Samsung Gear Icon X (2018)

Samsung Gear Icon X (2018)

Šikovnější AirPody z tohoto světa
5

Samsung uvedl na trh druhou generaci svých bezdrátových sluchátek Icon X. Nová generace přináší několik vylepšení v čele s výrazně lepší výdrží. S cenou 6 tisíc korun nepatří mezi nejlevnější, ale Samsung integroval spoustu užitečných funkcí, které by cenu mohly ospravedlnit. Mají třeba vestavěnou paměť pro přehrávání hudby a zaznamenávají průběh cvičení. Navíc jsou malé, kompaktní a skutečně bezdrátové. Jsou přímo konkurencí pro Apple AirPods a v dnešní recenzi si povíme, zda fungují stejně dobře jako vypadají.

Zvuk: DJ ve vašem uchu

Základní funkce sluchátek? Přeci kvalitně přehrávat hudbu. Samsung zvolil pro Icon X basovější naladění na úkor středů a výšek tak, jak je to dnes módní. Basování ale není nijak přehnané a sluchátka hrají vcelku přirozeně. Pro úpravu zvuku navíc můžete využít ekvalizér ve vašem telefonu.

Samsung Gear Icon X (2018)

Abyste si mohli vychutnat plnou kvalitu zvuku, budete si muset nahrát hudbu přímo do vnitřní paměti sluchátek. K dispozici máte zhruba 3,5 GB a hudbu můžete přenést buď přímo přes Bluetooth, nebo mnohem rychleji kabelem z telefonu nebo počítače skrze ovládací aplikace Gear. Podporované jsou jen běžné formáty, na bezztrátové zapomeňte. Paměť vystačí na zhruba 350 skladeb průměrné délky v MP3 formátu, což je vcelku dostatečné.

I přes absenci bezztrátového formátu dosáhnete slyšitelně kvalitnějšího zvuku právě při nahrávání skladeb přímo do sluchátek. Proč to říkám? Pokud totiž budete poslouchat hudbu přes Bluetooth ž připojeného telefonu, bude kvalita nižší. Sluchátka nepodporují kodek aptX, používají vlastní SBC. Běžný posluchač to vnímat nebude a většině z vás tak bude zvuk bohatě dostačovat. Audiofilové ale se zvukem spokojeni nebudou.

Správa skladeb nahraných přímo do paměti sluchátek

Praktické je, že i pokud máte nahranou hudbu přímo ve sluchátkách, lze skladby vybírat z aplikace Gear v telefonu a snadno si tak zvolit, co chcete přehrát. Vytvořit si můžete i speciální playlist jen pro sport nebo si zařadit některé skladby do oblíbených.

Sluchátka dobře utěsní okolní hluk, což je při poslechu hudby příjemné. Při telefonování mi ale utlumení vadilo a vždy jsem si jedno sluchátko z ucha vyjmul, a to i přesto, že sluchátka nabízí režim propouštění okolních zvuků. Sluchátka sice nemají aktivní potlačení okolního hluku, to se však u malých sluchátek do ucha objevuje spíše vzácně.

Samsung Gear Icon X (2018)

Jako dobrou musíme zhodnotit kvalitu zvuku při hovoru. Druhá strana si většinou na kvalitu hlasu nestěžovala, a to zejména díky potlačování okolního ruchu. V hlučném prostředí na ulici nebo restauraci však někdy nebyl hlas dostatečně kvalitní, nebylo mi rozumět a druhá strana chtěla moje slova zopakovat.

Funkce a ovládání: trenér přímo v uchu

Díky dotykové ploše na každém sluchátku můžete ovládat celou řadu funkcí. Klepnutím nebo gesty tak lze přeskakovat mezi skladbami, pozastavit přehrávání, upravit hlasitost či ovládat hovory, cvičení nebo hlasové ovládání. Volby pak sluchátka potvrzují pípáním nebo hlasem. Dotykové plochy ale někdy nereagují spolehlivě a občas musíte pokyn opakovat. Zejména s jednotlivým klepnutím mají občas problém.

Kromě toho, že si můžete nahrát hudbu přímo do sluchátek a používat třeba speciální sportovní playlist, potěší i funkce automatického i manuálního rozpoznání sportu, konkrétně rychlejší chůze a běhání. Pokud se rozběhnete, sluchátka to zhruba po deseti vteřinách poznají a automaticky spustí běhací program. V něm je dokonce k dispozici fitness trenér, který vás pobízí k lepším výkonům. Zvolit si můžete i vlastní tempo, kterým chcete běžet, a to přes aplikaci Samsung Health, do které sluchátka pak posílají i veškeré záznamy o cvičení. Důležité je pouze nastavit si, které ze sluchátek se má pro detekci cvičení používat.

Samsung Gear Icon X (2018)

A výsledek? Telefon a dokonce i chytré hodinky nebo náramek můžete nechat doma a jít se za doprovodu hudby proběhnout pouze se sluchátky v uších. Chybí sice GPS a senzor tepu, pokud ale běháte vevnitř nebo vám nejde o přesné měření, dají vám docela dobrý přehled o vašem sportování přímo sluchátka.