Samsung Galaxy Note10 Lite

Samsung Galaxy Note10 Lite

Nejlevnější se skvělou tužkou
10

Líbí se vám řada Galaxy Note od Samsungu a její vymoženosti spjaté s perem S Pen, ale k šílenství vás již tři roky dohání zakřivený displej? Řešení je na světě. Jmenuje se Galaxy Note10 Lite a má zmíněné pero, tři velice slušné fotoaparáty a zcela rovný AMOLED displej s patřičně velkorysou úhlopříčkou. Cenově pak vychází zásadně výhodněji než jeho vyspělejší bratři.

Řada Galaxy Note patří k těm vůbec nejdůležitějším v portfoliu Samsungu. Důkazem budiž fakt, že je tu s námi takřka 10 let, tedy téměř tak dlouho jako řada Galaxy S. Poznávacím znamením řady Note je vždy dotykový stylus S Pen a špičková výbava. Vždy tak bylo nutné počítat, že v nabídce Samsungu se řada Galaxy Note nacházela na samotné špici cenové hladiny. Nyní však svitla naděje pro zájemce, kteří chtějí nový Note, ale nehodlají za telefon utratit 20 a více tisíc korun. Galaxy Note10 Lite je jakýmsi mixem starších modelů, který výrobce okořenil několika moderními funkcemi.

Samsung Galaxy Note10 Lite – videorecenze

Technické parametry Samsung Galaxy Note10 Lite

Kompletní specifikace
Konstrukce163,7 × 76,1 × 8,7 mm, 198 g, konstrukce: klasická, odolnost: ne
DisplejSuper AMOLED, 6,7" (2 400 × 1 080 px)
Fotoaparát12 Mpx, LED dioda, video: 3 840 × 2 160 px, 60 FPS
ChipsetSamsung Exynos 9 Octa (9810), CPU: 4×2,7 GHz + 4×1,7 GHz, GPU: ano
PaměťRAM: 6 GB, vnitřní paměť: 128 GB, paměťové karty: microSDXC
Datové funkce5G: ne, LTE: ano, Wi-Fi: 802.11a/b/g/n/ac, Bluetooth: 5.0, NFC: ano
Operační systémAndroid 10
Akumulátor4 500 mAh, bezdrátové nabíjení: ne
Dostupnostúnor 2020, 15 499 Kč

Obsah balení

V prodejním balení najdete samozřejmě samotný telefon, 25W nabíječku, datový/nabíjecí kabel, který je na obou koncích osazen USB-C, špuntová sluchátka, náhradní špunty a náhradní hroty pro stylus S-Pen. A to je, drazí čtenáři, vše. Chybějící příslušenství navíc lze ale u levnějšího modelu spíše odpustit.

Samsung Galaxy Note10 Lite

Konstrukční zpracování: lesklé a kluzké

Samsung se hned zkraje letošního roku jal obohatit loňské top řady o přírůstky s přídomky Lite. Už s Galaxy S10 Lite jsme si však ověřili, že o klasické odlehčené varianty se nejedná. Samsung Galaxy Note10 Lite se svým vzhledem hlásí právě k S10 Lite, a to mnohem více než ke svým jmenovcům. Na první pohled si všimnete ploché čelní strany, naopak záda jsou oblá a pozvolna navazují na boky.

Z důvodu absence zaoblení čelní strany je telefon dost široký.

Zadní stříbrná strana je lesklá a ve velkém přitahuje otisky prstů. Po krátké chvíli tak telefon vypadá ušmudlaně, až bychom řekli nedůstojně. Nezbývá tedy, než jej čas od času vyleštit. Do ruky padne docela dobře, ale z důvodu absence zaoblení čelní strany je dost široký. V menší dlani budete nějaký čas hledat ten správný a jistý úchop. Problémem je, že je telefon také poměrně kluzký a občas jsem měl obavy, aby mi z dlaně nevypadl. To není zrovna dobrá vizitka. Proto se nám líbí umístění všech kláves na pravý bok, přičemž zejména odemykací klávesa je v dobrém dosahu palce pravé ruky.

Zpracování je poměrně robustní a ačkoliv záda nejsou skleněná, ale plastová, vše zachraňuje kovový rám, ve kterém je nejen šuplíček pro karty, ale třeba i USB-C a dokonce 3,5mm jack. Ten řada Note10 s výjimkou dnes testovaného modelu Lite nemá. Naopak musíte zapomenout na zvýšenou odolnost, což je citelné mínus.

