Huawei Ascend P6

Huawei Ascend P6

štíhlý začátek nové éry
58

Huawei zahajuje modelem Ascend P6 novou éru. Symbolizuje ji špičkový design, kvalitní materiály a důraz na detail, který dosud u tohoto výrobce nebyl samozřejmostí. Čínský výrobce se snaží, aby jej s příchodem modelu Ascend P6 přestali lidé vnímat jako druhořadého výrovce odkudsi z východu, ale výrobce kvalitních smartphonů, které se směle mohou rovnat zavedené konkurenci. Splní vysoká očekávání, má na to vybudovat zcela novou image značky? Na to se podíváme v dnešní recenzi.

Uživatelské prostředí: emoce z Emotion UI

Huawei Ascend P6 je dalším telefonem značky, který zahodil klasický koncept Androidu a přijímá zcela přepracované prostředí nadstavby Emotion UI verze 1.6, která běží na Androidu verze 4.2.2. Tuto nadstavbu jsme měli možnost vidět například i u modelů Ascend D2, Ascend Mate nebo Ascend P1, takže pro vás určitě nebude překvapením zjištění, že telefon přejímá koncept z iOS a zcela eliminuje hlavní menu se seznamem aplikací.

Všechny widgety a ikonky aplikací, které si můžete i jednoduše přetažením na sebe složkovat, máte umístěny na pohotovostních obrazovkách. Přidávání widgetů je snadné, stačí podržet prst na prázdném místě a vybrat si z nabídky, kterou tvoří až na pár výjimek, které přidal Huawei, widgety přímo od Googlu nebo doinstalovaných aplikací. Úvodní obrazovku zabírá jeden velký widget od výrobce s názvem Huawei Me, který sdružuje několik užitečných funkcí. Naleznete zde kromě hodin a aktuálního počasí také ovládání hudebního přehrávače, dva oblíbené kontakty a fotogalerii obrázků z vámi vybraného alba. To je však pouze výchozí zobrazení, vy si můžete tento megawidget upravit k obrazu svému a místo obrázků si například přidat více kontaktů a vše si přeskládat k obrazu svému. Velmi šikovné.

Pozor si dejte na velmi snadnou cestu, jak odinstalovat aplikace. Pokud ikonku vezmete a přesunete nahoru do koše, je aplikace rovnou odinstalována. Měnit si můžete i přechody mezi domovskými obrazovkami, kterých může být maximálně devět. Je libo změnit vzhled celého prostředí? Není problém. Stačí vstoupit do aplikace motivy, kde jich je přichystaných 6, a můžete si je ještě dále upravovat. Líbí se vám růžové téma, ale růžové ikonky vás už tak moc neberou a radši byste hnědé, není problém.

Podoba multitaskingu, zamykací obrazovky a výběr přechodů a widgetů

Zamykací obrazovka bohužel moc chytrosti nepobrala, u většiny témat můžete telefon pouze odemknout nebo spustit fotoaparát, na nějaké widgety, které už Android 4.2 i na zamykací obrazovce umí, zapomeňte. Některá témata ale obsahují jiný způsob odemykání a dovolují spustit ještě další dvě aplikace. Pochválit musím vysouvací horní lištu, ve které nalezneme i zástupce často používaných funkcí, které si můžete i přizpůsobit. Vytknul bych ale rychlost stahování lišty, která je dost líná a když zareaguje, ještě to chvíli trvá, než se pak stáhne. V notifikační liště se zobrazuje i miniwidget při přehrávání hudby nebo při poslouchání rádia. Pomocí tlačítka v horní části se rovněž dostanete přímo do nastavení.

Hodně zajímavá a užitečná je aplikace správce oprávnění. Zde můžete například jednotlivým aplikacím zakázat přenos dat přes mobilní síť nebo jednotlivě nebo globálně zakázat odesílání push správ do notifikačního centra. To ale není všechno. Přehledně zde vidíte, které aplikace mají například přístup k vašim kontaktům, kalendáři nebo poloze a jednotlivě opět oprávnění odebrat.

K dispozici je řada témat

Ocenit musím také profily, které přepínáte pomocí horní lišty a následně velkého animovaného otočného kola. U každého profilu si můžete nadefinovat, jaké bezdrátové funkce budou aktivní, jas displeje, režim a typ vyzvánění a mnoho dalšího. Přidat si můžete i své vlastní.

