Samsung Galaxy S III

Samsung Galaxy S III

Nekompromisní král

Galaxy S III mě již při prvním pohledu doslova uhranulo. Jeho kouzlo tkví v ergonomii a ve výkonu, který jsem dosud neviděl. V těch nejnáročnějších dnech se na něj mohu díky jeho výdrži spolehnout. Exceluje v datech i navigaci. Hudební závislost jsem si vypěstoval na kvalitním zvuku. Bylo vůbec něco, co mi vadilo? Jaké jsou nedostatky nového krále mobilů?

Fotoaparát: Zero - bez cukru, tedy prodlevy

Fotoaparát neprošel oproti Galaxy S II velkými změnami a rovnou říkám, že výkony jsou srovnatelné. I tak nabídne několik užitečných inovací, které zpříjemní jeho používání. Zero Shutter Lag znamená, že fotoaparát má takřka nulovou prodlevu pří pořízení snímku. Konkrétně Samsung zmiňuje hodnotu 990 ms.

V praxi je závěrka opravdu okamžitá. Jaké to má využití v praxi? Při focení rychlých objektů, zvířat a dětí dojde k zachycení snímku hned a snáze tak vyfotíte jedinečný okamžik. Poté zde nalezneme speciální sekvenční režim, kdy telefon vyfotí osm nebo dvacet snímků v řadě a vybere ten nejlepší.

Nakonec se mi zalíbil i režim pro sdílení fotografií na sociální sítě. Při prvním pořízení snímku člověka dojde k přiřazení jména a přezdívky a pro příště si jej telefon již zapamatuje a automaticky přiřadí jmenovku. Pokud tak fotíte často fotografie skupiny přátel, telefon je sám pozná a ušetří vám tak čas, nutný jinak k tagování na Facebooku. Šikovné.

Propracované detailní funkce a možnosti nastavení činí z fotoaparátu v telefonu spíše samostatný digitální fotoaparát, alespoň tedy po stránce softwarové výbavy. V hledáčku fotoaparátu máme na levé straně čtyři rychlé volby. Tři z nich můžeme vyměnit za jiné volby nastavení. Můžeme tak mít jako rychlou volbu například citlivost ISO, vyvážení bílé, nastavení expozice a další volby. V režimu nastavení jsou pak desítky různých voleb. Upravit lze takřka všechno. Můžeme zvolit úroveň kontrastu, ostrosti i sytosti barev. Nechybí několik zaostřovacích režimů – detekce obličeje, makro režim nebo standardní automatický režim. Pohodlnější uživatelé zvolí scény.

Při focení krajin přijde vhod panoramatický režim. Stačí stisknout spoušť a pak buď do levé nebo pravé strany ve vodorovném režimu posouvat telefonem. Veškerou zbylou práci odvede telefon, který nakonec snímky slepí do jednoho panoramatického. Zástupkyně něžného pohlaví budou jásat z režimu krásy. Ten v postprocessingu upraví jas a kontrast obličeje a vyhladí všechny nedokonalosti.

Novým zatím nevídaným režimem u předešlých telefonů Samsung je HDR, ve finále ale výsledný efekt není tak výrazný, jak jsme zvyklí ze skutečného HDR snímku. Nicméně výsledky se projevují v tónování, zvýrazněné obloze a celý snímek má mírně vyšší kontrast.

Jen pro zajímavost zmíním, že použitý senzor je typu CMOS BSI. Za jeho výrobou stojí společnost Sony a obsahuje jej například také iPhone 4S. Jiná je ale samozřejmě optika a postprocessing. Po stovkách snímků, které jsem pořídil, mohu výslednou obrazovou kvalitu vcelku pochválit. Na druhou stranu úroveň komprese by mohla být nižší. Detaily trávy jsou často slévány do jednolité plochy bez detailů. Svědčí o tom i nižší datová velikost, která je kolem 1,7 MB na snímek v plném rozlišení.

Nicméně samotná ostrost snímků je velmi dobrá. U málokterých fotomobilů mohu vyzdvihnout tak dobré podání barev a vysokou úroveň kontrastu. Často na mě snímky z fotomobilů i přes slunečné podmínky působí nevýrazným dojmem s podáním studených barev . V nočních podmínkách výrazně pomůže velmi výkonný LED blesk, který je svým výkonem efektivní ve vzdálenostech kolem tří metrů. Při focení předmětů zblízka s jeho pomocí, umí chytře vyhodnotit danou vzdálenost a tomu přizpůsobit intenzitu blesku.

Předměty tak nejsou přepálené. Snímky pořízené v nočních podmínkách vykazují dobrou kvalitu. Víceméně většina zařízení podává podobné výsledky. Zmínit mohu vysokou hladinu šumu a ucházející úroveň detailů. Dochází také ke zpomalení reakcí fotoaparátu, kdy pořízení snímků není okamžité, ale asi s jedno sekundovou prodlevou.

Fantastickým výsledkem se prezentují makro snímky. Zaostřovací vzdálenost je kolem 10 centimetrů a pro lepší výsledek doporučuji manuálně přepnout na zaostřovací režim makro. Snímky jsou pak ostré s neuvěřitelnou úrovní detailů. Automatický režim sice zvládne pořízení makro snímku, ale ostrost ani efektivní vzdálenost nedosahuje úrovně, kterou zvládá přímo makro režim.

Na kvalitu videa mohu zpívat chvalozpěvy. Výsledný videozáznam je opravdu špičkový a v současnosti patří mezi to nejlepší na poli nahrávání videí u mobilních telefonů. Maximální rozlišení videí je 1920 x 1080 bodů, čili FullHD. Ostrost videa je výtečná, není rozklepané ani roztřesené. Stabilizátor v rámci možnosti odvádí slušnou práci. Když se podíváme na parametry videa, dozvíme se následující. Výsledný formát je mp4, přibližný datový tok 17 Mbit/s, snímkovací frekvence je 29 snímků a zvuková stopa je ve stereo kvalitě 126 kb/s.

Venkovní podmínky

Interiér

Makro