Thomas Was Alone

Thomas Was Alone

Příběh o přátelství a skákání
1

Oceňovaná indie adventura se konečně dostala na mobilní zařízení a přináší poutavý příběh o přátelství a cestě za poznáním. Jedná se sice o velmi povedenou logickou skákačku, ale to hlavní tkví ve vyprávění, ve kterém potkáte několik unikátních postav, do kterých se jistojistě zamilujete.

Pokud pravidelně čtete naše mobilní recenze, tak jste si možná už mohli udělat obrázek o tom, co mám a co nemám rád. Recenze není vyloženě objektivní žánr a vždy bude zásadně ovlivněna tím, co preferuji já. A tak se ne vždy musíme shodnout, což samozřejmě není žádný problém. Proč to ale říkám? Dnes se opět zaměřím na něco, co já osobně miluji asi nejvíc. Příběhy. Možná byste to podle obrázků nečekali, ale Thomas Was Alone nabízí především strhující vyprávění.

Thomas Was Alone – videorecenze

Do neznáma

Thomas Was Alone není žádnou novinkou a za dobu své existence (konzole a PC) posbíral řadu ocenění a pozitivních recenzí. Nenechte se zmást – nejde o AAA hru. Indie hry jsou ovšem na vzestupu a vývojáři tak mohou v malých týmech zpracovávat koncepty, které sami považují za zajímavé. Díky tomu vznikají nápadité hry, které jsou menší, ale často nabízí více než plnohodnotné konzolovky. Thomas Was Alone je toho přímým důkazem. A je výbornou zprávou, že Thomas nakonec sám není.

Vydáte se na cestu skrz podivuhodný svět, kterému nerozumíte. Nevíte, jak jste se v něm ocitli. Uvědomujete si sami sebe teď a tady. V tenhle okamžik je tu Thomas, červený obdélník, který může skákat, je sám a může procházet portály. A tak se rozhodne, že začne tento nový vzrušující svět objevovat. Už první úrovně vás vtáhnou svou příjemnou atmosférou, že ho chcete objevovat také. Není divu, vždyť je vypravěčem charismatický herec Danny Wallace.

Přátelství

K dobrému vyprávění nepotřebujete vědět, že začínáte jako ten a ten a jdete zachránit svět. Ve skutečnosti stačí opravdu málo. Třeba skupina přátel. Když Thomas narazí na Chrise, tak se mění úplně všechno. Svět už není tak prázdný. Chris je malý čtverec, který nevyskočí příliš vysoko. A tak je mrzutý a žárlivý. A to je důležité. Každá z postav (nebude jich málo) má vlastní osobnost. A ta se bude vyvíjet a rozhodně se vám dostane pod kůži.

Jakmile se do hry přidá John, který je trochu namyšlený, ale rád „těm dvoum prckům“ pomůže, protože mu to dělá dobře. A co třeba Laura, která je přesvědčená, že má superschopnosti, a tak se vydá hledat úhlavního nepřítele? Zamilujete se do každé postavy. Nejlepší je ale jejich kooperace. Každá postava má totiž své schopnosti. A není to jen výška skoku, ale někdo poslouží jako trampolína nebo převozník přes vodu.

Opravdu málo

Z nějakého důvodu jsem se hře na počítači vyhnul a teď jsem zjistil, jaká to byla chyba. Podle obrázků mi přišlo, že toho hra nabízí prostě málo. To jsem byl ale na pekelném omylu. Myslíte si, že banda hranatých přátel nedokáže vyprávět geniální příběh o přátelství a cestě za poznáním sebe sama? Může. A hra to dělá vskutku bravurně. Stejně tak mi můžete věřit, že jde o moc příjemnou skákačku, která se nebojí ani náročnějších a rychlejších úrovní, kdy třeba utíkáte před vodou, nebo se pomocí zaklesnutí dvou postav snažíte dostat přes propast.

Thomas Was Alone

Autor ji měl původně v plánu rychle vydat pro iOS, ale to se mu nakonec nepovedlo, protože zjistil, že musí kompletně překopat celé ovládání z konzolí a PC pro dotyková zařízení. A to mu trvalo trochu déle, než čekal. Ale mohu potvrdit, že se to vyplatilo. Thomas Was Alone se hraje bez problému. Dokonce ani není problém s různými kaskadérskými kousky, na kterých pozdější úrovně stojí.

Tato hra exceluje v mnoha ohledech. Na první místo bych postavil výjimečný příběh několika geometrických tvarů (které ale budete vnímat spíš jako plnohodnotné osobnosti) na cestě za poznáním. Vztahy mezi postavami jsou skutečné, jsou v nich city, nechybí špetka humoru a dojde i na milostný příběh. To je vykresleno ve velmi silné atmosféře a minimalistickém, leč poutavém stylu. Toto dobrodružství vám vydrží tak na čtyři hodiny, které si ale užijete naplno. Hra na mobilní poměry není levná, ale svou cenovku si zaslouží. A ten soundtrack! Je to prostě hra, která se nehodí úplně do tramvaje, ale měli byste si ji pustit někde v klidu, kde se do ní budete moci nerušeně ponořit.

Stáhnout Thomas Was Alone

95%
  • poutavé vyprávění