Mafia III: Rivals

Mafia III: Rivals

Série ve špatných rukou
4

Asi není úspěšnější české hry, než první Mafie. Je to už ovšem mnoho let a současný třetí díl se již těžko dá označit jako český, přesto nás stále zajímá, kam se „naše“ série bude posouvat. Nyní také zavítala na telefony a tablety, což znamená jediné. Svůj vlastní gang můžete nosit pohodlně v kapse všude s sebou. Pokud je tedy o co stát.

Na jednu stranu mám velkou radost, že se velcí vydavatelé snaží přinést své velké populární značky na mobilní zařízení, ale na druhou mě mrzí, že to většinou stojí za starou bačkoru. A tím by se asi dala shrnout dnešní recenze. Děkuji za pozornost, zase někdy přijďte. Dost ale srandiček, Mafia III je tvrdá hra plná silných řečí, sprostých nadávek a hektolitrů krve. Jako značka je navíc neoddělitelně spojená s českou herní kulturou.

Mafia III: Rivals – videorecenze

Mafia v malém

Asi mám trochu pokřivenou představu o tom, co se dá s velkou značkou na mobilních zařízeních vymyslet. Když existují tituly jako Hitman GO nebo Lara Croft GO, člověk nějak získá pocit, že s trochou snahy se dá vymyslet zajímavá konverze, která zachová základní principy a nepoškodí značku. V dnešní recenzi si ukážeme, že něco takového Mafia III nedokázala. Ostatně jako další mobilní tituly od 2K, viz Battleborn Tap.

Rivals se nesnaží přijít se zajímavou mechanikou, která by přenášela zážitek z konzolového a PCčkového titulu do menšího světa mobilních her, ale prostě využívá prostředí a postav, které jednoduše vkládá do zavedeného systému ze Star Wars: Galaxy of Heroes. S tím rozdílem, že tady to nefunguje úplně stejně. První věcí je, že zde necítím nutnost taktizovat. Důležité je akorát zvolit, v jakém pořadí protivníky odpravíte. A pak už jen doufáte, že na to máte dostatečně vylepšené hrdiny.

Když mobil, tak karty

Zase v tom jsou karty – každý hrdina je vlastně taková karta. Vy během hraní sbíráte další, duplikátní karty používáte k vylepšování a každou postavu navíc vybavíte několika předměty, které získáte plněním misí a porážením dalších hráčů. Kde opravdu spatřuji taktiku, je právě ono rozdělení vybavení. Nemá smysl dávat nejlepší zbraň nejslabší postavě, která pravděpodobně v několika kolech umře. Také je důležité si rozmyslet, jak tým co nejefektivněji namíchat.

Každá postava má totiž unikátní schopnosti, které máte možnost aktivovat po naplnění zuřivosti. Je dobré si v týmu nechat někoho s léčením, hodí se také silnější nebo plošné útoky či dočasné posílení vybrané postavy. Právě v těchto momentech se hra tváří jako taktický titul. Tím se ale možnosti vlastně vyčerpávají a já mám pocit, že to je dost málo, aby mě soubojová mechanika vydržela bavit více než pět kol.

Ztraceni v menu

Souboje ovšem už dnešním free-to-play titulům nestačí, důležité je tedy sbírání postav, předmětů, spravování všeho obsahu a nechybí tedy rozsáhlé menu se širokou škálou možností. Některá působí lehce duplicitně (jako například předměty a postavy, kde se ukazuje vlastně to samé s jiným důrazem). Situaci vám neulehčí velké množství různých herních měn pro vylepšování postav, ani nepřehledné UI a místy zmatená navigace.

Mafia 3: Rivals

Umělá inteligence ne vždy přemýšlí: jaký má smysl používat schopnost, která předně donutí protivníky útočit jen na konkrétní postavu, když jde o posledního přeživšího? Akorát tím přijde o kolo! To neřeší ani souboj s jiným hráčem, neboť jsem byl vždy spojen s někým o úroveň (nebo i více) výše, takže jsem fakticky neměl šanci. Je to hodně o statistikách z levelů a předmětů – ty navíc většinou nemají ani kosmetické efekty. Dáte postavě vestu? Ve hře vypadá stále stejně. Alespoň ty zbraně hra reflektuje. Nehledě na to, že grafika je až nehezká a trochu připomíná unylost a upatlanost konzolové Mafie III.

Chtělo by se vám sbírat kartičky postav, které jsou výsostně nezajímavé, v mechanice převzaté ze Star Wars hry, kde to přeci jen (alespoň pro fanoušky) dávalo větší smysl? Taktika ze soubojů navíc téměř vymizela a až na drobné plusy s kombinacemi schopností a sestavováním týmů tu máme naprosto nezajímavou hru, která své značce čest nedělá a evidentně byla šita horkou jehlou. Jako výrazný plus ale můžeme brát českou lokalizaci textů.

Stáhnout Mafia 3: Rivals

40%
  • náznaky taktických prvků