Nokia Lumia 900

Nokia Lumia 900

Finský křižník připlouvá

Otestovali jsme nejvybavenější Nokii letošního prvního pololetí. Vyplatí si za ni připlatit oproti Lumii 800? Jakou má novinka výdrž na baterii a jak se povedl displej s velkou úhlopříčkou, průměrným rozlišením, ale maticí RGBs? Zlomit vaz jí může vysoká cena a nemožnost updatu na Windows Phone 8. Jaká tedy nová finská vlajková loď je a jak si vede v porovnání s konkurencí?

Fotoaparát: světelná optika nejenom na papíře

Výrobce při uvedení novinky uvedl, že fotoaparát by měl být kvalitnější, než u Lumie 800. Ať je tomu tak či onak, nelze upřít některé změny pozitivního rázu, a to nejen u hlavního fotoaparátu. První viditelnou změnou oproti Lumii 800 totiž je přítomnost přední kamerky pro videohovory, po které jistě prahne řada uživatelů. Ta je navíc velmi kvalitní a její rozlišení se zastavilo na 1,3 Mpx. Disponuje navíc širokoúhlou optikou a umožňuje pořizování nahrávek v rozlišení až 720p. Produkované snímky jsou velmi kvalitní a přední kamera u Lumie 900 patří mezi nejkvalitnější napříč mobilními telefony.

Nyní obraťme list a přejděme k tomu hlavnímu. Jistě vás bude zajímat, jak si vede 8 Mpx fotoaparát s velmi světelnou optikou f/2.2 věhlasného výrobce Carl ZeissTessar. Na bojišti obrazovou kvalitu řadím spíše do průměru, případně mírného nadprůměru. Žádné zázraky se rozhodně nekonají a na trhu nalezneme i lepší fotomobily. Automatika má velmi často problémy se správným vyvážením bílé, za denního světla snímky vykazují větší hladinu šumu než je obvyklé a ostrost snímků by mohla být lepší. Úroveň detailů výrazně klesá se vzdáleností fotografované scény.

Věhlasné ódy nebudu skládat ani makro snímkům. Takřka nemožné je zaostřit na drobnější předměty a fotoaparát spíše pořídí snímek, když zaostříme dotykem než hardwarovou klávesou. Ani zaostřovací vzdálenost není nejmenší. Celkově Nokia Lumia 900 nefotí vůbec špatně a většinou pořídí ostré, hezké a kvalitní snímky. Většinu uživatelů bez problémů uspokojí. Na vrchol však svými výsledky nedosahuje, což je škoda. Budeme si muset počkat na Lumii s PureView technologií…

Výhodou je, že snímky můžeme pořizovat buď pomocí hardwarové dvoupolohové spouště, kterou řada výrobců už zavrhla, nebo libovolným dotykem na plochu displeje. Dojde k automatickému zaostření a následnému vyhotovení snímku. Nabídka nastavení fotoaparátu je jednoduchá ale nic důležité nechybí. Volit můžeme mezi zaostřovací režimy, nastavení citlivosti ISO, vyvážení bílé, korekci expozice, efekty nebo frekvencí blikání.

Co se týče LED diody, ta je velmi výkonná. Dokáže si poradit s blízkou i vzdálenou scénou. Povaze této scény pak přizpůsobí intenzitu svého blesku. Noční snímky s deaktivovaným bleskem jsou nadprůměrné kvalitní. Na čemž lví podíl nese zásluhu i objektiv s vysokou světelností.

Pořizování videí je v rozlišení 720p čili 1280 x 720 bodů, při snímkovací frekvenci 30 fps. Výsledná videa se chlubí velmi dobrou kvalitou, a i když konkurenční vlajkové lodě nabídnou FullHD rozlišení, mnoha uživatelům bude dostačovat spíše 720p s velmi dobrou kvalitou.

Snímky pořízené s pomocí LED blesku

Snímky pořízené přední kamerou

Nokia Lumia 900 (testovací video) – 720p, exteriér