Líbilo se nám
  • dobře umístěná tlačítka
Nelíbilo se nám
  • telefon je hodně široký
  • klouže v ruce
  • chybí zvýšená odolnost

Displej: velký a zcela rovný

Již jsme naznačili, že displej není žádný troškař. 6,7palcová úhlopříčka nezakřiveného Super AMOLED panelu uspokojí i uživatele hledající co největší prostor, přičemž Full HD+ rozlišení je zcela dostatečné. Čitelnost je výborná, stejně tak rozsah jasu, kdy však platí, že například v noci musíte automatice trochu pomoci, nechává totiž telefon zbytečně zářit. V displeji je přesně ve středu horní části drobný průstřel a potěší funkce Always-on. Můžete si sami zvolit, co vše a kdy se bude na uzamčeném telefonu zobrazovat, k dokonalosti chybí ještě informační dioda.

Samsung Galaxy Note10 Lite

Naopak se nepochopitelně šetřilo na čtečce otisků prstů, která je jen optická a nikoliv ultrazvuková. Kvalita rozpoznání proto výrazně zaostává za zbylými modely řady Note10. Během testování se mi několikrát stalo, že telefon čtečku po sérii špatných přiložení zablokoval a byl jsem nucen zadat PIN kód. Pár dní před vydáním recenze však na telefon dorazila aktualizace slibující zlepšení práce čtečky otisků prstů. První dojmy v tomto ohledu naznačují, že by tomu tak skutečně mohlo být.

Samsung Galaxy Note10 Lite
Líbilo se nám
  • skvělá čitelnost za všech podmínek
  • plochý displej
  • funkce Always-on
Nelíbilo se nám
  • chybí informační dioda
  • někomu může vadit průstřel v displeji
  • horší čtečka otisků prstů

Dotykové pero S-Pen: spolehlivost nadevše

Po plochém displeji je dalším trumfem dotykové pero S-Pen, které má své místo v pravém dolním rohu. Je bezdrátové, stejně jako u kolegů z řady Note10, avšak vydrží telefon ovládat zhruba hodinku, pak se vybije. Reaguje na více než 4 tisíce různých přítlaků, díky čemuž dokáže takřka simulovat klasické pero. Kromě kreslení či psaní poznámek můžete vytvářet screenshoty i specifické výřezy. Na dálku můžete perem ovládat spoustu aplikací, neboť se v S-Pen nachází gyroskop, který reaguje na vaše gesta ve vzduchu. Můžete procházet prostředí fotoaparátu, pořídit snímek, prohlížet fotografie nebo využít S-Pen jako lupu.

Líbilo se nám
  • pero se pohodlně drží
  • pohodlná úprava textu a zapisování poznámek
  • bezdotyková gesta
Nelíbilo se nám
  • občas nepohodlné provádění gest

Zvuk: úspora na prvním místě

Přídomek Lite se projevil u hlasitého zvuku, kdy se musíte smířit jen s jedním průměrně hrajícím reproduktorem na spodní hraně. Naštěstí je alespoň dostatečně hlasitý. Naopak chválíme návrat 3,5mm jacku, připojení sluchátek nečiní žádný problém. I ta dodávaná od Samsungu pak uspokojí i nenáročné uživatele, což je rozhodně fajn.

Samsung Galaxy Note10 Lite
Líbilo se nám
  • hlasitý reproduktor
  • slušná dodávaná sluchátka
  • 3,5mm jack

Výdrž baterie: vydrží s vámi

Výrazného vylepšení jsme se dočkali u baterie, jejíž kapacita 4 500 mAh je v této řadě nejvyšší a zřejmě mírně kompenzuje použití staršího (a tedy méně úsporného) procesoru. Bez mrknutí oka telefon vydrží více než jeden celý den. I při středně náročném využívání se lze dostat na nabíjení obden. V tomto ohledu je na tom výrazně lépe především ve srovnání s klasickým Galaxy Notem10. Podporováno je rychlé 25W nabíjení, kdy šťávu dočerpáte za necelou hodinku a půl. Bohužel na bezdrátové nabíjení se nedostalo, škoda.

