Zaměstnanec T-Mobilu odcizil osobní data až 1,5 milionu uživatelů

14

Na začátek třetího červnového týdne rozhodně nebude v dobrém vzpomínat český T-Mobile. Vyšlo totiž najevo, že jeho zaměstnanci se podařilo ukrást data od 1,5 miliónu klientů operátora. Velmi vážná situace je již v šetření policie a dotyčný zloděj dopaden.

T-Mobile logo 2016 - 720

Informaci přinesl server iDNES.cz, který uvedl, že zaměstnanec společnosti T-Mobile odcizil citlivá data až 1,5 milionu klientů české pobočky T-Mobilu. Že se nejedná jen o nějaký žert, potvrdila také tisková mluvčí společnosti Martina Kemrová. Ta doplnila, že došlo nejen k odcizení dat, ale i k následnému prodeji. Konkrétnější však nechtěla být s ohledem na fakt, že celý případ již prošetřuje policie, konkrétně Útvar pro odhalování organizovaného zločinu.

TIP! T-Mobile testuje Video over LTE: videohovory ve vysoké kvalitě

V tuto chvíli není jasné, zda došlo ke krádeži pouze jmen a telefonních čísel, nebo také citlivějších údajů, jako jsou adresy nebo dokonce čísla bankovních účtů. I přesto se s největší pravděpodobností jedná o největší únik dat v rámci České republiky. Dle T-Mobilu se nicméně vše podařilo podchytit v samotném počátku a škoda by neměla vzniknout samotnému operátorovi ani jeho zákazníkům. Dotyčný zaměstnanec T-Mobilu byl samozřejmě okamžitě propuštěn a policie jej obvinila.

Zdroje: zpravy.idnes.cz

Diskuze ke článku
Kubis
Asi to je jednoduché dostat se k těmhle informacím.
MG
U T mobile je tohle jednoduché stejně tak jako,že Vám někdo ukrade Vaše tel. číslo.
JJ
Vzhledem k řízené flustraci zaměstnanců zhora, cca 5 let bez zvýšení z. mzdy, zvyšování cílů do astronomických výšek, takže popření pohyblivé mzdy (50-100% výdělků). Je zcela logické, že v jejich síti se nemůžete cítit jak v bavlnce(jejich motto), ovšem spíš jako v pavučině. Rizika se zvyšují a Kamalít(vrchní bezpečák) se asi pořádně zapotí. Vždy se najde černá ovce, ale teď si to stádo sami rozšiřují oním zmíněným, netřeba je litovat, jen se v jejich pařátech trošku třást.
Strášce Galaxyje
Tak jakože cože, Téčko tahle osobní data vesele šmelí odnepaměti. Souhlas s předáváním osobních dat k marketingovým účelům je defaultně on, když ho chcete vypnout tak se musíte proklikat asi dvaceti úrovňovým menu, takže jen malokdo ví, že tam něco takového je a to nemluvíme o prasárně typu automatického znovuudělení souhlasu například při prodloužení smlouvy. Takže tenhle hošánek si chtěl jenom poslat malou domů, jinak netřeba mít starost, většina dat zákazníků už byla přeprodána tolikrát, že by jim to ještě jednou navíc vůbec neuškodilo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze