Spellfall

Spellfall

Drahokamy s bonusem

Na první pohled by se mohlo zdát, že si vývojáři z Backflip Studios nedali žádnou práci a Spellfall je pouhou kopií dnes už populární hry Puzzle & Dragons. Jsou tu elementy v režimu „spoj-tři“ a RPG prvky. Bližší pohled ovšem dává tušit, že se tu přeci jen něco najde. Autoři si dali záležet a překvapují nás především novinkami ve free-to-play prvcích.

V jednu chvíli jde o originální nápad a svěží oživení vod mobilní herní scény. O chvíli později o milionkrát okopírovaný koncept, který už nikoho nepřekvapí. Jednou za čas někdo přijde s perfektní myšlenkou, aby se na ni vzápětí vrhla všechna studia a připravila svou verzi té jedné hry. Puzzle & Dragons byla vskutku povedená hra. RPG, které stavělo na systému spoj-tři. Je dost možné, že jste o této hře nikdy neslyšeli, ale pravděpodobně jste hráli některý z jejích klonů. Třeba Dungeon Gems od Gameloftu, který kopíroval velmi přesně.

Spellfall – videorecenze

Jiná kopie

Jsem hrozně rád, že mohu hned na začátku říci, že Spellfall – Puzzle Adventure má trochu jiný přístup než ostatní hry, které pouze kopírují. Ano, ta základní hratelnost je zde v podstatě úplně převzatá. Stále musíte spojovat elementy tak, aby daly minimálně tři v řadě. Tím se odpálí a hrdina provede útok. Oproti ostatním hrám ovšem nejste limitováni vzdáleností a elementy můžete přesouvat přes celé pole.

Díky tomu můžete lépe taktizovat a přesouvat jednotlivé kameny tam, kde je zrovna potřebujete. Poměrně snadno tak vymyslíte, jak udělat více útoků v jednom kroku a podobně. Kroky jsou také důležité, protože jich máte jen omezený počet. Po tom se dostává na řadu nepřítel a útočí. To samozřejmě není konec hry, ale životy jsou v této hře velmi ceněnou komoditou. To je taková první velká inovace, která je zásadnější než by se mohlo zdát.

Životy

Marně byste v této hře hledali energii. Vůbec tu není a byla nahrazena právě životy. Pokud se vám bude dařit, tak můžete hrát bez omezení dál a dál. Samozřejmě, úrovně jsou postupně těžší a těžší, takže o životy přicházet budete, ale vždy to můžete risknout. A co je hlavní – můžete si buď počkat na doplnění, nebo to zkusit svépomocí. Na začátku totiž dostanete runu léčení. Abyste ji mohli použít, tak je potřeba kouzlo nejprve nabít.

A v tom je právě to. Jak úroveň splníte je na vás. A pokud se budete dostatečně snažit, tak se vám podaří nejen vyhrát, ale také se léčit. Na konci tak můžete z boje vyjít s více životy, než když jste do něj vstoupili. Zprvu je tento systém skvělý, postupem hrou se ale křiví a stejně budete muset čekat. Jak postupujete po úrovních, tak budete mít životů více. To ale znamená také delší čekání a více peněz při dokupování.

Obchod

Dalším prvkem, který je zajímavý a určitě stojí za zmínku je obchod. Nevybíráte totiž z nepřeberného množství předmětů, ale po každém kole dostanete možnost si něco koupit. Předměty k vám chodí náhodně a některé nabídky jsou velmi omezené. Nakupování a porovnávání statistik se zde nevyhnete. Ve spojování můžete být sebelepší, ale jakmile nebude mít dostatečně silný meč a odolnou róbu, tak dlouho nepřežijete.

Spellfall - Puzzle Adventure

U obchodu zmíním ještě jeden dobrý krok. Není tu žádná prémiová měna. Hra operuje s mincemi, které získáváte hraním, a které si můžete zakoupit. I to ale autoři trochu kazí tím, že vám sem tam nabídnou nějaký bonus, který si ovšem nelze koupit mincemi a musíte platit přímo skutečnými penězi. Třeba když umřete a hra vám nabídne oživení.

Spellfall je v podstatě jen další kopií dávno omletého konceptu. Nedá se mu ovšem upřít, že dokáže zabavit. A zabavil i mě, přestože jsem takových her nahrál už mraky. Dokonce mě ani nezvedl ze židle kvůli mikrotransakcím, cože se stává běžně. Naopak je tu několik povedených prvků, které jsou na dobré cestě, ale potřebují ještě dotáhnout. Čím dál budete, tím horší to bude, ale začátek není špatný. Kromě toho si můžete vychutnat alespoň hezkou grafiku.

Stáhnout Spellfall - Puzzle Adventure

70%
  • životy místo energie