Praktické jsou vyzváněcí profily, které lze podrobně nastavit

Vyladění je naprosto esenciální u každého smartphonu a je to disciplína, kde ztroskotají i mnozí renomovaní výrobci. Jak je na tom Huawei? Průměrně. Telefon je celkem rychlý, animace plynulé a nic vás většinou nezdržuje, to ale pouze u nenáročného používání. Pokud telefonu naložíte, přepínáte z aplikace do aplikace a různé aplikace spouštíte po sobě, je plynulost horší a někdy si i dost počkáte. Při náročném pracovním používání jsem tedy odhalil ve vyladění velké rezervy a na tomto by měl Huawei ještě zapracovat. Také u některých běžných operací se někdy Huawei hodně zpomalí, a to bez jasné příčiny. Někdy se fotografie v galerii načtou za zlomek vteřiny, někdy se načítají rychlostí jednoho snímku za vteřinu. Rychlé není obecně ani přepínání mezi aplikacemi nebo spouštění fotoaparátu. Zde všude má tedy Huawei také ještě rezervy a vyladění by mohlo být mnohem lepší.

Povolte aplikacím jen to, co chcete

Fotoaparát: 8+5 = paráda

Hlavní fotoaparát na zadní straně má pak rozlišení 8 Mpx a je překvapivě schopný v oblasti nastavení i finálních výsledků. Hned na začátek zamrzí absence spouště fotoaparátu, kterou byste mohli aplikaci pro focení rychle zapnout, pak už ale můžete fotit i pomocí tlačítek pro regulaci hlasitosti na boku. Nastavení jako volba ISO, vyvážení bílé, expozice, kontastu a sytosti nepřekvapí, ocenit lze ale funkci pro automatické vyfocení snímku při zachycení úsměvu a hodit se bude i automatické vyhlazování vrásek a „elektronický make-up“. Nechybí režim HDR, který ale nefunguje dobře a snímky nejsou moc hezké, stejně tak mezi funkční výbavou nalezneme panorama, které ale skládá obrázky s viditelnými přechody a celý snímek je poté i lehce zkroucený.

Aplikace fotoaparátu nabízí široká nastavení

Pokud ale zůstanete u základního režimu a budete prostě jen fotit, budete spokojeni. Produkuje snímky s celkem nízkou úrovní šumu, prokreslenými detaily a věrnými barvami a dobře si poradí s makrem (dokonce už od 4 centimetrů). Občas ale byly snímky trochu mdlé, všimnout si lze nižší ostrosti u levého kraje a místy měl telefon problémy s přepaly. Celkově jsou ale denní snímky velmi dobré. Překvapením byly i ucházející noční snímky, kdy se stále telefonu daří držet šum na uzdě.

Fotografie z 8Mpx fotoaparátu jsou nadprůměrné, i když někdy trochu mdlé
Fotky z interiéru také nejsou špatné
V noci je šumu více, ale stále je to únosné

Trochu horší to je s videem, které je natáčeno samozřejmě ve FullHD, někdy ale procesor nestíhá obraz zpracovávat a objevují se záškuby. To platí zejména při aktivní softwarové stabilizaci, kterou jsem musel nechat vypnutou. Zamrzí také, že chybí automatické kontinuální zaostřování. Pokud změníte scénu, musíte na displej tapnout, pokud chcete v průběhu natáčení zaostřit na něco jiného, například blízký předmět, telefon to sám neudělá.

Huawei Ascend P6 (testovací video) – exteriér, 1080p

Huawei Ascend P6 (testovací video) – interiér, 1080p

Huawei Ascend P6 (testovací video) – exteriér, interiér, 1080p

Zatímco běžně zde končíme, Huawei pro nás má ještě jedno překvapení. Přední fotoaparát má totiž rozlišení 5,1 Mpx a snímky, které produkuje, překvapí dobrou kvalitou. Ve spojení s automatickým vylepšováním pleti je Ascend P6 ideálním přístrojem na focení profilovek na Facebook. Stačí vyšpulit pusu, cvak a kvalitní profilovka je tam. Přední kamerku můžete použít samozřejmě také pro video chat, a to v rozlišení 720p.

Fotografie z předního 5Mpx fotoaparátu jsou kvalitní

Huawei Ascend P6 (testovací video) – exteriér, interiér, 720p, přední kamera