ReRunners

ReRunners

Závodní MMO, co má říz

Plošinovku si jistě dovedete představit a předpokládám, že jste už viděli i nějakou MMO hru, ve které se potkávají stovky hráčů najednou. Zkuste si ale představit, jak se tyto dva světy spojí do jedné ulítlé závodní hry, ve které se běžcem může stát třeba slon nebo mimozemšťan. K tomu si připočítejte i podivný svět plný šílených nápadů.

Poměrně často tu mluvíme o spojování různých žánrů, což je dnes běžná praxe. Jednou se spojí „spoj-tři“ arkáda s RPG a vznikne z toho Saber’s Edge, jindy se může spojovat třeba MMO a FPS jako v případě Shadowgun Legends. Určitě by vás ale nenapadlo spojit závodní plošinovku s prvky MMO. Tato divná kombinace ale nějakým záhadným způsobem funguje a hra ReRunners tak není jen podivným experimentem, který by měl skončit v temném koutě AppStore.

ReRunners – videorecenze

Nikdy nejste sami

Hned při prvním závodu se jistě začnete ptát, zda skutečně běháte proti reálným hráčům. Odpověď je složitější – ano i ne. Ano, jde o skutečné hráče a jejich reálné pokusy při plnění úrovně, ale ve skutečnosti běžíte sami proti jejich „duchům“. To je na mobilních zařízeních běžná praxe a ve výsledku takový multiplayer funguje nejlépe. Nemusí vás třeba trápit, že zrovna nikdo není online. Vedle běžných závodů se ale značná část titulu odehrává na otevřené mapě, kde se potkáváte v reálném čase.

Otevřená úroveň je plná mincí, ovoce (které vám přidá zkušenostní body) a postaviček, s nimiž můžete rozmlouvat. Proč byste to v závodní hře měli dělat? Největší předností titulu je totiž šílený svět, ve kterém se odehrává. Sledováním nápisů na zdech nebo právě rozmlouváním odhalujete zajímavou mytologii i neskutečné příběhy. Pokud máte rádi ulítlá vyprávění a nebojíte se opravdové divnosti ve stylu Punch Questu, zde se vyřádíte.

Běhání jako vedlejšák

Přestože ostatní hráči neběží reálně s vámi, atmosféra je dostatečně soutěživá a efekt velkého závodu skutečně funguje. Brzy si také uvědomíte, že cílem není doběhnout na prvním místě, ale získat dostatek bodů pro odemknutí dalších úrovní. To je mnohem těžší, protože roli hraje hned několik aspektů: jednak výsledný čas, ale také počet sebraných mincí, odražení od protivníků apod.

Běhání samo považuji za tu nejslabší část, protože ovládání rozhodně není pohodlné. Přestože jde trojici virtuálních tlačítek v nastavení zvětšit, uspořádání nezměníte a mnohdy prohrajete závod jen proto, že se netrefíte do tlačítka pro skok. V úvodních tratích skutečně o závod půjde a o vítězi rozhodne především dobré časování skoků. Později se úrovně začnou komplikovat, takže nepoběžíte už jen jediným směrem, a pokud se netrefíte na odrážedlo, můžete pokus rovnou restartovat. Ale to je dobře, ta nutnost učení úrovní mi ve výsledku sedla.

Zdarma méně šílené

Vzhledem k freemium modelu u mne vyvstalo několik výrazných otazníků. Přestože kupování oblečků vyjde velmi draho, neovlivňuje hratelnost, a tudíž se bez něj obejdete. Akorát se pak nebudete před ostatními pyšnit svou superdivnou hlavou nebo pestrobarevným trikem. Během závodu také můžete používat předměty, které třeba zpomalí čas nebo naopak zrychlí vás. U těch s klidem mohu říci, že se dají koupit i bez placení reálnými penězi.

ReRunners: Race for the World

Těch prvků je tu ale ještě celá řada, třeba vylepšování vašeho běžce, což mi připadá jako zbytečnost navíc. Bohužel se nevyhnete ani čekání na doručení vylepšení. Největší problém nakonec představuje energie, která při častém opakování rychle dojde. Naštěstí se ale každou hodinu doplní, což není úplně špatné. Bohužel ji ale nejde úplně zrušit (třeba za jednorázový poplatek).

ReRunners stojí na dvou fungujících pilířích, které z ní dělají doporučeníhodnou záležitost. V první řadě je to svět plný šílených nápadů, ale také chytré propojení hráčů. Ve výsledku to vypadá tak, že nikdy nejste sami a závodění si o to více užijete. Grafika asi nepotěší každého, ale množství variací při navrhování běžce stojí za zmínku. Ovládání není možná vždy dokonalé a systém energie neocení asi nikdo, ale ve výsledku jsem se skvěle bavil a věřím, že vy budete také.

Stáhnout ReRunners: Race for the World

75%
  • MMO prvky