Hop Swap

Hop Swap

Moderní plošinovka ze staré školy

Nitrome v žádném případě nebrzdí a připravili pro nás další hru. I přes rychlé tempo vydávání nemůže být o snižování kvality řeč. Hop Swap přichází se skvělým nápadem prolínání dvou světů, mezi kterými hrdina umí přeskakovat. Je to ale právě kvalitní zpracování a design úrovní, proč hra stojí nad konkurencí.

Také vám titulek trochu zamotal hlavu? To je správně! Dnešní titul má na svědomí studio Nitrome, které nás poměrně pravidelně zásobuje zajímavými hrami. Jednou jsou lepší, jindy trochu slabší, a zatímco poslední Stretch Dungeon nás velmi rychle omrzel, předchozí Leap Day baví dodnes. Mám takové tušení, že Hop Swap bude mít blíže k druhému zmiňovanému titulu. Dokonce si z něj i půjčuje některé prvky.

Hop Swap – videorecenze

Nahoře je dole

Nitrome patří mezi má nejoblíbenější vývojářská studia. Jsou totiž schopní poměrně rychle produkovat různé hry, jejichž kvalita je většinou výrazně nadprůměrná. Vždy z nich dýchá retro, a to hlavně kvůli pixelartové grafice. Až na drobné výjimky má každá jejich hra i přes jednoduchou grafiku krásný vizuální styl a skvělou atmosféru. Pokaždé se snaží přijít s nějakým zajímavým nápadem a jedna hra tak není stejná jako druhá. A nebojí se spojovat staré prvky s novými. Tak jako zde.

Nedá se říci, že by Nitrome objevili Ameriku se systémem „dvou světů“, mezi kterými vaše postava umí přeskakovat. Najdete to u spousty dalších titulů. Málokterý je ale schopen pracovat s tak komplexními úrovněmi. A nejde jen o rozdělní obrazovky na horní a spodní polovinu obrazu. Právě ty nejzajímavější nápady přichází ve chvíli, kdy se oba světy prolínají a vy proskakujete plošinkami a rozdílné gravitace využíváte skutečně naplno.

Tam a zase zpátky

V tomto případě jsou světy reprezentovány oranžovou a modrou barvou. Jak se vám jednou ovládání dostane do ruky, mezi oběma realitami budete doslova přeskakovat. Ovládání je pohodlné a hra vás postupně učí nové triky. Třeba se naučíte, že můžete vyskočit a do druhé reality doslova vletět, čímž získáte rychlost a rovnou přeskočíte připravené nástrahy a překážky. To hře dodává na dynamice.

Rozšířený arzenál pohybů vás může na první pohled zmást, ale nepotrvá dlouho a naučíte se, jak dosáhnout pro řadu schovaných drahokamů, které po cestě sbíráte. Vedle tradičních překážek ve formě bodláků pro vás hra přichystala i živé nepřátele. Co by to jinak bylo za plošinovku? Vizuálně jsou výrazně odlišní a na první pohled poznáte, co od nich čekat. Jedni prostě chodí sem a tam a pletou se pod nohy. Jiní střílí nebezpečné projektily a najdou se i tací, kteří vás začnou pronásledovat.

Hrát na jistotu

Sbírání drahokamů je důležitou součástí hry a určitě se vám vyplatí vracet se zpět, abyste sebrali i ty, na které jste dříve nedosáhli. Trať není náhodně generovaná a vy postupujete po úrovních vpřed. Systém je velmi podobný tomu z Leap Day. Jakmile dojdete na konec úrovně, můžete zaplatit určitou sumu drahokamů a tím získat záchytný bod. A pokud seberete většinu drahých kamenů v úrovni, záchytné body si pojistíte bez problému.

Hop Swap

Pokud jste v předchozí úrovni nesebrali všechny kameny, vyplatí se další bod nekupovat. Párkrát si úroveň zopakujete, posbíráte, co se dá, a přeskočením jednoho stanoviště i dost ušetříte. Pokud se dál bojíte a herní měnu nemáte, vždy se můžete pojistit zhlédnutím reklamy, které vám bod rovněž odemkne. Čas od času se ještě objeví reklama po smrti, ale to je vše, co na vás z free-to-play prvků čeká.

Nová hra od Nitrome mě potěšila, protože stále drží výraznou vizuální identitu studia a i přes jednoduchost vypadá skvěle, i když celou hru stejně. Repetitivní hudba může být po chvíli trochu otravná, ale hratelnost velmi kreativně pracuje s nápady z jiných her a vytváří z toho zajímavý mix oldschoolové plošinovky s moderními prvky a příjemným free-to-play modelem. Zbytečně vás nezatěžuje ničím navíc a nechá vás hrát, jak sami chcete. Akorát se připravte, že to místy bude trochu obtížnější.

Stáhnout Hop Swap

80%
  • zajímavá hratelnost