000. Až do letošního roku jej opanovalo značka Coca-Cola, která stojí za stejnojmennými slazenými nápoji. Letošní prvenství ji však vyfoukl Apple, který byl ještě loni druhý a v roce 2011 dokonce až osmý. Pád Coca-Coly se zastavil až na třetím místě, neboť druhou příčku pro sebe ukořistil Google. Ten zaznamenal skok z loňského čtvrtého místa.
Pro nás zajímavé je ještě páté místo, které obhájil Microsoft. Po prvním Applu se v první desítce nachází už jen jeden výrobce mobilních telefonů. Dle očekávání je to jihokorejský Samsung, který si oproti loňskému roku polepšil o jednu příčku. Vyměnil si tak pozici s výrobce procesorů Intel. Samsung a desátá Toyota jsou zároveň jedinými společnostmi v první desítce, které nepocházejí z USA. Pokud bychom chtěli hledat další výrobce mobilních telefonů, musíme až na 46. místo, kde se nachází japonské Sony. Na 57. místě je pak Nokia, které ještě v roce 2012 byla na 19. pozici.
Zdroje: androidcommunity.com, 9to5mac.com