Xiaomi Redmi Note 3

Xiaomi Redmi Note 3

Výkonný elegán s pár kompromisy
22

TOP modely jsou pro většinu zákazníků zajímavé, ne každý si je ovšem může dovolit. Střední třída proto praská ve švech a výrobci se snaží neustále zdokonalovat a nabídnout více funkcí za méně peněz. Krásným příkladem je dnes recenzované Xiaomi Redmi Note 3, které si vzhledem k ceně může dovolit širší spektrum zájemců, funkční výbavou však nikterak nezaostává.

Fotoaparát: očekávejte průměr

Fotoaparát Xiaomi Redmi Note 3 nabídne rozlišení 13 Mpx, sekunduje mu dvojtónová přisvětlovací LED dioda a světelnost činí f/2.2. Už podle specifikací je jasné, že se nebude jednat o špičkový fotomobil, a realita naše očekávání potvrdila.

Nejdříve ale chvilka u prostředí aplikace Fotoaparát. Primární domovská obrazovka aplikace Fotoaparát umožní pouze základní nastavení: můžete vypnout/zapnout blesk, otočit fotoaparát na sekundární (s rozlišením 5 Mpx) nebo zapnout režim HDR. Rychle se dostanete také mezi naposledy vyfocené snímky, případně přepínačem videokamery spustíte záznam ve Full HD rozlišení. Efekty se skrývají pod obrazovkou vpravo od domovské obrazovky. Na výběr máte z 11 efektů, namátkou zmíníme efekt 60. let, Svítání, Mozaika nebo Zrcadlo. Zajímavý je rovněž efekt Rozmazání. Po jeho aktivaci máte možnost manuálně vybrat oblast snímku, která bude ostrá – zbytek se zahalí do mlhy a dovolí tak na vašem snímku zvýraznit jen to podstatné.

Prostředí aplikace Fotoaprát

Z doplňkových možností (které naleznete nalevo od domovské obrazovky aplikace Fotoaparát) můžeme zmínit přítomnost režimu pro Panorama, samospoušť, manuální režim (který dovolí změnit například ISO nebo vyvážení bílé), dále můžete aktivovat vodováhu, tón pleti nebo noční režim. Ten částečně pomůže při fotografování při zhoršených světelných podmínkách, ale zázraky samozřejmě nedokáže. Podrobnější nastavení se skrývá pod ikonou ozubeného kola, kde nastavíte ukládání GPS polohy, zvuk kamery, vodoznak, vylepšení nočních snímků, formát výsledných fotografií, kvalitu obrazu (komprimace snímků) nebo ostrost. Pokud se rozhodnete experimentovat a výsledky jsou pod vaše očekávání, jedním stiskem vrátíte nastavení zpět do tovární podoby.

Nyní už ale ke kvalitě snímků. Za běžného dne pořídíte snímky, které nabídnou odpovídající barevné podání a vcelku dobře zachycené (ostré) detaily, ovšem občas narazíte na problém s makro snímky, kdy Redmi Note 3 trvá trochu déle, než objekt zaostří. Velkým problémem je také protisvětlo a celistvé plochy jako například obloha či zeleň. V takových případech má Xiaomi dost často problém, obloha je zbytečně přeexponovaná a v zeleni se pak slévají potřebné detaily. Zde je tedy znát dosazení poněkud lacinějšího fotočipu.

Jakmile se světelné podmínky zhorší, na řadu přichází digitální šum, který lze eliminovat pouze aktivací Nočního režimu. I tak jsou ale výsledné snímky spíše průměrné a i zde je viditelné pomalejší zaostřování snímků. Pokud patříte mezi ty, kterým se trochu klepou ruce, výsledky budou téměř vždy rozmazané, čehož si všimnete třeba při detailním zkoumání na displeji nebo větším externím zobrazovači. Kvalita přední, 5Mpx, kamery neoslní, avšak na videokonference a příležitostné selfie kvalita naprosto dostačuje.

Líbilo se nám:

• vysoké rozlišení
  • dobrá světelnost

Nelíbilo se nám:

• absence optické stabilizace obrazu
  • horší výsledky za špatných světelných podmínek

Videokamera: ve Full HD

Xiaomi Redmi Note 3 zvládá nahrávat videozáznamy až ve Full HD rozlišení, a to při 30 snímcích za vteřinu. Výslednou kvalitu videa lze označit jako nadprůměrnou, Xiaomi si zachovává věrné barevné podání a ani rychlé přeostřování není problémem. Občas se dočkáte mírného záseku, není to ovšem pravidlo. 30 sekund videa ve Full HD rozlišení zabere v paměti zařízení zhruba 50 MB, což je standard. Xiaomi Redmi Note 3 zvládá také zrychlené a zpomalené video. Konkrétně u zpomalených videí kvalita klesne na HD rozlišení (1 280 × 720 pixelů) při 120 snímcích za vteřinu. Ne že bychom Redmi Note 3 chtěli podceňovat, ale takový záznam je stejně spíše pro zábavu. Výsledná kvalita tomu odpovídá, i když své fanoušky (například sportovce monitorující svůj odpal v golfu) si funkce jistě najde.

Líbilo se nám:

• podpora zpomaleného videa
  • věrné barevné podání

Navigace: směle do cíle

Xiaomi Redmi Note 3 je vyzbrojeno A-GPS a GLONASS čipem, nenechá vás tedy v problému ani na neznámé lokaci. Standardně v paměti telefonu žádné mapové podklady nenaleznete, snadno si ovšem můžete stáhnout Google Mapy, které jsou volně dostupné v Obchodě Play. V poslední době doznaly mnohých vylepšení, potěší například možnost uložit si do off-line paměti celé úseky, například polovinu České republiky. Mapových podkladů si můžete do paměti uložit kolik jen chcete, přesněji kolik pojme úložiště, limitováni jste pouze dobou, po kterou jsou mapy funkční. Google nastavil limit na jeden měsíc, což je podle našeho soudu optimální doba, za kterou se na silnicích nic moc nezmění. Výhodou map od Googlu je také možnost off-line navigace včetně hlasových povelů. Pokud přeci jenom prahnete po něčem trochu více sofistikovanějším, doporučujeme mapové podklady HERE. Ty umožní off-line navigaci, nabídnou kvalitní hlasovou navigaci, jen počet zájmových bodů je o trochu nižší.

Líbilo se nám:

• rychlý start