Samsung Galaxy Note10 Lite
Líbilo se nám
  • slušná výdrž
  • svižné nabíjení
Nelíbilo se nám
  • chybí bezdrátové nabíjení

Výkon hardwaru: akceptovatelný kompromis

Mírně při zdi se výrobce držel u procesoru, kdy s ohledem na cenu nasadil dva roky starý Exynos 9810 a 6GB operační paměť. Nemusíte se však ničeho bát, výkon je dle benchmarků vyšší než například u Galaxy Note9. Náročné aplikace a hry však poběží vždy svižně a současně na nejvyšší detaily. Ze 128GB paměti je k dispozici zhruba 115 GB a nechybí možnost vložit paměťovku o velikosti až 1 TB.

Benchmark testy
Líbilo se nám
  • dostatečně velký úložný prostor
  • nadále výkonný procesor
  • velká RAM

Konektivita: vždy připraven

Patrně netřeba dodávat, že Samsung ve své řadě Galaxy Note nabízí veškerý komfort konektivity. Základ představuje podpora rychlých dat v síti LTE. Samozřejmostí je 2,4GHz i 5GHz Wi-Fi. Nechybí ani moderní Bluetooth 5.0, které lze využít k bezdrátovému poslechu hudby až na dvou zařízeních současně.

Párování příslušenství či mobilní platby? Pomocí NFC hračka. Vaši polohu pak najdete vždy a spolehlivě díky pozičním systémům GPS, GLONASS, BeiDou i Galileo. I na moderním telefonu ale můžete řešit různé potřeby drátově. Pro tyto případy je připraven konektor USB-C.

Líbilo se nám
  • Bluetooth 5.0
  • NFC
  • všechny geolokační služby

Fotoaparát: třikrát důležitě

Ačkoliv novinka názvem přísluší loňské řadě, design zadní strany a především modulu fotoaparátů se hrdě hlásí k roku 2020. Máme zde tedy výraznější modul, který decentně vystupuje nad okolní povrch. Sestava je nicméně vcelku klasická a vítaná.

Samsung Galaxy Note10 Lite

Hlavní 12megapielový fotoaparát se světelností f/1.7 doplňuje 12megapixelový teleobjektiv s možností dvojnásobného bezztrátového přiblížení. Oba snímače se chlubí optickou stabilizací obrazu, což se kladně projevuje na kvalitě snímků ve dne a zejména v noci, kdy jsou nadále ostré a barevně věrné. V noci přijde vhod i speciální režim zvaný Noc, který dokáže snímek více prosvětlit. Vše završuje ultraširokoúhlý fotoaparát a aby se to nepletlo, má 12 megapixelů a svou práci odvádí na jedničku. Zejména panoramata získávají zcela nový rozměr. Ve výsledku tak kvalitu fotoaparátů hodnotíme kladně, avšak platí, že na současnou i loňskou špičku mírně ztrácí. Ačkoliv telefonu chybí speciální portrétní fotoaparát či senzor ToF, samotný režim fotoaparát nabízí. Výsledky však nijak zvlášť nenadchnou.

Ukázkové fotografie

Záznam videa je umožněn ve 4K rozlišení se 60 snímky za vteřinu a výsledky jsou plynulé a zvukově na poměry telefonů kvalitní. Stejnou snímkovací frekvenci (60 FPS) získáte také ve Full HD rozlišení.

Samsung Galaxy Note10 Lite (testovací video) – 2160p, 60 FPS

Poslední fotoaparát je na čelní straně a potěší všechny selfie nadšence, neb má vysoké 32megapixelové rozlišení.

Samsung Galaxy Note10 Lite
Ukázková fotografie z čelního fotoaparátu
Líbilo se nám
  • tři slušné a použitelné fotoaparáty
  • přehledná a funkcemi nabitá aplikace
  • velmi povedené záznamy videa
  • kvalitní čelní kamerka
Nelíbilo se nám
  • horší portrétní režim

Software: opět výborný Samsung

Prostředí má Samsung tradičně dobře provedené a nejinak je tomu zde. K dispozici je Android 10 s únorovými bezpečnostními záplatami a nadstavba One UI 2.0, která je přehledná a dobře uzpůsobená ovládání jednou rukou. S optimalizací jsme neměli sebemenší problém a standardně je v telefonu jen pár aplikací navíc. Na druhou stranu třeba Facebook nijak neodstraníte.

Líbilo se nám
  • propracované a přehledné prostředí
  • velmi dobrá optimalizace