RollerCoaster Tycoon Touch

RollerCoaster Tycoon Touch

Svět fantazie
5

Vydat se do zábavního parku je vždy skvělý zážitek. Víte, co je ještě lepší? Když si můžete takový park sami navrhnout. Díky této slavné sérii to není žádný problém. Nový díl s podtitulem Touch navíc slibuje konečně pořádný zážitek i na mobilních zařízeních. A my rovnou můžeme prozradit, že rozhodně stojí za to.

RollerCoaster Tycoon Touch – videorecenze

Dnes nás čeká výlet do říše snů. Zapomeňte na fantasy pohádky, RollerCoaster Tycoon nabízí svět skutečné zábavy. Dost možná jste u jeho předchozích dílů doslova strávili mládí, vůbec bych se vám nedivil. Na telefonech a tabletech ale tato série nikdy příliš nefungovala. Jaksi totiž zapomínala na hlavní výhodu i nevýhodu dotykových zařízení – totiž dotykové ovládání. A všimněte si názvu nového dílu, právě díky tomu máme před sebou jeden z lepších vstupů v sérii.

Nahoru a dolů

Název ale může trochu klamat, v této hře vás nečeká pouhé stavění horských drah. Místo toho se staráte (nejen stavíte) o celý zábavní park. Ta stavěcí část je na tom ale nepřekvapivě nejzábavnější. Tomu výrazně napomáhá i ovládání. Budování cest pouhým kreslením na displeji je rychlá a pohodlná záležitost, což se dá říci i o uspořádávání atrakcí. Například jejich přesunutí vyžaduje krátké přiložení prstu a tažením vyberete nové místo.

Může to vypadat jako maličkost, ale pokud máte postavit celý zábavní park, dobré ovládání je naprostou nezbytností. Nejvíce vás to potěší u budování horských drah. I zde stačí kreslit prstem po displeji, čímž navrhnete tvar trasy. Díky automatickým kotvícím bodům ji pak rychle upravíte dle libosti, připravíte převýšení a dokonce i náklony. Nakonec stačí dráhu otestovat, čímž získáte její hodnocení. A s tím souvisí druhý aspekt hry.

Postavit a starat se

Ačkoliv mě bavilo především navrhovat základní rozložení parku, dlouhodobou zábavu představuje jeho udržování. To znamená hlavně vybírání peněz z atrakcí, ale rovněž sledování zákaznických hodnocení a upravování nabídky. Skvělou funkcí je nastavování cenové politiky. Pro každou atrakci zvlášť je možné libovolně upravit cenu lístku. Občas se pak vyplatí zlevnit a přilákat více lidí na okoukaný kolotoč, a naopak zdražit něco nového, kde se vytváří nepříjemné fronty.

RollerCoaster Tycoon Touch

Výsledkem musí být harmonie a co nejvíce uspokojených zákazníků. To je vyjádřeno procentem a v jednoduchém grafu zjistíte, kde si vedete dobře a kde je to slabší. Poměrně jednoznačné je to s hygienou a občerstvením – stačí mít všeho dost za přiměřenou cenu. U atrakcí je to horší a zprvu vám to bude připadat jako magie. Každý zákazník má však své preference a každému byste měli mít co nabídnout, jinak se k vám nevrátí. Nástrojem balancování je zmíněná cena lístku, ale rovněž umisťování dekorací.

Vše chvíli trvá

Nemůžu uvěřit tomu, co se chystám napsat. Hra je skrz naskrz prolezlá free-to-play prvky a mně to vlastně nevadí. Pokud bych si měl představit titul, kde tento systém má smysl, bude to právě podobný tycoon. Nemá smysl u hraní sedět hodiny. Park je vaším projektem, který sice na začátku musíte vybudovat (a postupně ho rozšiřujete), ale běžnou herní náplní je právě sledování zákazníků, drobné úpravy, výběr peněz, plnění dlouhodobých cílů a plíživé vylepšování všeho.

Za zmínku určitě stojí i grafika, která je velmi povedená, kompletně ve 3D, plná efektů a všechny budovy jsou navíc snadno rozlišitelné na první pohled. Kameru lehce natočíte i přiblížíte a vaše malé království zábavy vypadá krásně z dálky i při detailním pohledu. Lidé pobíhají mezi stánky, kupují balónky a zmrzlinu a vozí se na kolotoči. Vedle tohoto pohledu můžete vše prohlížet skrz množství tabulek. Hezká grafika však znamená značné nároky na hardware a na slabších telefonech si vůbec nemusíte zahrát.

RollerCoaster Tycoon Touch je povedený příklad strategie, kterou bych dokázal pasivně hrát dlouhé měsíce a necítil se příliš okrádán free-to-play modelem. Samozřejmě, na mince si počkáte, vylepšování se váže na sběr karet, v čemž se odráží notná dávka náhody, a uspokojování zákazníků je rovněž poměrně neprůhledná magie. Pohodlné ovládání, hezká grafika a komplexní úpravy ve mě však zanechávají převážně pozitivní pocity.

Stáhnout RollerCoaster Tycoon Touch

80%
  • hezká grafika