Recenze hry WWE Champions: podivná kombinace žánrů

Říkají vám něco jména The Rock, John Cena nebo Triple H? Ty největší hvězdy wrestlingu se sešly v této oficiálně licencované hře, ve které se vydáte na vlastní dráhu profesionálního trenéra. Vašimi svěřenci se stanou ti nejlepší a spolu s nimi budete rozdávat rány. Čeká na vás dlouhá kampaň, ale i online duely.

Že hry zkouší kombinovat různé žánry, jsem psal již mnohokrát. Občas to smysl dává, jindy trochu méně. Kdo hry stahuje především podle názvů a ikonek, bude u tohoto titulu trochu překvapený. Hned na vás koukají The Rock, John Cena a další wrestleři. Jistě vás napadne, že jste si stáhli bojovku jako třeba WWE Immortals, kde vás čekají akční souboje. Což o to, akční budou, ale ne zrovna pro vás.

WWE Champions – videorecenze

NEbojovka

Někdo má zřejmě pocit, že žánr „spoj-tři“ je univerzální herní mechanikou pro všechny mobilní hry. Champions vám tak nedovolí přímo ovládat bojovníky a zasazovat údery, nýbrž spojovat barevné kameny. Skoro si říkám, kam tento princip tvůrci vecpou příště? Do závodní hry? V některých hrách se aspoň podoba kamenů přizpůsobí tématu a spojujete základní elementy, různé zbraně apod. Zde však najdete jen univerzální barevné kameny.

WWE Champions WWE Champions WWE Champions WWE Champions WWE Champions WWE Champions WWE Champions WWE Champions

Během souboje se střídáte po tazích. Zajímavé je, že s protivníkem sdílíte jednu herní plochu, kde odpaly tvoříte. To znamená, že si navzájem kameny berete, ale zároveň můžete omylem nahrát na smeč. Pokud chcete porážet ty nejlepší protivníky, neobejdete se bez přemýšlení nad tím, co po vašem tahu na ploše zůstane. Podle odpálených barev zasadí váš hrdina úder a převáží výhodu na vaši stranu. Takto se přetlačujete, dokud jeden z wrestlerů nezůstane na zemi.

Speciální chvat

Jak je v bojovkách běžné, že se vám několikrát za souboj otevře možnost použít speciální útok, zde to nebude jinak. U každého hrdiny máte tři schopnosti, které odpovídají třem barvám. Odpalováním kamenů příslušné barvy si tyto schopnosti „nabíjíte“ a ve svém tahu je následně spustíte. Většinou mají za následek sražení protivníka k zemi. Ten však ještě získá několik možností, jak se ze sevření dostat.

Jen málo věcí dělá tato hra skutečně originálně a zajímavě. A zrovna v soubojích jich příliš není. Schopnosti jsou ovšem příjemným oživením a nutí vás hledat konkrétní kameny. Samozřejmě nechybí odměna za spojení čtyř nebo dokonce pěti kamenů. Strategii hra získává i díky využití jediné herní plochy, kterou sdílíte se soupeřem. Grafika není vůbec špatná, ale jelikož jde jen o kulisu, není to příliš rozhodující.

Zdarma a složitě

Když porovnáte jednoduchost soubojů s komplikovaným free-to-play modelem, dojde vám, na čem celý titul stojí. Cílí především na sběratele, kteří chtějí rozšiřovat svou sbírku hrdinů a neustále je vylepšovat. Za herní měnu si totiž kupujete balíčky s náhodným obsahem. Mohou v nich být doplňky, karty hrdinů nebo vylepšení. I speciální útoky totiž můžete u jednotlivých hrdinů vylepšovat, stejně jako úroveň zápasníků.

WWE Champions

Místo tradiční energie tu narazíte na systém léčení. Hrdinům se po souboji neobnoví zdraví a do dalšího souboje tak můžete nastoupit zranění, nebo si koupit lékárničku. Čas od času nějakou dostanete do zásoby, při aktivním hraní vás to pak bude zdržovat. Nechybí přitom online souboje ani dlouhá kampaň. Autoři mysleli i na výběr hrdinů – každý patří do určité kategorie a vy si snadno zjistíte, která má výhodu nad kterou. Nestačí tak všude brát svého nejsilnějšího šampiona.

Titul vůbec nezastírá, že ho více než hraní zajímá sbírání karet, vylepšování a velmi složitý free-to-play model. Tomu odpovídá i zvolení žánru „spoj-tři“ místo bojovky, kterou by každý rozumný člověk očekával. Jestli vás tak zajímá především bojování, od této hry dejte ruce pryč. Pakliže chcete sbírat kartičky s WWE zápasníky a je vám jedno, jak se to hraje, pak dejte Champions šanci. I když je to kombinace nanejvýš podivná a nepříliš originální.

Stáhnout WWE Champions

Google Play (zdarma)App Store (zdarma)

50%