Winter Fugitives

Winter Fugitives

Zimní útěk z vězení

Že útěk z vězení není procházka růžovým sadem nám ukázal nejeden seriál nebo film. Obzvlášť když sněží a mrzne. A samotný útěk je teprve začátek, dostat se do bezpečí je běh na dlouhou trať. To zjistil i hrdina této hry, protože ho od svobody dělí zástup strážců a barikád. S vaší pomocí to ale možná dokáže.

Normálně bychom se domnívali, že vězni patří do vězení a pro společnost je dobře, že jsou takoví lidé vyloučeni z jejího kruhu. Filmy, hry nebo knihy nám však velmi často ukazují příběhy, kdy je člověk uvězněný neprávem a snaží dostat z dosahu svých věznitelů. A jak se zdá, vězení je pro diváka nebo hráče vzrušujícím tématem. Sám tam většinou nebyl, nechce se tam dostat, ale ta představa v sobě nese cosi vzrušujícího.

Winter Fugitives – videorecenze

Crossy Stealth

Číst o nepovedených vzpourách v koncentračních táborech nebo odvážných útěcích z ruských gulagů je strašlivé. Je to nepředstavitelná zkušenost. Dnes recenzovaná hra nás vezme do vězeňského komplexu kdesi v horách, odkud se pokusíme dostat přes řadu stráží a zátarasů. A nebudeme sami, nakonec se ukáže, že šance na útěk se chytila většina vězněných. Útěk se však nezdařil nikomu z nich. Nakonec se nepovede ani vám. Ale nebojte, tak strašné jako v úvodní větě to nebude.

Taky se nebojte, že bych vám prozradil něco zásadního z příběhu. Tato hra akorát staví na nekonečné mapě, ve které se snažíte získat co největší skóre. Takže ať budete sebelepší, vždy nakonec prohrajete. A velmi mě překvapilo, že je hra ve své podstatě iterací Crossy Road, což mě z obrázků a zasazení vůbec nenapadlo. Ale je to tak. Představte si, jak by fungovala zmiňovaná hra v podobě stealth titulu. Asi nějak takhle.

Kličkovaná

A funguje to překvapivě velmi slušně. Ťuknutím se posunete vpřed a tažením do vybraného směru. Kamera se pomalu posouvá a vy se musíte vyhýbat strážcům, kteří hlídají cestu. Před každým je znázorněno zorné pole, do kterého nesmíte vstoupit. A když budete chtít, tak ho můžete třeba zezadu přepadnout a zlikvidovat. Ačkoliv grafická stylizace používá „trhané animace“, tak nejde o tahovou hru. A myslím, že je to škoda.

Představuji si, že by hra mohla skvěle fungovat tak, že s vaším pohybem se pohnou i nepřátelé. Tím by byl ten stealth prvek ještě více umocněn, protože byste museli taktizovat. Nyní občas stačí prostě zběsile ťukat do displeje a dostanete se i přes větší množství nepřátel. Neplatí to ovšem vždy a hrát zbrkle vám určitě nedoporučuji. Vždy se vyplatí trochu odpozorovat pohyb strážce, abyste ho mohli bezpečně obejít nebo přepadnout.

Něco navíc

Je tu však ještě několik zajímavých aspektů, které hra má a několik, které nemá. Po cestě budete sbírat klíče. Za ty si můžete odemykat podzemní chodby, které urychlí vaši cestu. Stejně tak s nimi budete odemykat budky s bonusy. Jednou to může být zastavení pohybu kamery, jindy schopnost lézt přes zátarasy nebo neviditelnost. Tyto bonusy jsou hře přidávají další rozměr, ale jsou dost utopené a ne vždy znamenají viditelnou výhodu.

Winter Fugitives

Absolutně tu však chybí cokoliv k získávání, ať už to jsou nové postavy nebo prostředí. Obzvlášť to prostředí by se hodilo, protože toto jedno vás začne časem nudit. Dopředu vás tak žene hlavně příběh, který si odemykáte se zachraňováním ostatních uprchlíků. Postupně tak budete odhalovat, jak to s tím útěkem vlastně bylo a kdo za ním stál. Do té doby ale příliš netušíte, komu vlastně pomáháte utéci. Nakonec musím zmínit free-to-play model, který je až překvapivě příjemný. Reklama se vám ukáže na vyžádání, když budete chtít mince navíc, energie tu není a dokupovat si zlaťáky vlastně nemusíte, protože jich hraním nasbíráte hodně. A když dojdou klíče, tak si je můžete koupit za pár zlatých.

Winter Fugitives přichází se zajímavou myšlenkou převést hratelnost Crossy Road do stealth žánru. Má však ještě co dohánět, ačkoliv jde v mnoha ohledech o povedený titul. Navíc přichází s příběhem a zajímavým kličkováním mezi stráži. Možná ještě zajímavější by byla jako tahovka a určitě by potřebovala víc prostředí a něco k odemykání, protože vás nedovede udržet vyloženě dlouho. Jistě je na čem pracovat, ale už teď stojí za vaši pozornost.

Stáhnout Winter Fugitives

70%
  • stylizovaná grafika