Samsung Galaxy S III

Samsung Galaxy S III

Nekompromisní král

Galaxy S III mě již při prvním pohledu doslova uhranulo. Jeho kouzlo tkví v ergonomii a ve výkonu, který jsem dosud neviděl. V těch nejnáročnějších dnech se na něj mohu díky jeho výdrži spolehnout. Exceluje v datech i navigaci. Hudební závislost jsem si vypěstoval na kvalitním zvuku. Bylo vůbec něco, co mi vadilo? Jaké jsou nedostatky nového krále mobilů?

Multimediální funkce: perfektní hudebník i režisér

Začnu u hudebního přehrávače, který z mého pohledu nabízí velmi hezkou grafiku. Přehrávač dostal nový kabát a přichází s novými funkcemi v porovnání s přehrávačem, který byl distribuován ve starších verzích Androidu 2.3. Samsung jej ovšem použil i u Androidu ICS pro Galaxy S II. Úvodní nabídka přehrávače se skládá ze seznamů skladeb, alb, interpretů, složek a hudebního ráje. Tato kategorie je zatím v luzích a hájích výrobce nová. Inspiroval se zřejmě od výrobce Sony a pod tímto zvláštně kouzelným názvem se neskrývá nic jiného než třídění hudby na základě nálady.

Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III

Hudební přehrávač má pěknou grafiku a umí pracovat se složkami.

Čtvercová nabídka hudebního ráje vyskládaná dlaždicemi prezentuje hudební obsah podle rozřazení. Po stranách jsou styly hudby – vášnivá, klidná, veselá a vzrušující. Kliknutím na konkrétní „čtverec“ blíže k dané straně zvolíme námi vybraný styl. I přes pořádný hudební nášup, kterým jsem telefon zahltil, nedokázal automaticky roztřídit hudbu do daných kategorií. Nezbývá než zvolit manuální řešení za pomocí programu Kies, který již skladby rozdělí.

Zpět ale z hudebního ráje ke klasickému přehrávání hudby, kde si představíme prostředí přehrávače. Při přehrávané skladbě vidíme prostorný náhled cover alba, vedle ovládacích kláves nalevo je přímý vstup do ekvalizéru v něm najdeme početné množství nejrůznějších zvukových přednastavení (ekvalizérů). I ten nejrozmazlenější uživatel si ze 14 profilů přijde na své.

Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III

Funkčnost přehrávače, podpora formátů i ekvalizér z něj činí to nejlepší na poli hudebních přehrávačů mezi telefony.

Jeden profil je také upravitelný. Tento profil nabízí dvě kategorie úpravy zvuku. První kategorií je ekvalizér a druhou kategorií Extended. Zde můžeme „štelovat“ úroveň 3D zvuku, basů, reverb level, prostorovost zvuku a čistotu zvuku. Každý z těchto zvukových nastavení má tři možností úrovní. Jak je tedy vidět, se zvukem si lze u Galaxy S III opravdu hodně pohrát a jste-li náročný posluchač, bude Galaxy S III pro vás i díky kvalitnímu zvukovému čipu tím pravým telefonem.

Aktivní přehrávaná skladba je zobrazována v notifikační liště, i když někdy se zde vinou softwarové vady z nějakého důvodu nezobrazuje a je nutno vstoupit do přehrávače a zase zpět. Pracovat s hudbou na pozadí můžeme, i když je uzamknutá obrazovka. Stačí pouze stáhnout notifikační lištu.

Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III

Hra Nova 3.

Poněkud pro mě nevyužívanou možností je nastavení rychlosti přehrávané skladby - od standardního 1x tempa až po dvojnásobné tempo. Samozřejmě jsou přítomny i klasické volby, tedy opakování jedné skladby, celého alba a náhodný výběr skladby. Posluchači hudby ve večerních hodinách uvítají volbu automatického vypnutí přehrávače. Ráno tak nehrozí nemilé překvapení v podobě vyždímané baterky.

Samsung Galaxy S III

Hra Shadowgun.

Galaxy S III je velmi společenským telefonem, rozumí si totiž s každým známým hudebním formátem. Podporuje formát mp3, aac, OGG, WMA, WAW a bezztrátový kodek Flac. Osobně jsme všechny formáty vyzkoušeli a telefon je přehrál bez sebemenšího zaváhání nebo škobrtnutí.

Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III

Angry Birds Space HD.

V herní oblasti může novinka hravě zastoupit kde jakou herní konzoli. Proč? Kombinace velkého displeje s jemným rozlišením a výkonného grafického čipu Mali-400MP znamená, že mnozí uživatelé mohou svojí konzoli zanechat v šuplíku. Oříškem může být pouze paradoxně rozlišení, na které zatím všechny hry nejsou adaptovány. V realitě se tato hrozba naplnila. Vyzkoušeli jsme více jak desítku her, z nichž 1/3 opravdu nešla spustit. Do budoucnosti s přibývajícími zařízeními s takto jemným rozlišením je ale jistotou, že vývojáři her přizpůsobí hry i na takto jemné rozlišení.

Pro Evolution Soccer 2012.

Mezi kompatibilní hry patří například NOVA 3, Call of Duty: Modern Warfare, Towers and Trols, Shadowgun, Pro Evolution Soccer 2012. Naopak hra GTA III nešla spustit. Ihned po jejím startu došlo k pádu aplikace. Hry, které jsme spustili, byly plynulé, po stránce grafiky nemohu mít žádných námitek. Další obsah lze stahovat na Google Play nebo vlastním marketu Samsungu Apps.

