NVIDIA Shield TV 2017

NVIDIA Shield TV 2017

Android pro hry i aplikace ve vašem obýváku
4

Pro rok 2017 NVIDIA přichystala novou verzi svého multimediální zařízení SHIELD TV. Oproti předchozí generaci přináší několik zásadních vylepšení. Ačkoliv byste možná očekávali hry na prvním místě, není to úplně pravda – SHIELD si poradí se všemi druhy zábavy a snadno se stane hlavním zařízením k vaší televizi. Přináší totiž Android TV s několika vylepšeními a velmi slušným výkonem.

Multimediální centrum

Dnes má téměř každá televize nějaký chytrý systém umožňující přehrávání videí z YouTube, Netflixu nebo dalších služeb. Velmi často toho ovšem příliš neumí a jsou pomalé nebo zastaralé. Nebo vaše televize nálepku „smart“ vůbec nemá. Se zařízením jako je SHIELD TV to rázem změníte. Díky užití Androidu se o nedostatek aplikací bát nemusíte. Vedle zmiňovaných her to jsou především aplikace pro přehrávání filmů, seriálů a videí.

Shield TV 2017

Skvěle funguje YouTube, filmy Google Play a samozřejmě Spotify, Hudba a další. Za zmínku určitě stojí Netflix, HBO Now nebo nově i Amazon Video. Stále nejsme tak daleko, abychom si i v Čechách užívali veškerého obsahu, který mají v zahraničí. Na českou lokalizaci filmů nebo seriálů pak můžeme rovnou zapomenout, ale komu angličtina problém nedělá, ten si už má z čeho vybírat.

Film si z DVD nebo Blu-ray samozřejmě nepustíte, ale díky aplikacím jako Plex můžete bez problému sledovat filmy z počítače.

Prostředí vychází plně z Android TV. Na prvním místě tak narazíte na doporučení, kde se mohou objevovat rozkoukané filmy, seriály, naposledy hrané hry nebo nová videa na YouTube. Rychle tak získáte přístup k obsahu, který by vás mohl pravděpodobně zajímat. Pod tímto seznamem je řádek s aplikacemi, jejichž pořadí můžete libovolně měnit a o pozici níže najdete přehled nainstalovaných a rozehraných her ve službě GeForce Now.

Nechybí ani hlasové ovládání, díky kterému můžete po stisknutí jediného tlačítka na ovladači okamžitě diktovat příkazy v angličtině. Samozřejmostí je rovněž Google Cast, díky kterému do zařízení rychle dostanete obsah třeba z telefonu.

Shield TV 2017

NVIDIA SHIELD TV je povedené multimediální zařízení, které potěší velikostí, vzhledem a různými způsoby využití. Na druhou stranu je dražší než konkurence. Levněji pořídíte i Apple TV, které se však nemůže pyšnit tolika možnostmi nebo tak bohatými herními funkcemi. Za necelých 6 tisíc korun navíc získáte vedle konzole poháněné Androidem i pohodlný dálkový ovladač a perfektní gamepad.

Otázkou zůstává, pro koho je toto zařízení určené. Pokud chcete proměnit svou hloupou (nebo ne úplně chytrou) televizi v moderní zařízení, SHIELD TV umí vše potřebné a ještě něco navíc. Připlatíte si však za skvělé zpracování, výkon a herní funkce.

Shield TV 2017

Pokud se však nechcete v ničem omezovat, chvíli hrát hry (ať už ty z Androidu, nebo ty streamované přes internet), sledovat filmy a seriály, zkontrolovat počasí a pak si zapnout videa ze Stream.cz nebo YouTube, NVIDIA má pro vás jedinečné řešení. Musíte však počítat s tím, že nabídka streamovatelných televizí je u nás ještě trochu omezená a hraní her přes GeForce Now funguje jen na opravdu kvalitním připojení a ani tak nejde vždy o dokonale plynulý zážitek. Základní úložiště by rovněž mohlo být větší, obzvláště u herního zařízení, kdy i řada mobilních titulů zabírá víc jak 1 GB.

Námi testovaná varianta však není jediná, která se dostane do prodeje. Pokud toužíte po větším úložišti, můžete si připlatit za SHIELD TV PRO, který se chlubí interní pamětí 500 GB. Jinak nabízí shodný výkon i funkce. Na druhou stranu je výrazně větší – rozměry odpovídají původní verzi. Díky tomu má navíc čtečku microSD karet a microUSB port. Cena se pak vyšplhá na 9 tisíc Kč.

Shield TV 2017
SHIELD TV (vlevo) a SHIELD TV PRO
  • herní funkce