Motorola Moto G

Motorola Moto G

šmrncovní královna střední třídy

Motorola Moto G byla představena již v listopadu minulého roku a v Česku se oficiálně vůbec neprodává. Přesto by byla škoda tento zajímavý přístroj opomenout. Zaujme solidním výkonem i kvalitním displejem. Pojďme se tedy společně podívat, jaký na nás Motorola zanechala celkový dojem.

Fotoaparát

Ještě než se pustíme do samotného hodnocení výsledných snímků, zastavíme se krátce u prostředí fotoaparátu. To je samozřejmě podrobeno čisté verzi operačního systému Android 4.4 KitKat a podle nás se celkem povedlo. Veškeré nastavení je celkem přehledně umístěné pod nenápadné kolečko, dostanete se k němu ale i také při posunutí prstem směrem nahoru po displeji. Je to pohodlné a celkem přehledné, jedinou výtku však máme k tomu, že ikony jsou bez popisku. Z tohoto důvodu jde (hlavně tedy ze začátku) spíše o takovou loterii a zkoušku trpělivosti. Pro najetí do galerie potom stačí pouze odsunout plochu z pravé na levou stranu.

Čočka 5Mpx fotoaparátu a přisvětlovací LED dioda

Fotoaparát v Motorole Moto G nabídne 5 Mpx, konkrétní rozlišení je pak 2 592 × 1 944 pixelů. Výsledné snímky nejsou úplně špatné, rozhodně se ale nejedná o nějaký zázrak. Barevné podání je ucházející, špatné to není ani s rychlostí zaostření, na druhou stranu má Motorola sklony k občasným přepalům a ubývajícím světlem razantně klesá i samotná kvalita. Snímky jsou poté neostré a příliš zrnité. Vzhledem k cenové relaci přístroje je fotoaparát dostatečný, nic ohromujícího ale rozhodně nečekejte. Fotoaparát je v Motorole jednou z věcí, u které teprve pochopíte, že máte co dočinění s telefonem z nižší třídy. Pochválit ale musíme výkon přisvětlovací LED diody, která pohodlně a s přehledem „rozsvítí“ menší místnost. Použít ji samozřejmě můžete i jako nouzovou svítilnu. V případě, že vše ponecháte na automatice, (na kterou je v 99 % všech případů spolehnutí) je velikost výsledné fotografie v plném rozlišení zhruba 1 MB, lze tedy usoudit, že Motorola přistoupila na agresivnější post-procesing. Kromě obyčejných snímků můžete pořizovat také panormata svého okolí.

Kvalitu snímků koneckonců můžete ohodnotit sami na následujících testovacích příkladech. Dodáme jen, že přední kamera pro videohovory nabídne rozlišení 1,3 Mpx a její výsledné snímky/videoklipy se hodí maximálně pro prohlížení na displeji mobilního telefonu, případně jako příloha multimediální/e-mailové zprávy. Výsledné snímky z přední kamery jsou navíc zahaleny nepříjemnou „mlhou“, která samotnou kvalitu ještě více degraduje.

Ukázkové snímky

Ukázkové fotografie v plném rozlišení

Videokamera

Výkon telefonu postačuje pro nahrávání HD videí, konkrétně tedy v rozlišení 1 280 x 720 pixelů při snímkovací frekvenci 30 snímků za vteřinu. Kvalita výsledného záznamu je subjektivně lepší, než jak je tomu u fotografií, opět se ale nejedná o nic převratného. Pochválit musíme především věrné podání barev. Je ovšem trochu škoda, že nahrávání FullHD videí je privilegiem pouze vyššího modelu Moto X, výkonnostně by Motorola Moto G jistě na nahrávání FullHD stačila.

Co se datové náročnosti, třicetisekundový videozáznam zabere přibližně 40 MB. K videoklipům se navíc defaultně přidává také poloha, tedy stejně jako u pořizování snímků. Během pořizování videoklipů navíc můžete „klepáním“ na displej pořizovat snímky, v tomto případě však jen v rozlišení 1 280 x 720 pixelů, tedy ve stejném rozlišení, jako má nahrávané video. Pořízení snímku je otázkou desetiny vteřiny, vše je téměř okamžité. Videa se standardně ukládají do formátu MP4. Opět můžete sami posoudit kvalitu na následujícím testovacím příkladu.

Motorola Moto G (testovací video) – exteriér, 720p

Navigace a GPS

Motorola samozřejmě nabídne také GPS a GLONASS modul. Nic tedy nebrání tomu, využít Moto G jako mapové podklady a nebo automobilovou navigaci. To zajistí předinstalované aplikace Mapy a Navigace od Google. Ty ke svému chodu potřebují internetové připojení, část map si ale bez problému uložíte do mezipaměti. K plánování cesty a vyhledávání zájmových bodů je však internet nutností. Co se týče přesnosti a rychlosti zaměření, když už Motorola vaši polohu zaměří, je vše v pořádku a poloha je přesná, ale na samotné zaměření si chvíli počkáte. V každém případě doporučujeme mít zapnuté/povolené A-GPS, které celkový čas zkrátí řádově na vteřiny. Bez povoleného A-GPS budete čekat i více než jednu minutu, což už je trochu moc.

Mapy a Navigace od Google