V případě novinky upustil výrobce od implementace tzv. hubů, až na jeden. Chybí jak Social hub, tak i reader hub nebo music hub. Jedináčkem je pouze Game hub, který vás ale po vybrání konkrétní hry stejně přesměruje do Samsung Apps a je tak zcela zbytečný. Ostatní huby je možné stáhnout z marketu Samsung Apps. Tímto řešením dává Samsung uživateli na vybranou, zda tyto aplikace oželí nebo si je dodatečně stáhne. Já tento krok vítám, proč mít v telefonu zbytečně mnoho aplikací, které nevyužiji, když si je mohu sám podle vlastního uvážení stáhnout, je zbytečné.

Inovovaná galerie obrázků. Fotky na nichž se vyskytují osoby z našeho telefonního seznamu mohou zobrazovat automaticky popisek.

Prohlížené fotky a stažené obrázky nalezneme v nové galerii, která prošla grafickou změnou. Ta již není ve stylu 3D, což je dobře, protože původní galerie působila zastarale a designově se zbytku systému nehodila. Nová galerie nabízí řazení podle alb, v nichž jsou pak jednotlivé obrázky zobrazeny v rozložení 4x4. Vadilo mi ale, že načítání celého obsahu, jak místního, tak ze sociálních sítí, je velmi zdlouhavé. Při rychlém připojení jsem i přesto čekal řádově i desítky vteřin.

Samotné prohlížení obrázků je pak už rychlé a svižné. Při prohlížení obrázků se v horním panelu nachází rychlá volba „sdílení“, což je dnes již samozřejmostí. Ovšem vedle ikony pro sdílení je druhá volba již konkrétního média. Pokud často sdílíme obsah na konkrétní server, telefon si ho zapamatuje a ve formě ikony ho zobrazí jako rychlou volbu, což je velmi šikovné.

Co postrádám, je editor fotek a videí. Slabou útěchou je možnost ořezání či změna velikosti. Vše ale lze během pár okamžiků napravit stažením některého z mnoha programů z Google Play. Vestavěný videopřehrávač si poradí s formáty avi, MP4, mkv, 3GP. Zastoupeny jsou i kontejnery DivX a xVID. Vyzkoušeli jsme i přehrání několika videí ve Full HD rozlišení a během jejich celého přehrání jsem nezaznamenal jediné škobrtnutí. Prostředí videopřehrávače zobrazuje daná videa dokonce v živém náhledu, protože u každého videa vidíme jeho animaci. Řazení videí může být ve formě miniatur, seznamu a podle složek.

Vestavěný videopřehrávač si poradí s titulky, nastavením obrazu. Zkrátka je propracovaný.

Podporovány jsou titulky ve formátu srt a sub. Galaxy S III je ale rovnou titulkový přeborník, protože obsahuje množství nastavení. Většinou například platí, že pro přehrání titulků je vhodné, aby jejich název korespondoval s názvem filmu. V případě Galaxy S III je to celkem jedno, příslušné titulky si můžete zvolit. V nastavení můžeme navíc ručně zvolit synchronizaci titulků v rozmezí -30 až +30 sekund. Dále je tu volba otevření titulků z příslušného umístění, jazyk titulků a nakonec i jejich velikost zobrazení ve třech stupních (malé, střední a velké). Titulky s diakritikou jsou přehrány korektně, ovšem z nepochopitelných důvodů se písmeno "ž" nezobrazuje.

Oblíbil jsem si novou funkci Pop Up Play. Přehrávané video je totiž možné minimalizovat do malého okna, které poté nerušeně přehrává dále video, zatímco mohu s telefonem vykonávat jiné činnosti, například psát sms, zatímco video běží v malém okně kdekoliv na ploše displeje. Video mohu posunovat, ale velikost okna je napevno dána. Při přehrávaném videu byl telefon stále svižný a jeho přehrávání se nijak nepodepsalo na zhoršení výkonu. Pop Up Play je však dostupný jen pro vestavěný videopřehrávač, v případě YouTube nebo živého vysílání televizních stanic na něco takového zapomeňte. Přitom například sledování živého přenosu fotbalového utkání v malém okně a současná práce s telefonem by dávala opravdu smysl.

Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III

Přehrávání videí v Pop Up okně může být kdekoliv v systému. YouTube videa ale takto nemohou být přehrávána.

V generálním nastavení videoklipů najdeme zvolení intenzity jasu v deseti krocích. Nastavení můžeme ponechat i na automatice. Dále je tu rychlost přehrávání a zvukové vylepšení Sound Alive (ekvalizér), které na scénu nastupuje tehdy, jsou-li připojena sluchátka. Barevný projev videa může být ovlivněn v nastavení barevného odstínu (normální, teplo a zima). V exteriéru, zvláště za slunečného počasí, se hodí volba viditelnost venku. Ta zvýší jas na maximum.

FM rádio podporuje nahrávání skladeb.

Ani FM rádio nezůstalo ušetřeno změn, které jsou naštěstí také ku prospěchu uživatele. Galaxy S II nepodporovalo nahrávání hudebního obsahu z FM rádia, novinka už nahrávat skladby z hudebních stanic umí, což se může hodit nejen pro nastavení například nového vyzvánění. Samozřejmě podporuje i zobrazení názvu či ID stanice, a to díky RDS protokolu. Jak je tedy vidět, Galaxy S III je schopný fotograf, vynikající hudebník a skvěle si rozumí i s video funkcemi. Nedostatky bychom hledali jen těžko.