SIEGE: Titan Wars

SIEGE: Titan Wars

Epické fantasy bitvy

Králem minulého roku se stal titul Clash Royale. Není tedy divu, že se ho mnozí snaží kopírovat. Jedním z nich je i dnes recenzovaná hra, která však přichází s řadou změn. Díky nim nabídne výrazně větší a epičtější bitvy.

SIEGE: Titan Wars – videorecenze

Na špici mobilního hraní v roce 2016 bezesporu zářil Clash Royale. Jak se zdá, září dále, neboť stále vycházejí hry, které se jím přímo inspirují, nebo ho rovnou vykrádají. Takovým příkladem by mohla být i dnešní hra. Přestože dělá většinu věcí velmi podobně, nabízí jisté změny, které ze všeho dělají výrazně jiný herní zážitek. A pokud se vám Clash Royale nelíbí, Titan Wars by klidně mohlo.

Hurá na ně

Hratelnost se točí okolo stále populárnějších online duelů. Titul vás spojí s jiným hráčem na podobné úrovni a stanete na protilehlých koncích bojiště. Mezi oběma vašimi hrady je dlouhá cesta a čtveřice věží. Na rozdíl od Clash Royale je však cesta jen jedna. To sice znamená o trochu méně taktizování při vykládání jednotek, ale vede to k epičtějším bitvám.

Boje mnoha jednotek jsou první devízou hry. Kupujete celé jednotky vojáků a na obrazovce se tak střetávají desítky útočníků a obránců. Vzhledem k mnohem tradičněji pojaté fantasy grafice se dočkáte opravdu epických bitev, které vám u druhé zmiňované hry mohly chybět. To však také znamená menší přehlednost. Bojiště se vám navíc nevejde na celou obrazovku a pro její prohlížení se neobejdete bez posouvání kamery.

Sbírej karty

Ani tato hra se nevyhne karetnímu systému. Spadají však do dvou kategorií – kouzla a jednotky. Zatímco máte vždy k dispozici čtveřici vojenských jednotek, kouzla se po použití mění a jiná přichází náhodně. Jejich výběr je však na vás. Oproti konkurenci tak Titan Wars nabízí určitou jistotu. Vždy víte, že pokud máte dost many, můžete do boje poslat vybranou jednotku. Nevýhodou je, že vybíhá z vašeho hradu, takže nejprve musí do šarvátky doběhnout.

Nepřítele také nemůžete takticky zaskočit zezadu, když útočí na vaše věže. Během boje své jednotky dále neovládáte, maximálně můžete používat kouzla. Tam se řadí různé útočné schopnosti, jako jsou ohnivé koule a salvy šípů či vykládání obřích Titánů. Jak můžete odtušit, jde o obří vojenské jednotky, které si poradí s početnou převahou. Když je jednou vyložíte do bitvy, chcete se postarat o jejich přežití. Vše je totiž o načasování – snažíte se chytře nakombinovat jednotky a především včas používat efektivní kombinace kouzel.

Free-to-Clash

Ačkoliv by se mohlo zdát, že takto zjednodušená pravidla nenabízí příliš prostoru pro taktiku, není to pravda. Musíte chytře využívat manu, za kterou vykládáte jednotky a používáte kouzla, a v neposlední řadě se neobejdete bez chytře poskládaného balíčku. Ten, opět po vzoru Clash Royale, vylepšujete, karty postupují po úrovních a vy si můžete vybírat i mezi vícero hrady, které se liší svými počátečními bonusy.

Z neustále zmiňovaného konkurenta je kompletně převzat i free-to-play model, takže z vítězství pro vás plynou bedny s novými kartami, které se ale odemykají několik hodin. Hrát můžete neomezeně, ale po pár výhrách už přestanete získávat odměny. Se vším vám pomůže prémiová měna, za kterou můžete utrácet tisícikoruny (to raději nedělejte). Nechybí ani postupování po příčkách v online žebříčcích.

Nemá smysl si nic nalhávat. Titan Wars prostě kopíruje. A to jak v hratelnosti a multiplayeru, tak ve free-to-play modelu. Na druhou stranu dělá řadu změn, kvůli kterým jsou souboje možná méně taktické, ale zato výrazně epičtější. Při vykládání jednotek navíc máte vždy určitou jistotu a nemusíte doufat, že vám ta či ona karta zázrakem přijde na ruku. Hře tak můžete dát šanci i v případě, že vám Clash Royale prostě nesedí.

Stáhnout SIEGE: Titan Wars

60%
  • epické bitvy