Lenovo S850

Lenovo S850

Elegance za každou cenu
30

Střední třída chytrých telefonů dostala nový přírůstek v podobě Lenova S850, které se může chlubit stylovým designem se skleněnými zády nebo svítícím logem. Ve výbavě tasí trumfy v podobě 13megapixelového fotoaparátu, pětipalcového displeje nebo podpory dvou SIM karet. Bude to však stačit na zavedené modely?

Uživatelské prostředí: pro hračičky

O prostředí se v Lenovu S850 stará systém Android ve verzi 4.4.2 KitKat. Dostalo se také na nadstavbu od výrobce, která prostředí mění. Například zcela zmizelo klasické menu a vše je soustředěno na pohotovostní obrazovky, kterých může být až 18, což už bude jistě všem stačit. Na všechny lze umístit widgety, zástupce aplikací a vytvářet složky.

Odemykací obrazovka a pohotovostní obrazovky

Celé prostředí lze během okamžiku citelně měnit. Nechybí totiž různá témata, ale vybírat můžete například i animace při zapnutí a vypnutí, a upravit lze i notifikační lištu. Ta je velmi pěkně zpracována a je částečně průhledná. K naposledy spuštěným aplikacím se dostanete dlouhým stiskem levého tlačítka. Aplikace lze umazávat po jedné nebo zvolit pročištění operační paměti jedním dotykem.

Úpravy prostředí jsou bohaté

Lenovo do telefonu přidalo i několik šikovných funkcí, mezi které rozhodně patří Široký dotyk. Pokud na displeji přidržíte delší dobu prst, dojde k otevření plovoucí nabídky s vybranými funkcemi, které takto rychle spustíte. Telefon lze také odemknout tahem prstu zleva doprava ve spodní části displeje, aniž byste museli tisknout jakékoliv tlačítko. Snadno telefon také uzamknete, stačí s ním švihnout na jednu stranu. Praktické je zachování podsvícení displeje, když se na něj díváte nebo kapesní režim, kdy dojde ke zvýšení hlasitosti vyzvánění.

Celé prostředí působilo během testování velmi dobře a optimalizaci Lenovo rozhodně nepodcenilo. Veškeré základní úkony jsou otázkou okamžiku a telefon vás nenechá čekat. Nesekají se ani animace, kterých může být v prostředí hodně. Pouze jednou telefon špatně vyhodnotil orientaci a přetočil prostředí vzhůru nohama. Naštěstí si to sám uvědomil a došlo k přetočení nazpět. Komu by navíc automatické otáčení obrazovky vadilo, lze vypnout.

Multimédia: běžný standard

Hudební přehrávač v modelu S850 obstarává Hudba Google Play a můžete se tak těšit na tradiční dělení dle ID3 štítků. Praktický je pokročilý ekvalizér s možností vlastního nastavení. Videopřehrávač dostal vlastní aplikaci, která si poradí s běžnými formáty AVI i MKV a zvládá také videa do kvality 1080p. Přehrávač si již ale neporadí s externími titulky. Na druhou stranu můžete přehrávání zmenšit do okna a následně pracovat běžně s telefonem, což se může hodit.

Hudební přehrávač

Galerie je převzatá z čistého Androidu a nabízí běžné možnosti úpravy fotografií. Nechybí otočení, ořez nebo různé efekty. Videa přímo v telefonu neupravíte, samozřejmě to však lze vyřešit instalací patřičné aplikace z obchodu Google Play. V nabídce objevíte také FM rádio s možností záznamu, které však postrádá funkci RDS.

Videopřehrávač

Fotoaparát: poctivá práce

Lenovo dalo modelu S850 do vínku 13megapixelový fotoaparát s automatickým ostřením a přisvětlovací LED diodou. Na stabilizaci obrazu se již nedostalo. Samotnou aplikaci lze spustit skrze odemykací obrazovku, což urychlí celý proces. Prostředí je velice přehledné, dostalo se na samostatné spouště pro záznam videa a pořízení fotografie. Nechybí ani speciální režimy, jako je HDR, inteligentní skupinový portrét, PIP (obraz v obrazu) nebo Krásná tvář. Mezi nastavením figuruje ISO nebo sérivoé snímání, kdy telefon pořídí 40 či 99 fotografií v rychlém sledu.

Kvalita fotografií je na velmi slušné úrovni. Radost udělají reálné barvy a také ostrost. Kvalitní snímek lze navíc pořídit nejen za dostatečného světla, ale také v interiéru, kde je pouze potřeba mít pevné ruce a nehnout si snímanou scénou. Noční snímky již trpí viditelným digitálním šumem. Naopak snadno pořídíte makro snímky, pro které je připraven i speciální režim.

Ukázkové fotografie

Ukázkové snímky

Čelní kamerka nabízí více než solidních 5 megapixelů. Praktická je třísekudnová prodleva od stisku spouště, která vám dovolí vytvořit patřičný obličej pro tu pravou selfie.

Ukázkový snímek z čelní kamerky

V případě záznamu videa je stropem rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů a frekvence 30 snímků za vteřinu. Žádné pokročilé prvky výbavy nečekejte. Na mysli máme samozřejmě případná zpomalené či zrychlená videa. Samotná kvalita záznamů je na průměrné úrovni.

Lenovo S850 (testovací video) – 1088p, 30 FPS